Foto TNI diganyang ketika konfrontasi!

Posted in the Malaysia Forum

Comments (Page 6)

Showing posts 101 - 120 of1,293
|
Go to last page| Jump to page:
dato maharajalela

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#111
Mar 17, 2011
 
Dialof foto 2.

TDM1: jauh lagi ke skot markas kita. Berat betul ni dah jauh naik bukit turun bukit bawak
TDM2: tu pasal skot. Menyusahkan orang saja boyan-boyan* ni. Nak serang Malaysia konon. Ingat diorang tentera Nazi kot. Aduh berat betul lah mayat ni.
TDM1: Ni yang orang kata MATI KATAK ni skod. Sukarno soyk-syok balun ramai bini di istana. Diorang ni gadai nyawa. Kat atas bukit tu melambak lagi skod. Kang ada 5 round lagi nak pikul ni.

Dailog foto 3

Sarjan TDM: ik pelan-pelan letak mesti hormat mayat.
TDM1: ringan je Jan. Berat lagi rusan yang kita tembak semalam
TDM2: betul Jan, skot. Saya ingat askar boyan ni tak cukup makan le. Berapa tah gaji diorang?
Sarjan TDM1: 10 rupiah kot? hahahaha. Ganyang Malaysia le sangat. Last2 diorang yang kena ganyang macam katak ong. Dunia-dunia.

* tahun 60-an Indon dipanggil Boyan.

:)

Since: Mar 11

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#112
Mar 17, 2011
 

Judged:

1

indonesia taik kucing wrote:
<quoted text>
tulah katak di bawah tempurung.....bodoh tak mau terimah hakikat....tu bukti kukulah bodoh yang kami ada...mau bukti lagi kukuh tentang lo punya tantara tni mampos masah konfrantasi..lu pigi ke pulau nunukan indonesia disana ada tugu peringatan para korban tni semasa nyerang kalabakan, tawau, malaysia. senarai nama lagi dan pangkat dalam tni yang gugur....bodoh..tulah tak mau pusing-pusing negara lo sendiri...taunya mau nyalak macam anjing dijalanan....kasi tulang ikan diam,,,,,hehehehehe
Bekas pejuang GAM sendiri(yang telah aman hidup & berniaga di malaysia) ada menyatakan bahawa TNI semasa Suharto mengisytiharkan Daerah Operasi Militer, x kira tinggi mana pangkat, x kira brutal mana rupa, tapi bila dh ditangkap & integorasi..semuanya tiba2 berubah menjadi pengecut & menangis macam anak2, menyebabkan kehairanan & lucu dikalangan tentera GAM sendiri. Beliau sendiri meyakinkan bahawa TNI itu sebenarnya PENGECUT bila BERHADAPAN dengan musuh.
kopi luwak

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#113
Mar 17, 2011
 
Darahku Merah wrote:
Kalaupun misalnya foto itu benar foto TNI gugur pada waktu itu, Mana foto yg lain? bukti kemenangan besar kalian, yang kalian bilang ratusan anggota TNI tewas ratusan lagi luka parah dan ratusan lagi ditawan. Kenapa cuma satu jenasah saja yang kalian foto. Tanpa mengurangi rasa hormat saya kepada anggota TNI yang gugur, dalam misi tersebut tapi dalam perang kematian adalah hal yg biasa. Foto-foto pada kerusuhan Sampit saja masih jauh lebih mengerikan daripada ini.
Dan foto-foto kalian itu jg tidak dapat menjelaskan, berapa banyak pasukan musuh yang sudah dibunuhnya, sebelum dia gugur, sehingga tentara malon yg mukanya katro itu terlihat bangga menggotong jenazah orang (yang dibilang TNI) itu.
Bisa tolong kalian jelaskan? dan tolong dibuktikan juga.
Jika tidak bisa kalian jelaskan, maka menurut saya foto-foto ini tidak dapat membuktikan apa yang kalian bilang kemenangan besar, dan cuma bisa jadi modal propaganda kecil-kecilan saja.
Rilex saja, bro.
Sudah dijelaskan diawal post.63, bahwa tidak ada bukti photo tersebut merupakan anggota TNI, dari seragam, senjata dll.
Photo itu adalah foto PKM tak bersenjata yang memberontak terhadap kerajaan karena menganggap kerajaan adalah budak Ratu Inggris.
Berbeda dengan di Indonesia, dimana kita tidak mau komunis tetapi juga tidak mau dijajah bangsa asing.

