Ace

Klang, Malaysia

#228 Apr 24, 2011
senyum saja wrote:
Singapore ni 1 hari nanti confirm dia ikut jejak Jepun.. perang utk dapatkan bahan mentah & luaskan jajahan.
Singapore dah la sempit,bahan mentah pun import dari luar cth macam air bersih dari Malaysia..
kalau dah terdesak
tak mustahil 1 hari nanti Singapore dgn bantuan US attack rantau ini..
singapore sudah tidak bergantung pada air msia.. mereka sudah produksi NEW water..
Ace

Klang, Malaysia

#229 Apr 24, 2011
ope wrote:
<quoted text>
kerana jews pun bangsa bani adam yang ingin berjaya dengan cara2 mereka.
mungkin mereka ingin kuasai sumber2 kehidupan dan pendukung hidup bangsa2. jika tanaman mu tidak terlalu hijau janganlah membakar tanaman tetangga, itu mungkin yang tidak akan mereka fahami.
ini sudah masuk soal agama.. masjidil aqsa israel mahukan.. lihat saja skrg.. bahagian dlm masjid itu telah dipisahkn kepada 2 bahagian..1 bahagian untuk jew (di mana bhgian lokasi makam nabi) dan 1 bahagian lg untuk muslim..kenapa mereka beria-ia mahukan palestine & masjidil aqsa?

lihat,musuh2 israel yg tidak mahu mengiktiraf kewujudan mereka @ mengugut akan melenyapkn mereka akan di tumbang 1 by 1..
viper

Jakarta, Indonesia

#230 Apr 24, 2011
Pak Kerto Wong Jowo wrote:
<quoted text>
lalu menurut agan gimana hayoo... ulasannya please...?
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
GULTOR 81

Mount Morris, MI

#231 Apr 24, 2011
Satu hal yg kalian mungkin blum ketahu.i. .U.S.A thu kelak akan hancur di tangan Imam Mahdi dan para mujahid Islam kelak. .
Pak Kerto Wong Jowo

Kediri, Indonesia

#232 Apr 24, 2011
viper wrote:
<quoted text>
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
Tapi ancaman itu masih ada kemungkinannya khan...?
viper

Jakarta, Indonesia

#233 Apr 24, 2011
Ace wrote:
<quoted text>
berguna bg pertahankan negara nya.. kita tidak ketahui kerana ia tidak diistiharkan..dijual kepada siapa.. ini lah "secret" weapon.. dan jika kamu lihat, singapore selalu membelanja untuk ketenteraan yg tinggi..dan selalu counter peralatan senjata yg msia punya.. sedang kita tidak tahu siapa musuh kita..ia di bilang untuk menstabilkan SEA..
mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
Ace

Klang, Malaysia

#234 Apr 24, 2011
viper wrote:
<quoted text>
lha dia kan udah perang pertama perang teluk dan dingin, sekarang perang irak, 7 tahun belum kelar udah perang sama taliban di afghanistan ditambah di libya apa situ kira Amerika (yang di ambang kebangkrutan) bisa tambah kapasitas perang mereka? sekuat kuatnya Amerika gak mungkin lah bisa perang dengan puluhan negara sekaligus
ia mmg benar.. ini juga faktornya kenapa iran masih tidak diserang.. dana yg tidak mencukupi..tp apa yg di bincangkan adalah bukan dlm masa pendek.. ini jangka masa panjang..
ope

Pasuruan, Indonesia

#235 Apr 24, 2011
Ace wrote:
<quoted text>
ini sudah masuk soal agama.. masjidil aqsa israel mahukan.. lihat saja skrg.. bahagian dlm masjid itu telah dipisahkn kepada 2 bahagian..1 bahagian untuk jew (di mana bhgian lokasi makam nabi) dan 1 bahagian lg untuk muslim..kenapa mereka beria-ia mahukan palestine & masjidil aqsa?
lihat,musuh2 israel yg tidak mahu mengiktiraf kewujudan mereka @ mengugut akan melenyapkn mereka akan di tumbang 1 by 1..
mungkin saja, tapi lebih dari itu menurut saya soalan masjidil aqsa itu lebih pada sebentuk cara elit mereka buat mempersatukan bangsa mereka. kerana mungkin kebanyakan mereka masih percaya tentang tanah perjajian.

