Habib Ali Al-Idrus (wali Allah) meninggal dunia

Posted in the Malaysia Forum

Comments

Showing posts 1 - 20 of260
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Muhammad Zulfikar Mirza

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#1
May 14, 2010
 

Judged:

1

Al-fatihah...

Habib Ali Al-Idrus (wali Allah) di batu pahat Johor telah kembali kerahmatullah pada 13/5/2010 dan telah dikebumikan pada jam 10 pagi tadi 14/5/2010.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang baik dan benar dan syurga ditempatnya.
Panzer

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
May 14, 2010
 

Judged:

1

Habib wali Allah ? punya bukti ? wali Allah?? hehe
Muhammad Zulfikar Mirza

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
May 14, 2010
 

Judged:

1

Panzer wrote:
Habib wali Allah ? punya bukti ? wali Allah?? hehe
buktinya kamu boleh datang dan lihat sendiri.
Panzer

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#4
May 14, 2010
 

Judged:

1

Bukti apa ? krn dia turunan arab lantas disebut wali Allah ?
Mr kay

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
May 14, 2010
 
Innalillah..moga dia ditempatkan dgn org2 yg beriman,insyaallah
Mr kay

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
May 14, 2010
 
Panzer wrote:
Bukti apa ? krn dia turunan arab lantas disebut wali Allah ?
Takpe la kalo dia wali Allah ke wali band ke kita doakan yg terbaik saje la
Muhammad Zulfikar Mirza

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
May 14, 2010
 

Judged:

1

1

Panzer wrote:
Bukti apa ? krn dia turunan arab lantas disebut wali Allah ?
bukan soal keturunan arab atau tidak.... beliau adalah orang yang sangat warak, tinggi ilmu agamanya dan berkaramah.

dan lagi adakah kamu cemburu hanya kerana dia keturunan arab secara kebetulan atau sememangnya kamu ada masalah dgn mereka-mereka yang berketurunan arab??!!!

Umi aku sendiri keturunan arab... jadi kenapa?
Panzer

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
May 14, 2010
 
pantaslah korang menyanjung orang arab karena orang arab juga. ilmu agama tinggi belum kl tidak diamalkan sama saja mengundang kutukan Allah. mau tanya nih semasa hidupnya apakah dia rajin bersedekah ? apakah dia memperhatikan kaum fakir miskin ? gw berkata begini khawatir kalau2 simayit kena surat Al-Maun (108) ayat 1-7

1. Tahukah engkau orang yang mendustakan agama ?
2. Yaitu orang2 yang menghardik anak yatim
3. Tidak menganjurkan memberi makan orang miskin
4. Orang yang shalat.......
selanjutnya buka sendiri Al Quran

“Malon sila masuk kandang”

Since: Jul 08

Peternakan Malon

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
May 14, 2010
 

Judged:

2

1

1

Dia yg suka poligami itu?
Panzer

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
May 14, 2010
 

Judged:

2

1

1

Menurut ukuran mereka wali Allah melaksanakan semua perintah Allah termasuk poligami tanpa alasan apapun, maka harus dilaksanakan bro !
tki indon

Puchong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
May 14, 2010
 
gue sependapat ama panzer meski dia itu indon.. wali allah itu bukan karna dia memiliki karamah, karna karamah itu barangkali tipuan dari iblis.ashaari muhammad pengasas arqam juga berkaramah, terlihat warak di mata orang tapi hakikatnya dia mengajak kepada kesesatan.
Panzer

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
May 14, 2010
 
tki indon wrote:
gue sependapat ama panzer meski dia itu indon.. wali allah itu bukan karna dia memiliki karamah, karna karamah itu barangkali tipuan dari iblis.ashaari muhammad pengasas arqam juga berkaramah, terlihat warak di mata orang tapi hakikatnya dia mengajak kepada kesesatan.
top ! top ! top lu tki indon ! ini baru gue angkat jari jempol buat lu ! itu yang gw maksud orang2 yang benar2 dapat karomah dari Allah justru ga terlihat dimata orang awam. Yang dimaui Allah pada manusia adalah menjaga assetnya yaitu bumi seisinya. Apakah bumi seisinya ? yaitu orang2 yang berbuat baik kepada sesama manusia, menjaga alam sekitarnya tanah, air, udara, bintang dan tumbuh2an. Kepada orang2 inilah Allah menitipkan assetnya. masalahnya apakah kita mau ?
Mustafa

