daftar 7 negara yang akan di invasi amerika beredar di youtube

Posted in the Malaysia Forum

Comments (Page 12)

Showing posts 221 - 240 of951
|
Go to last page| Jump to page:
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#228
Apr 24, 2011
 
senyum saja wrote:
Singapore ni 1 hari nanti confirm dia ikut jejak Jepun.. perang utk dapatkan bahan mentah & luaskan jajahan.
Singapore dah la sempit,bahan mentah pun import dari luar cth macam air bersih dari Malaysia..
kalau dah terdesak
tak mustahil 1 hari nanti Singapore dgn bantuan US attack rantau ini..
singapore sudah tidak bergantung pada air msia.. mereka sudah produksi NEW water..
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#229
Apr 24, 2011
 
ope wrote:
<quoted text>
kerana jews pun bangsa bani adam yang ingin berjaya dengan cara2 mereka.
mungkin mereka ingin kuasai sumber2 kehidupan dan pendukung hidup bangsa2. jika tanaman mu tidak terlalu hijau janganlah membakar tanaman tetangga, itu mungkin yang tidak akan mereka fahami.
ini sudah masuk soal agama.. masjidil aqsa israel mahukan.. lihat saja skrg.. bahagian dlm masjid itu telah dipisahkn kepada 2 bahagian..1 bahagian untuk jew (di mana bhgian lokasi makam nabi) dan 1 bahagian lg untuk muslim..kenapa mereka beria-ia mahukan palestine & masjidil aqsa?

lihat,musuh2 israel yg tidak mahu mengiktiraf kewujudan mereka @ mengugut akan melenyapkn mereka akan di tumbang 1 by 1..
viper

Serdang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#230
Apr 24, 2011
 
Pak Kerto Wong Jowo wrote:
<quoted text>
lalu menurut agan gimana hayoo... ulasannya please...?
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
GULTOR 81

Mount Morris, MI

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#231
Apr 24, 2011
 
Satu hal yg kalian mungkin blum ketahu.i. .U.S.A thu kelak akan hancur di tangan Imam Mahdi dan para mujahid Islam kelak. .
Pak Kerto Wong Jowo

Malang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#232
Apr 24, 2011
 
viper wrote:
<quoted text>
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
Tapi ancaman itu masih ada kemungkinannya khan...?
viper

Serdang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#233
Apr 24, 2011
 
Ace wrote:
<quoted text>
berguna bg pertahankan negara nya.. kita tidak ketahui kerana ia tidak diistiharkan..dijual kepada siapa.. ini lah "secret" weapon.. dan jika kamu lihat, singapore selalu membelanja untuk ketenteraan yg tinggi..dan selalu counter peralatan senjata yg msia punya.. sedang kita tidak tahu siapa musuh kita..ia di bilang untuk menstabilkan SEA..
mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#234
Apr 24, 2011
 
viper wrote:
<quoted text>
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
ia mmg benar.. ini juga faktornya kenapa iran masih tidak diserang.. dana yg tidak mencukupi..tp apa yg di bincangkan adalah bukan dlm masa pendek.. ini jangka masa panjang..
ope

Malang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#235
Apr 24, 2011
 
Ace wrote:
<quoted text>
ini sudah masuk soal agama.. masjidil aqsa israel mahukan.. lihat saja skrg.. bahagian dlm masjid itu telah dipisahkn kepada 2 bahagian..1 bahagian untuk jew (di mana bhgian lokasi makam nabi) dan 1 bahagian lg untuk muslim..kenapa mereka beria-ia mahukan palestine & masjidil aqsa?
lihat,musuh2 israel yg tidak mahu mengiktiraf kewujudan mereka @ mengugut akan melenyapkn mereka akan di tumbang 1 by 1..
mungkin saja, tapi lebih dari itu menurut saya soalan masjidil aqsa itu lebih pada sebentuk cara elit mereka buat mempersatukan bangsa mereka. kerana mungkin kebanyakan mereka masih percaya tentang tanah perjajian.

atau bisa juga itu alasan cuma sekedar alasan saja yang merekapun ragu akan kebenaran nya tetapi sekedar alasan buat menjadi semacam visi tida ujung atau sebentuk utopis.
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#236
Apr 24, 2011
 
ope wrote:
<quoted text>
mungkin saja, tapi lebih dari itu menurut saya soalan masjidil aqsa itu lebih pada sebentuk cara elit mereka buat mempersatukan bangsa mereka. kerana mungkin kebanyakan mereka masih percaya tentang tanah perjajian.
atau bisa juga itu alasan cuma sekedar alasan saja yang merekapun ragu akan kebenaran nya tetapi sekedar alasan buat menjadi semacam visi tida ujung atau sebentuk utopis.
tapak masjidil aqsa merupakan tapak rumah ibadat yahudi.. dan disini mereka yakin "mesiah" mereka akan dtg menyelamatkan bangsa mereka(turun dari langit melalui tapak itu).. seperti mana islam yg menunggu kedtgn Nabi Isa A.S.. itu lah kenapa masjid itu amat berharga buat mereka..
ope

Malang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#237
Apr 24, 2011
 
viper wrote:
<quoted text>mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
wow samapai sebegitu nya mereka phobia. bahkan sanggup simpan chemical weapon.

singapork fungsinya lebih dari sekedar negara.
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#238
Apr 24, 2011
 
viper wrote:
<quoted text>mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
tp militer mereka (simpanan -yg kamu mksudkn itu endurance nya tidak sekuat tentera fulltime(60k fulltime))..ini mereka buat kerana mereka tidak mempunyai jumlah sumber manusia yg cukup..ia di panggil National Service.. walaupun selepas habiskan NS, mereka akan tetap di panggil setelah mempunyai pekerjaan..(latihan berkala, 1 kali setahun (2-3 minggu approx waktu))..
ope