Alurnya, arus berdemokrasi yang dimulai dari tim-teng dan kemudian merambat ke jazirah menimbukan ketakutan bagi kerajaan karena minimnya identitas kebangsaan Malaysia. Apa yang dituliskan dan dicakapkan disini hanyalah sebagai bentuk ketakutan mereka dimana mereka menjadi tidak dapat berpikir rasional.
Penunjukkan Photo mayat-mayat korban kekejaman tentara mereka terhadap penduduk sipil dan tidak bersenjata tersebut hanya mirip dengan perilaku pasukan-pasukan komunis di Indochina.
cin peng

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#114
Mar 17, 2011
 
kopi luwak wrote:
<quoted text>
Rilex saja, bro.
Sudah dijelaskan diawal post.63, bahwa tidak ada bukti photo tersebut merupakan anggota TNI, dari seragam, senjata dll.
Photo itu adalah foto PKM tak bersenjata yang memberontak terhadap kerajaan karena menganggap kerajaan adalah budak Ratu Inggris.
Berbeda dengan di Indonesia, dimana kita tidak mau komunis tetapi juga tidak mau dijajah bangsa asing.
Alurnya, arus berdemokrasi yang dimulai dari tim-teng dan kemudian merambat ke jazirah menimbukan ketakutan bagi kerajaan karena minimnya identitas kebangsaan Malaysia. Apa yang dituliskan dan dicakapkan disini hanyalah sebagai bentuk ketakutan mereka dimana mereka menjadi tidak dapat berpikir rasional.
Penunjukkan Photo mayat-mayat korban kekejaman tentara mereka terhadap penduduk sipil dan tidak bersenjata tersebut hanya mirip dengan perilaku pasukan-pasukan komunis di Indochina.
PKM tu majoriti cina. Uniform Bintang 3 - askar PKM pun lain. Aku tengok foto tu macam Djowo adja hehehehehe
Mr F

Europe

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#115
Mar 17, 2011
 
Indon masih tidak lagi boleh menerima kenyataan foto2 yang aku bagi beserta link tersebut adalah TNI yang dibantai oleh Askar2 Malaysia.

^___^
Mr F

Europe

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#116
Mar 17, 2011
 

Judged:

1

1

1

Foto terbaru aku dapat ni..

klik link bro..

http://3.bp.blogspot.com/_0GQUt16TOQE/Sj0YPSB...

space yang tak rapat tolong rapatkan.

kesiankan?