Singapore, Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
May 14, 2010
 
Org yg takde fahaman agama, quran, hadith seperti Panzer sahaja yg boleh mengata seorang seperti Habib Ali. Sebagai seorang Islam kita tahu bahawa dalam Hadith ada berkata bahawa Rasulullah SAW, berkata bahawa selepas ia wafat ia hanya tinggalkan 2 perkara... Al Quran dan para Keluarganya( Habaib).
Kalau tidak faham atau pun terlalu singkat otak n tak dpt faham bagitau kat saya....akan saya cuba huraikan. Maklumlah Panzer ni seperti budak yg sangat daif... mayb pun ada terencat akal.
Jgn sekali kali kita mengata mengherdik kluarga Rasulullah.Apalagi org2 seperti Habib Ali. Hak itu bukan hak kau panzer. Aku rasa sembahyang pun mungkin tak tau.
Mustafa

Singapore, Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
May 14, 2010
 
tki indon wrote:
gue sependapat ama panzer meski dia itu indon.. wali allah itu bukan karna dia memiliki karamah, karna karamah itu barangkali tipuan dari iblis.ashaari muhammad pengasas arqam juga berkaramah, terlihat warak di mata orang tapi hakikatnya dia mengajak kepada kesesatan.
Mungkin org2 kat Indonesia bodoh2 belaka....Agama tak seberapa. Tu lah pasal kalau kawin org ugama lain kawin je tak payah di Islamkan. Daifnya korang ni ...Kesian.. Semoga Allah membalas segala celaan kau...panzer dan yg lain, Inilah sebabnya bumi Indonesia selalu di landa malapetaka...Org2 seperti kau lah mungkin penyebabnya. Bodoh bodoh bodoh......
MR Booooooombambom

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#15
May 14, 2010
 

Judged:

1

say...wali allah dah go back..semua yang seangkatan dengan wali dan dewa dewa jangan bersedih..didunia ini dipenuhi dengan wali wali..boleh pilih yang lain sebagai ganti..MR PANZER..wali allah jugakk..
wan

Singapore, Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
May 14, 2010
 
wahai panzer,gue rasa nama mu harus di tukar kepada khinzer.
dafatade

Singapore, Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
May 14, 2010
 

Judged:

1

orang yang jahil saja akan merendahkan orang lain. tanpa melihat kelemahan diri sendiri.
Semoga Roh Habib Ali dirahmati selalu oleh Sang Rabb. amin
Mr kay

Mount Morris, MI

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#18
May 14, 2010
 
Org tu da meninggal dunia.jgn la lg gadoh2 pasai dia dah.sekarang dia selesaikan soal jwbnye dgn tenang.insyaallah akan dipermudahkan soalan2nye.
wan

Singapore, Singapore

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
May 15, 2010
 

Judged:

1

tapi jgnlah digurau sendakan dan pemerlekehkan insan2 yg terlebih dahulu meninggalkan alam yg fana ini yg didiami oleh orang2 yg jahil dan hina seperti kita.semoga roh beliau dicucuri rahmat.insyallah.
dwxxyzul

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
May 15, 2010
 

Judged:

1

sodaqta..
keturunana dan berdarah nabi adalah keturunan yang mulia.
ana sendiri pernah ke rumah Tuan Habib, masyaALLAH..
sungguh Zuhud..
apa yang ad padanya.. hanya kekuatan iman dan amalnya sahaja..
dia tidak berharta, tempat tinggal nya sangat2 daif, hanya pondok usang....sangat tidak layak panzer mencelanya keturunan nabi itu..
namun ramai orang datang utk mendapatkan keberkatan darinya.. ada yang nk bg kn kemewhan ,sedikit pun die tidak mahu.. apa sahaja pemberian dari orang dia akan mensedekahakan kepada org lain sahaja.. die tidak mahu hdup dlm kmewahan, Habaib Ali di Batu Pahat yang saya kenali adalah orang yang paling ZUHUD dari segala aspek...
waAllahu A'lam...

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 1 - 20 of260
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

505 Users are viewing the Malaysia Forum right now

Search the Malaysia Forum:
Topic Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 3 min Urang Minang Murtad 48,443
U19 Vietnam Jauh Lebih Dahsyat dari U19 Indonesia 4 min aris alfonsius 78
2014 TNI DIBEKALI Ilmu KEBAL PELURU dan ILMU SA... 6 min atok raja bomoh 14
Sekutu Indonesia vs sekutu malaysia menang mana? (Dec '10) 7 min Tamiang 312
TNI minta maaf sama Singapura? 9 min megat 28
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 13 min Pengamat Militer 62,017
RAHASIA Ketololan Malaysia Kes MH370 13 min Hilang Daulat Malaysia 616
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 1 hr Cwo_kuliah 26,094
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 5 hr urang bgr 12,239
•••
•••
•••
•••