gongala

Jakarta, Indonesia

#332 May 11, 2012
eh inget lho ya, kalimantan gak miskin liat bebearapa kota contoh kutai dan balikpapan, ekonomi disana maju pesat dalam kuartal 2012 ini..
bahkan stadium mitra kukar pun setara dengan stadium gelora sriwijaya Palembang..
kalau serawak dan sabah gabung ngan indo, saya yakin bakal lebih maju dari Malaysia..
hehehe
fighter

Jakarta, Indonesia

#333 May 11, 2012
indonngok wrote:
<quoted text>
lho nyamar jd sabah ternyata lho indon bodoh. org sabah n malaysia x guna perkataan "berulah".itu bhasa beruk indon. hehehe
ko pun sangat takut ngan org sabah kan..
hehehe
azem Serawak

Indonesia

#334 May 11, 2012
indonngok wrote:
<quoted text>
lho nyamar jd sabah ternyata lho indon bodoh. org sabah n malaysia x guna perkataan "berulah".itu bhasa beruk indon. hehehe
disini sudah jelas terlihat orang2 semenanjung lebi berkoar-koar kasar,keras hati,ber otak beruk, beda dengan orang2 sarawak.. tuturkatanya lebih santun,halus dan terhormat.. tak usah lah kau mencaci maki,menghujat, mereka tu bangsa moyang kau sendiri.. kasihan sarawak dianak tirikan..
indonngok

United States

#335 May 11, 2012
fighter wrote:
<quoted text>
ko pun sangat takut ngan org sabah kan..
hehehe
knapa perlu takut. apa aku peduli sabah mau gabung ma indon miskin. dulu sabah gabung pun warganya sendiri ya pilih. kahkahkah. indon sapa mau gabung.kalimantan aja mau merdeka.
lolwut

Kajang, Malaysia

#336 May 11, 2012
trit apa nih? xD
hantu laut

Jakarta, Indonesia

#337 May 11, 2012
fighter wrote:
memang benar, bnyk kawan saya bilang bahwa Melayu Semenanjung itu kelakuan cam bar-bar, tidak sama dengan sabah & serawak yg lebih bersahabat, bahkan sabah dan serawak pun konon di anak tirikan, mksudnya tidak dalam lindungan FPDA..
"The Five Power Defence Arrangements (FPDA) are a series of defence relationships established by a series of bilateral agreements between the United Kingdom, Australia, New Zealand, Malaysia and Singapore signed in 1971, whereby the five states will consult each other in the event of external aggression or threat of attack against Peninsular Malaysia (East Malaysia is not included as part of the area of responsibilities under the FPDA) or Singapore."
fpda gak ngelindungin east malaysia..
baru tau ane, hahaha
ayo-ayo dari pada di lupakan sama Malayshit mending gabung ke indo..
fighter

Jakarta, Indonesia

#338 May 11, 2012
indonngok wrote:
<quoted text>
knapa perlu takut. apa aku peduli sabah mau gabung ma indon miskin. dulu sabah gabung pun warganya sendiri ya pilih. kahkahkah. indon sapa mau gabung.kalimantan aja mau merdeka.
ya wajar lah, semenanjung pongah benci ngan sabah serawak, ekonomi msia pusatnya di semenanjung..
kata siapa kalimantan mau merdeka..^_^
ada bukti tak...
muehehehehe
fighter

Jakarta, Indonesia

#340 May 11, 2012
hantu laut wrote:
<quoted text>
fpda gak ngelindungin east malaysia..
baru tau ane, hahaha
ayo-ayo dari pada di lupakan sama Malayshit mending gabung ke indo..
kagak bro, malaysia anak tirikan serawak dan sabah, mungkin karna berbatasan langsung sama Indo dan brunei, Mlaysia takut kalah saing.. xD
azem Serawak

Indonesia

#342 May 11, 2012
indonngok wrote:
<quoted text>
knapa perlu takut. apa aku peduli sabah mau gabung ma indon miskin. dulu sabah gabung pun warganya sendiri ya pilih. kahkahkah. indon sapa mau gabung.kalimantan aja mau merdeka.
Ko nistakan sabah, padahal sabah nenek moyang kau.. sabah adalah orang melayu asli amak kau sama ibu kau juga berasal dari sana.. sombong sekali orang2 semenanjung.. kacang lupa sama kulitnya.. siapa bilang kalimantan mau merdeka.. itu semua hanya di dunia mimpi kah..kah..kah
Anjinx malon