^___^
Darahku Merah

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#117
Mar 17, 2011
 
indonesia taik kucing wrote:
kamu ni para jawa-jawa memang jahat dalah bodoh tapi belagak pandai...lo ini semuanya masi tertipu oleh soekarno...lihatlah dia uda mati puluhan tahun tapi lo masih tertipu oleh propagandanya......lo jawa memang sialan...asyik-asyik nak perang macam kuat....dalam sejarah lagi kamuni memang lemah...semasa zaman majapahit lagi kamu udah kalah dengan anak-anak melayu...kenal itu TAMINGSARI pahlawan majapahit semasa gajah mada memerintah majapahit....TAMINGSARI pahlawan jawa telah gugur mati kojol dihujung keris anak melayu oleh hang tuah....tu peringatan dari sejarah lampau...tapi soekarno tak mau ambil pengajaran dari sejarah....asyik nak perang dengan malayu...nah sejarah berulang semasa konfarntasi tahun 1962...kamu kalah lagi...hehehehe....pulau sipadan tahun 2002 juga kamu kalah lagi....diambalat 2005 pasti kami boleh rebut lagi....hahahahaha...piala suzuki kaamu kalah lagi...hahahahahaha.......malu nya......semua kamu kalah.......bukan mimpi tau tapi bukti dan fakta.....kalau indonesia hebat kenapa berduyun-duyun warganya lari ke malaysia walo di hentam dengan hukuman keras masi mau masok malaysia.....kerna malaysia ada segalanya....tak percaya libur-liburlah ke malaysia tengo kemajuan dan kehebatan malaysia...tapi ingat cara yang sah tau...jangan maso elegal nanti kena cambok oleh PDRM...HEHEHEHEHE
NGOMONG APA SIH LOE?? CAPE DEH GUE..
Kalo soal sejarahnya, Heii loe yang ngaku pintar! baca postingannya bro SUDIRO HUSODO aja deh.. udah lengkap tuh.. tinggal kalian ini mau menerima kenyataan atau tidak. itu saja.
Gue kan cm mencermati foto-foto itu, yang jadi tema diskusi di sini. Tapi kok loe malah ngoceh-ngoceh ke mana-mana yg gak jelas, si Hang Tuah-lah kau bawa-bawa..Tetapi tetap saja, loe tidak menjelaskan pertanyaan gue, dan berusaha memaksa orang lain harus percaya bahwa foto itu benar foto anggota TNI, buktinya apa, Beruk Katrok!!?? Bukti yang gue maksud misalnya jenazah itu pakai seragam tentara TNI, jadi masuk akal kalo loe bilang itu TNI.
Gimana sih Loe??... Loe yakin kalo loe ini orang pintar?? coba deh pergi ke psikolog. Tes IQ dulu sono.
Bagaikan pendekar sakti aja loe bercakap, tapi cuma diundang nonton timnas-nya sendiri main sepakbola di stadion GBK Jakarta saja tak berani datang. Hehehehe.. Gue gak mau menghina kalian sebagai PEMBUAL, gue mau kalian sendiri yang menyadarinya. Hehehe..
kopi luwak

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#118
Mar 17, 2011
 
cin peng wrote:
<quoted text>
PKM tu majoriti cina. Uniform Bintang 3 - askar PKM pun lain. Aku tengok foto tu macam Djowo adja hehehehehe
Sebaliknya, tidak ada sedikitpun bukti bahwa korban adalah tentara TNI dari seragam, senjata dll. Hanya dari cerita fiksi konon katanya.

Sekali lagi, komunis itu hina, dijajah Inggris itu lebih hina tetapi dijajah bangsa sendiri itu paling hina. Perlakuan tentara Malaysia terhadap warganya sendiri yang terlihat di photo tersebut hanya dapat disamakan dengan perilaku tentara komunis di Indochina dan melanggar Geneva Conventions terhadap penduduk sipil tidak bersenjata.
cin peng

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#120
Mar 17, 2011
 
kopi luwak wrote:
<quoted text>
Sebaliknya, tidak ada sedikitpun bukti bahwa korban adalah tentara TNI dari seragam, senjata dll. Hanya dari cerita fiksi konon katanya.
Sekali lagi, komunis itu hina, dijajah Inggris itu lebih hina tetapi dijajah bangsa sendiri itu paling hina. Perlakuan tentara Malaysia terhadap warganya sendiri yang terlihat di photo tersebut hanya dapat disamakan dengan perilaku tentara komunis di Indochina dan melanggar Geneva Conventions terhadap penduduk sipil tidak bersenjata.
Kalau kau nak tengok foto PKM lagi sadis. Aku pernah tengok tapi dah lupa link. PKM selalu jadi mangsa askar Ranjer Malaysia dari keturunan Iban. PKM kalau ditumpaskan bukan macam foto tu. Kepala mereka akan dipotong oleh ranger Iban (ikut tradisi head huntnter pahlawan iban) dan mayat mereka biasanya berkecai berai. Kalau kau tak tau sejarah Malaysia jangan asal ngomong. Kau tau kekejaman Cin Peng dan PKM pada bangsa Cina sendiri di Malaysia yang enggan terima komunisme? Kau tau apa yang tentera Bintang 3 buat pada tentera Malaysia bila ditawan? Kau tau penduduk Malaysia adalah majoriti Islam yang pasti akan menentang habis-habisan fahaman yang anti Islam seperti komunisme? Kaji dan fahami dulu man.. kemudian baru berhujah hehehe....
Malingsialdotcom