atau bisa juga itu alasan cuma sekedar alasan saja yang merekapun ragu akan kebenaran nya tetapi sekedar alasan buat menjadi semacam visi tida ujung atau sebentuk utopis.
Ace

Klang, Malaysia

#236 Apr 24, 2011
ope wrote:
<quoted text>
mungkin saja, tapi lebih dari itu menurut saya soalan masjidil aqsa itu lebih pada sebentuk cara elit mereka buat mempersatukan bangsa mereka. kerana mungkin kebanyakan mereka masih percaya tentang tanah perjajian.
atau bisa juga itu alasan cuma sekedar alasan saja yang merekapun ragu akan kebenaran nya tetapi sekedar alasan buat menjadi semacam visi tida ujung atau sebentuk utopis.
tapak masjidil aqsa merupakan tapak rumah ibadat yahudi.. dan disini mereka yakin "mesiah" mereka akan dtg menyelamatkan bangsa mereka(turun dari langit melalui tapak itu).. seperti mana islam yg menunggu kedtgn Nabi Isa A.S.. itu lah kenapa masjid itu amat berharga buat mereka..
ope

Pasuruan, Indonesia

#237 Apr 24, 2011
viper wrote:
<quoted text>mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
wow samapai sebegitu nya mereka phobia. bahkan sanggup simpan chemical weapon.

singapork fungsinya lebih dari sekedar negara.
Ace

Klang, Malaysia

#238 Apr 24, 2011
viper wrote:
<quoted text>mereka takut la sama malaysia dan indonesia, sudah tau ka semua pemuda kat singapore mesti wajib militer sebelum masuk university selama satu tahun? itu satu pertanda singapore takut dengan kita
tp militer mereka (simpanan -yg kamu mksudkn itu endurance nya tidak sekuat tentera fulltime(60k fulltime))..ini mereka buat kerana mereka tidak mempunyai jumlah sumber manusia yg cukup..ia di panggil National Service.. walaupun selepas habiskan NS, mereka akan tetap di panggil setelah mempunyai pekerjaan..(latihan berkala, 1 kali setahun (2-3 minggu approx waktu))..
ope

Pasuruan, Indonesia

#239 Apr 24, 2011
Ace wrote:
<quoted text>
tapak masjidil aqsa merupakan tapak rumah ibadat yahudi.. dan disini mereka yakin "mesiah" mereka akan dtg menyelamatkan bangsa mereka(turun dari langit melalui tapak itu).. seperti mana islam yg menunggu kedtgn Nabi Isa A.S.. itu lah kenapa masjid itu amat berharga buat mereka..
saya masih tidak terlalu percaya mereka benar2 mempercayai hal seperti itu, di luar sebagian para pengamal Orthodox Judaism.
ope

Pasuruan, Indonesia

#240 Apr 24, 2011
Pak Kerto Wong Jowo wrote:
<quoted text>
Tapi ancaman itu masih ada kemungkinannya khan...?
kemungkinan selalu ada. manusia telah terbukti sering melakukan hal2 yang telah di duga.
Ace

Klang, Malaysia

#241 Apr 24, 2011
ope wrote:
<quoted text>
saya masih tidak terlalu percaya mereka benar2 mempercayai hal seperti itu, di luar sebagian para pengamal Orthodox Judaism.
kamu perlu tahu akan asal usul kaum yahudi.. pegangan mereka..berapa jenis fahaman mereka..dan apa pegangan mereka sgt kuat..kamu lihat sewaktu era kebangkitan yahudi.. kembalinya yahudi di palestine.. kenapa??? kerana di dalam taurat, yahudi mesti kembali mendapatkan tanah itu.. kamu lihat bagaimana israel mempertahankan diri di awal penubuhan mereka?? six day war! ini adalah penyatuan arab(pada sesiapa bilang arab tidak pernah bersatu).. lihat bagaimana mereka boleh menang dan tumpaskan semenanjung arab..
senyum saja