Malang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#239
Apr 24, 2011
 
Ace wrote:
<quoted text>
tapak masjidil aqsa merupakan tapak rumah ibadat yahudi.. dan disini mereka yakin "mesiah" mereka akan dtg menyelamatkan bangsa mereka(turun dari langit melalui tapak itu).. seperti mana islam yg menunggu kedtgn Nabi Isa A.S.. itu lah kenapa masjid itu amat berharga buat mereka..
saya masih tidak terlalu percaya mereka benar2 mempercayai hal seperti itu, di luar sebagian para pengamal Orthodox Judaism.
ope

Malang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#240
Apr 24, 2011
 
Pak Kerto Wong Jowo wrote:
<quoted text>
Tapi ancaman itu masih ada kemungkinannya khan...?
kemungkinan selalu ada. manusia telah terbukti sering melakukan hal2 yang telah di duga.
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#241
Apr 24, 2011
 
ope wrote:
<quoted text>
saya masih tidak terlalu percaya mereka benar2 mempercayai hal seperti itu, di luar sebagian para pengamal Orthodox Judaism.
kamu perlu tahu akan asal usul kaum yahudi.. pegangan mereka..berapa jenis fahaman mereka..dan apa pegangan mereka sgt kuat..kamu lihat sewaktu era kebangkitan yahudi.. kembalinya yahudi di palestine.. kenapa??? kerana di dalam taurat, yahudi mesti kembali mendapatkan tanah itu.. kamu lihat bagaimana israel mempertahankan diri di awal penubuhan mereka?? six day war! ini adalah penyatuan arab(pada sesiapa bilang arab tidak pernah bersatu).. lihat bagaimana mereka boleh menang dan tumpaskan semenanjung arab..
senyum saja

Kuala Terengganu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#242
Apr 24, 2011
 
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#243
Apr 24, 2011
 
GULTOR 81 wrote:
Satu hal yg kalian mungkin blum ketahu.i..U.S.A thu kelak akan hancur di tangan Imam Mahdi dan para mujahid Islam kelak..
bagus jika kamu tahu.. tp untuk kemunculan imam mahdi & para mujahid, maka YAHUDI arahkan US memusnahkan lokasi2 "kemungkinan" akan munculnya mereka.. skrg mereka cuba melengahkan atau mengagalkan kemunculan ini..

ok, jika kita(islam) yakin akan munculnya penyelamat bg kita.. maka kamu juga perlu tahu,yahudi juga mempercayai akan muncul penyelamat bg pihak mereka.(pada kita penyelamat yahudi ini dajjal)..
viper

Serdang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#244
Apr 24, 2011
 
Ace wrote:
<quoted text>
ia mmg benar.. ini juga faktornya kenapa iran masih tidak diserang.. dana yg tidak mencukupi..tp apa yg di bincangkan adalah bukan dlm masa pendek.. ini jangka masa panjang..
jangka masa panjang, negara anti amerika seperti iran, kuba, korea utara, mexico, venezuela bakal di bom duluan sebelum sampai ke indonesia. nape cari pasal dengan negara 'growing democracy'?
tapi sebelum itu cina bakal turun tangan, satu bom nuklir jatuh di yellowstone 80%^ penduduk amrik musnah! semuanya dah tau itu, makanya amerika nggak berani macam macam sama negara nuklir
viper

Serdang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#245
Apr 24, 2011
 
Ace wrote:
<quoted text>
tp militer mereka (simpanan -yg kamu mksudkn itu endurance nya tidak sekuat tentera fulltime(60k fulltime))..ini mereka buat kerana mereka tidak mempunyai jumlah sumber manusia yg cukup..ia di panggil National Service.. walaupun selepas habiskan NS, mereka akan tetap di panggil setelah mempunyai pekerjaan..(latihan berkala, 1 kali setahun (2-3 minggu approx waktu))..
kalau begitu singapore bakalan mudah dibantai, sekarang banyak militer Indonesia yang juga nggak kalah kuatnya
viper

Serdang, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#246
Apr 24, 2011
 
senyum saja wrote:
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
manpower<indonesia dan malaysia, itu yg penting
kalo jumlah kereta kebal dan pesawat Indonesia sendiri masih unggul, tau deh kualitasnya
Ace

Seremban, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#247
Apr 24, 2011
 
senyum saja wrote:
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
ya.. hehehe... mreka bersifat offensive..maka jumlahnya lebih tinggi..tp jet pejuang mereka byk tidak berada di singapore..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 221 - 240 of951
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

624 Users are viewing the Malaysia Forum right now

Search the Malaysia Forum:
Topic Updated Last By Comments
[Malu] KADAR KEPEMILIKAN KERETA (CAR) DI MALAYS... 3 min Tiger Makan Pisang 22
paskah adalah penghinaan terbesar umat krsten t... 5 min Bolangpetualang 3
SRIWIJAYA asal dari Thailand. (Dec '10) 6 min Tiga Mata 23,031
@ insan3 ,, Ras CINA TIONGHOA TAK BOLEH PUNYA H... 7 min KOUMIENAN 68
Singapura Pemberi Utang Terbesar RI 8 min sultan sulu 546
no telefon terkini janda sekitar lembah klang (Oct '10) 9 min btg sangap 197
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 13 min KANCUT SETAN 50,425
[Malu] KEPEMILIKAN MOBIL di MALAYSIA cuma 7% 21 min Org Malaysia 93
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 1 hr Ari 12,278
RAHASIA Ketololan Malaysia Kes MH370 5 hr Raja tokek 709
•••
•••
•••
•••