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#121
Mar 17, 2011
 
Mr F wrote:
gua tidak mahu berbahas dithread ini tapi gua mahu anak cucu indog melihat datuk nenek moyangnya mati dibumi malaysia kerna mengikut arahan dendam peribadi dari sukarno..
jadi berfikir jutaan kali jika mahu nyerang malaysia..kalian sudah lihat hasilnya..kalian mahu mati seperti itu?
sebab itu apabila BENDERA bodoh kalian menguik-nguik mahu nyerang malaysia kami di kedai kopi ketawa besar..kehkehkehkehkehkehkehke h
dengan kemajuan militer malaysia ketika ini kami akan memastika tanah jawa itu akan menjadi padang jarak padang terkukur jika kalian berani membuat ulah sama malaysia!
malaysia bukan bangsa penakut..kalian jual kami beli..kami bertindak menggunakan otak kalian bertindak menggunakan otot!
itulah bezanya indog sama MALAYSIA!
Hahahahahahahaha.. Lawak !

XD
Mr F

Europe

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#122
Mar 17, 2011
 
Malingsialdotcom wrote:
<quoted text>
Hahahahahahahaha.. Lawak !
XD
tapi pedihkan?

^___^
Apa salah CINA

Vancouver, Canada

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#123
Mar 17, 2011
 
Mr F wrote:
Foto terbaru aku dapat ni..
klik link bro..
http://3.bp.blogspot.com/_0GQUt16TOQE/Sj0YPSB...
space yang tak rapat tolong rapatkan.
kesiankan?
^___^
benarkah itu tni...?????kenapa warna kulit dan bentuk fisknya cam orang CINA...????sejak kapan CINA jadi tni?????? Apa salah CINA....sehingga kami selalu di siksa sama melayu.....
Apa salah CINA

Vancouver, Canada

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#125
Mar 17, 2011
 
Kenapa orang2 pribumi selalu memusuhi orang CINA.....apa salah kami....????
Darahku Merah

Jakarta, Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#127
Mar 17, 2011
 
Apa salah CINA wrote:
<quoted text>
benarkah itu tni...?????kenapa warna kulit dan bentuk fisknya cam orang CINA...????sejak kapan CINA jadi tni?????? Apa salah CINA....sehingga kami selalu di siksa sama melayu.....
Setuju Bro, itu jelas Orang Cina.
Mayat saja di-klaim sama mereka. Sebegitu parahkah krisis identitas mereka? Sehingga untuk sesuatu hal yang sebenarnya mereka belum bisa memastikan kebenarannya pun, sudah berani teriak. Kasihan ya.
Apa salah CINA

Vancouver, Canada

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#128
Mar 17, 2011
 
Aku tak peduli saudaraku yang di pict itu komunis atau bukan.......tapi kenapa mereka dibantai.....bukankah askar PKM berjuang untuk kemerdekaan dari kolonialesme...apa slah mereka.....bukankah komunis adalah pilihan hidup mereka... Kalau mereka berdosa ,bukankah itu urusan mereka dengan Tuhan... Kenapa harus di bantai....apa salah CINA...
kopi luwak