Kuala Terengganu, Malaysia

#242 Apr 24, 2011
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
Ace

Klang, Malaysia

#243 Apr 24, 2011
GULTOR 81 wrote:
Satu hal yg kalian mungkin blum ketahu.i..U.S.A thu kelak akan hancur di tangan Imam Mahdi dan para mujahid Islam kelak..
bagus jika kamu tahu.. tp untuk kemunculan imam mahdi & para mujahid, maka YAHUDI arahkan US memusnahkan lokasi2 "kemungkinan" akan munculnya mereka.. skrg mereka cuba melengahkan atau mengagalkan kemunculan ini..

ok, jika kita(islam) yakin akan munculnya penyelamat bg kita.. maka kamu juga perlu tahu,yahudi juga mempercayai akan muncul penyelamat bg pihak mereka.(pada kita penyelamat yahudi ini dajjal)..
viper

Jakarta, Indonesia

#244 Apr 24, 2011
Ace wrote:
<quoted text>
ia mmg benar.. ini juga faktornya kenapa iran masih tidak diserang.. dana yg tidak mencukupi..tp apa yg di bincangkan adalah bukan dlm masa pendek.. ini jangka masa panjang..
jangka masa panjang, negara anti amerika seperti iran, kuba, korea utara, mexico, venezuela bakal di bom duluan sebelum sampai ke indonesia. nape cari pasal dengan negara 'growing democracy'?
tapi sebelum itu cina bakal turun tangan, satu bom nuklir jatuh di yellowstone 80%^ penduduk amrik musnah! semuanya dah tau itu, makanya amerika nggak berani macam macam sama negara nuklir
viper

Jakarta, Indonesia

#245 Apr 24, 2011
Ace wrote:
<quoted text>
tp militer mereka (simpanan -yg kamu mksudkn itu endurance nya tidak sekuat tentera fulltime(60k fulltime))..ini mereka buat kerana mereka tidak mempunyai jumlah sumber manusia yg cukup..ia di panggil National Service.. walaupun selepas habiskan NS, mereka akan tetap di panggil setelah mempunyai pekerjaan..(latihan berkala, 1 kali setahun (2-3 minggu approx waktu))..
kalau begitu singapore bakalan mudah dibantai, sekarang banyak militer Indonesia yang juga nggak kalah kuatnya
viper

Jakarta, Indonesia

#246 Apr 24, 2011
senyum saja wrote:
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
manpower<indonesia dan malaysia, itu yg penting
kalo jumlah kereta kebal dan pesawat Indonesia sendiri masih unggul, tau deh kualitasnya
Ace

Klang, Malaysia

#247 Apr 24, 2011
senyum saja wrote:
kelengkapan perang spt kereta kebal & pesawat singapore melebihi indonesia & malaysia kan?
ya.. hehehe... mreka bersifat offensive..maka jumlahnya lebih tinggi..tp jet pejuang mereka byk tidak berada di singapore..

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
KENAPA SUKU JAWA BANYAK Yang KRISTEN? (Sep '09) 4 min Najib bin netanyahu 668
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 5 min Crush Em 2013 2,072
VlDEO YOUTUBE: JAWA AKRAB DENGAN YESUS 6 min bolo dewo 94
PASKAL (Malaysia) VS KOPASKA - TNI AL, Siapa Me... (Oct '07) 9 min Najib tulul 4,245
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 12 min Wonokeg Lie Eur 76,186
Garuda Indonesia vs Malaysia Airlines (Oct '13) 19 min RIZAL 29
GAY JAKARTA, ayo berhimpun disini (Oct '11) 31 min Adam perez 2,394
ALUTSISTA RAHASIA buatan INDONESIA (Aug '12) 2 hr BUDAK RAWAYAN 62,806
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 4 hr jeray 13,091
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••