United States

#343 May 11, 2012
Sabah n serawak kamu kena tipu semenanjung..ayo merdeka dari malon..
malon dongo

Vietnam

#344 May 11, 2012
bodohyono wrote:
<quoted text>
Ha ha ha.. Presentasi ?
Yang menguji tes, pilotnya org indon.. Ada 30 lebih penumpang didalam, adalah org2 penting indon..
Kau garis bawahi itu don.
malon memang idiot, pilotnya orang rusia lon...berita duka macam ini malah jadi bahan ejekan buat malon, dimana hati lu lon !!!
Sabah tercinta

United States

#345 May 11, 2012
indonngok wrote:
<quoted text>
lho nyamar jd sabah ternyata lho indon bodoh. org sabah n malaysia x guna perkataan "berulah".itu bhasa beruk indon. hehehe
INGET LAH SABAH SARAWAK TU BUKAN MALAYU 100% BACA SAJARAH LAH
Monong

Malaysia

#346 May 11, 2012
Rest IN PEACE~!
Sabah tercinta

United States

#347 May 11, 2012
anti indon wrote:
gk ada warga malaysia yg mau jd warga indon. tp beribu warga indon mohon jd warga malaysia. sabah jika mau miskin sperti kalimantan baguslah gabung ngan indon. hehehehe mau gak?
APELAH KAU NE BUKAN SEMENANJUNG YANG MISKIN COBA KAU TENGOK HUTAN SARAWAK KOTA HUJAN KAU TEBANG SEMUA POHONNYE
Sabah tercinta

United States

#348 May 11, 2012
azem Serawak wrote:
<quoted text>
Ko nistakan sabah, padahal sabah nenek moyang kau.. sabah adalah orang melayu asli amak kau sama ibu kau juga berasal dari sana.. sombong sekali orang2 semenanjung.. kacang lupa sama kulitnya.. siapa bilang kalimantan mau merdeka.. itu semua hanya di dunia mimpi kah..kah..kah
sabah tu sarawak tu bukan lah melayu semenanjung kawan
goala

Jakarta, Indonesia

#349 May 11, 2012
Sabah tercinta wrote:
<quoted text> sabah tu sarawak tu bukan lah melayu semenanjung kawan
join ngan kalimantan utara..
nak ke..?
hahaha
Erik Dwi Prasastya

United States

#350 May 11, 2012
hahahaha ternyata ada indonsial nyamar jadi orang sarawak dan sabahan yah? bau indon ketahuan bangat nih! bau babu busuk! muehehehe nak cuba adu domba semenanjung dan sar+bah. gaya bahasa korang ketahuan made in indogsial! kerana saya tahu betol bahasa sarawak dan keluarga saya ada dari sana. muahahahaha takpe la seru juga tengok indon bersandiwara jadi org sar+bah.
Erik Dwi Prasastya

Jakarta, Indonesia

#351 May 11, 2012
semenanjung cam bar-bar bro..
gabung ngan Indon is better lah...
muehehehe
Erik Dwi Prasastya

Jakarta, Indonesia

#352 May 11, 2012
Bersama Kalimantan Utara kita Boleh..
Kalimantan utara 2024 nanti lebih maju daripada brunei.. kahkah
Erik Dwi Prasastya

United States

#353 May 11, 2012
Erik Dwi Prasastya wrote:
dasar malon bodoh tak tahu apa-apa selain menghujat serta pemalas tak terima kebodohan serta kekurangan negaranya generasi apa ni bodoh pada semua..bukan sekolah malah main forum topix.dasar otak beruk.
ko indon hodoh klon. dasar otak beruk

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
istilah istilah malontez yang aneh (Oct '13) 3 min indoq 515
Sriwijaya sudah terbukti berpusat dan bermula d... 11 min Islah 1,820
pantat melayu dara paling best (Jul '10) 21 min ree 114
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 40 min allah swt Jongos ... 100,915
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 47 min bikers 4,523
pesawat malon jatuh lagi dan lagi 51 min bazlabadarsila 9
PM Najib MEMPERLEKEHKAN mangsa banjir Malaysia 1 hr makdatok 23
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 2 hr frets cornelis 13,380
Cina Ahok malu Rupiah kalah sama Ringgit? 2 hr makdatok 14
More from around the web