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#129
Mar 17, 2011
 
cin peng wrote:
<quoted text>
Kalau kau nak tengok foto PKM lagi sadis. Aku pernah tengok tapi dah lupa link. PKM selalu jadi mangsa askar Ranjer Malaysia dari keturunan Iban. PKM kalau ditumpaskan bukan macam foto tu. Kepala mereka akan dipotong oleh ranger Iban (ikut tradisi head huntnter pahlawan iban) dan mayat mereka biasanya berkecai berai. Kalau kau tak tau sejarah Malaysia jangan asal ngomong. Kau tau kekejaman Cin Peng dan PKM pada bangsa Cina sendiri di Malaysia yang enggan terima komunisme? Kau tau apa yang tentera Bintang 3 buat pada tentera Malaysia bila ditawan? Kau tau penduduk Malaysia adalah majoriti Islam yang pasti akan menentang habis-habisan fahaman yang anti Islam seperti komunisme? Kaji dan fahami dulu man.. kemudian baru berhujah hehehe....
Dalam pertikaian sudah sering ada cerita dan perkataan bahwa lawan telah ditangkap atau dibunuh tetapi seringkali pula kenyataannya berkata lain. Dimana rakyat malaysia yang turut memberontak juga mendapat perlakuan sadis dan untuk menutupinya mereka diberi pakaian TNI supaya dikira adalah mayat tentara TNI, ini juga banyak dimuat. Satu hal yang tidak pernah dilakukan TNI, dalam pertikaian selalu ada propaganda, spionase-contraspionase dll itu adalah hal yang biasa untuk meningkatkan moral pasukan.
Semoga anda paham, bukti bukan fiksi konon katanya.

Hal lain, saya ingin sekali mendengar cerita anda tentang kekejaman PKM aka.cin peng terhadap ras melayu. Apakah hal tersebut hanya juga konon katanya atau benar fakta? Bagaimana ketegangan antara ras melayu dan cina yang masih memuncak di malaysia hingga sekarang? Apakah sudah mulai turun tensinya? Bagaimana dengan ras India melalui Hindarafnya? Apa yang mereka inginkan? Apakah mereka semua adalah pemberontak? Apa yang menjadi pemersatu ras-ras yang ada di malaysia?
Untuk menumpas PKM dibutuhkan ketrampilan tentara dari Suku Dayak Iban (ada juga di kalimantan barat) adalah hal yang tidak perlu diragukan karena sebagai keturunan ras austronesia tentunya jiwa ksatria mereka tak perlu didebatkan.

Sekali lagi, mungkin suatu saat akan berguna dijajah komunis adalah hina, masih dijajah british lebih hina tetapi dijajah sesama bangsa sendiri adalah paling hina.
mohon pencerahannya....
Malingsialdotcom

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#130
Mar 17, 2011
 
Mr F wrote:
<quoted text>
tapi pedihkan?
^___^
terserah lu aja deh maling.., gw cuma bisa ketawa guling2 liat koment lu yg super bodoh....

XD
kopassus puiii

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#131
Mar 17, 2011
 
indon di forum ini semakin terdesak dan gunakan alibi PKM untuk menutup malu indon tewas dibantai ATM semasa kofrantasi..hehehehe

PENGLIBATAN ATM SEMASA KONFRANTASI

• Beberapa buah kapal kelas PC TLDM telah terlibat dalam operasi menyekat kemasukan bot-bot tentera Indonesia sehinggalah melibatkan pertempuran kecil.
• Dalam satu rondaan semasa Ops Limit pada 24 Julai 1964 di perairan Pulau St John yang terletak 5 Batu Nautika dari Singapura, Kapal Peronda KD seri Selangor di bawah pimpinan Lt. P.K Nettur TLDM telah terlibat dalam pertempuran dengan sebuah bot laju yang dinaiki 5 orang anggota Kor Komando Operasi Indonesia (KKO).
• Dalam pertempuran ini, Able Electric Mechanic Abdul Samad Suliman telah terkorban manakal 2 yang lain cedera ( Kadet Kanan Musa Jabbar dan LRRG Kweh Onn Cheong. 5 anggota Kor Komando Operasi Indonesia (KKO) telah K.O (Terbunuh). Biorama insiden ini ada dipamerkan di Muzium TLDM yang terletak di Melaka.
• Pada 1 Disember pada tahun yang sama, Kapal KD Sri Pahang yang sedang melakukan rondaan 2 km dari perairan Bedok, Singapura berjaya mengesan sebuah bot yang dinaiki 9 anggota Kor Komando Operasi Indonesia (KKO). Beberapa das tembakan dilepaskan mengakibatkan 1 orang KKO telah K.O (terbunuh) 1 orang cedera dan 2 ditawan. 5 anggota KKO lain hilang di laut.
• Pada 9 Januari 1965 kapal KD Seri Perak dalam satu rondaan Ops Seri Perak telah bertempur dengan bot musuh dekat Selat Melaka.
• 12 orang musuh Kor Komando Operasi Indonesia (KKO) berjaya dibunuh, manakala 16 lagi ditawan.
• Siapakah ‘Black Joe’ atau Joe Chelliah ?
• Kisah menarik beliau ialah semasa menyertai sebuah tim khas bagi mengekang penyusupan tentera INDONesia melalui beberapa batang sungai di Sarawak semasa Konfrantasi.
• Menggunakan sebuah perahu pukat, tim ini dianggotai 4 orang tentera laut serta 6 tentera Gurkha.
• Sepanjang 6 bulan beroperasi menyusuri 5 sungai utama Sarawak, Tim mereka berjaya membunuh 20 orang tentera INDONesia. Joe Challiah menamatkan perkhidmatan dengan TLDM pada tahun 1966 sebelum terpilih menyertai Pasukan Komando Tentera Laut Republik Singapura.
• Seramai 21 orang anggota Kor Komando Operasi (KKO) yang berpengkalan di Pulau Rupat, Sumatera telah diterjunkan ke pantai Kukup di Pontian Besar pada 17 Ogos 1964 dan Benut. Turut serta dalam pencerobohan ini ialah kira-kira 55 orang anggota para dari Angkatan Udara Indonesia yang berpengkalan di Riau. Rancangan mereka adalah bagi menubuhkan satu pusat melatih ‘sukarelawan Malaysia’ telah berjaya dipatahkan oleh pasukan keselamatan Malaysia.
• Pada 2 september 1964 dua pasukan telah digugurkan dari pesawat C-130 dengan setiap satu pasukan mengandungi 48 anggota . Seramai 75 orang terdiri dari anggota para yang berpengkalan di Jawa manakala selebihnya adalah ‘sukarelawan Malaysia’ yang dilatih di Pasir Panjang dan pusat latihan payung terjun di Margahayu. Kerjasama yang baik antara pasukan keselamatan Malaysia dan penduduk tempatan berjaya menggagalkan usaha mereka. Sangkaan musuh bahawa mereka akan disambut seperti wira ternyata meleset. Sebilangan musuh turut terkorban.
• Peristiwa pada oktober 1964 menyaksikan seramai 55 orang musuh meninggalkan pengkalan mereka di Tanjung Kong-Kong, Indonesia. Sayang seribu kali sayang, hajat mereka juga tidak kesampaian. Kumpulan yang dihantar oleh perisikan Indon ini telah berjaya diberkas.

artikel ini dipetik dari penulis, SGT Hassan-History Channel

hadiah untuk indon yang perasan sok hebat..
hehehe
Apa salah CINA

Vancouver, Canada

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#132
Mar 17, 2011
 
Aku yakin....yang buat ts ini tak mengenal tentang sejarah........mengapa PKM berjuang untuk negara malah di bantai orang pribumi yang haus kekuasaan....sehingga rela berkongsi dengan penjajah...apa salah kami.....sehingga kami di usir dari negri melaysia dan sekarang tinggal di negri jiran indonesia.....kenapa yang buat ts tampilkan pict kekejaman melayu terhadap orang CINA...bukankah leluhur kami itu berjuang demi kemerdekaan malaysia.....apa yang buat ts ini orang pribumi..,sehingga tak punya hati nurani....ko boleh cakap askar PKM itu sampah..... Tapi bagi kami mereka adalah pejuang...mereka rela berkorban demi negara....
kopi luwak

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#133
Mar 17, 2011
 
cin peng wrote:
<quoted text>
Kalau kau nak tengok foto PKM lagi sadis. Aku pernah tengok tapi dah lupa link. PKM selalu jadi mangsa askar Ranjer Malaysia dari keturunan Iban. PKM kalau ditumpaskan bukan macam foto tu. Kepala mereka akan dipotong oleh ranger Iban (ikut tradisi head huntnter pahlawan iban) dan mayat mereka biasanya berkecai berai. Kalau kau tak tau sejarah Malaysia jangan asal ngomong. Kau tau kekejaman Cin Peng dan PKM pada bangsa Cina sendiri di Malaysia yang enggan terima komunisme? Kau tau apa yang tentera Bintang 3 buat pada tentera Malaysia bila ditawan? Kau tau penduduk Malaysia adalah majoriti Islam yang pasti akan menentang habis-habisan fahaman yang anti Islam seperti komunisme? Kaji dan fahami dulu man.. kemudian baru berhujah hehehe....
Dalam pertikaian sudah sering ada propaganda, cerita lawan telah ditangkap atau dibunuh adalah hal yang biasa. Tetapi seringkali pula kenyataannya berkata lain, rakyat yang tidak puas dan turut memberontak juga mendapat perlakuan sama dan untuk menutupinya mereka akan melakukan upaya pengalihan, misalnya dengan memakaikan pakaian TNI dll, ini juga banyak dimuat.
Semoga anda paham, bukti bukan fiksi konon katanya.

Hal lain, saya ingin sekali mendengar cerita anda tentang kekejaman PKM aka.cin peng terhadap ras melayu. Apakah hal tersebut hanya juga konon katanya atau benar fakta bahwa PKM sebenarnya menuntut kemerdekaan sesungguhnya bagi malaysia yang belum tercapai sampai sekarang? Bagaimana ketegangan antara ras melayu dan cina yang masih memuncak di malaysia? Bagaimana pula dengan ras India melalui Hindarafnya? Apa yang mereka inginkan? Apakah mereka semua adalah pemberontak atau pejuang kemerdekaan? Apa yang menjadi pemersatu ras-ras yang ada di malaysia?

Cerita untuk menumpas PKM dibutuhkan ketrampilan tentara dari Suku Dayak Iban (ada juga di kalimantan barat) adalah hal yang tidak perlu diragukan karena sebagai keturunan ras AUSTRONESIA tentunya jiwa ksatria mereka tak perlu didebatkan.

Sekali lagi, mungkin suatu saat akan berguna dijajah komunis adalah hina, masih dijajah british lebih hina tetapi dijajah sesama bangsa sendiri adalah paling hina.
mohon pencerahannya....

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 101 - 120 of1,293
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

633 Users are viewing the Malaysia Forum right now

Search the Malaysia Forum:
Topic Updated Last By Comments
Perbandingan NABI MUHAMMAD Vs NABI ISA (Nov '12) 4 min Bondet 121
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 4 min Pembela Islam 51,186
Indon: Orang Miskin Dilarang Sakit! 5 min sultan sulu 53
Malaysia siap beli Indonesia?? (Sep '13) 6 min Koeli Disetrom Kojol 265
Buktikan di Arab Saudi ada agama diluar Islam? (Aug '10) 11 min bpppp 107
RAHASIA Ketololan Malaysia Kes MH370 12 min Malaypetaka 776
SRIWIJAYA asal dari Thailand. (Dec '10) 14 min Bravoer 23,284
Catat ! Bahaya ! INI ALASAN PRABOWO HARUS DIC... 28 min Insan3 162
Indon penyumbang populasi rakyat miskin dunia? 45 min nasibmu lon 169
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 1 hr dias 12,306
•••
•••
•••
•••