mary

Kuching, Malaysia

#7384 Oct 31, 2010
saya nak tanya SGN tu sama kompeni dengan mocean?
sarip samseng

Kuala Lumpur, Malaysia

#7385 Oct 31, 2010
AZUMTOYO wrote:
<quoted text>org makan kfc kamu jerit panas apahal????mesti ada agenda sendirilah....rasa2 mesti pukiAZUM geng AMKEY YAHULI ni.....
kepala hotak kau...azum pun aku tak pernah jumpa..inikan nak join dia!!!!!aku geng SD la tapi geng yg dah sedar penipuan company ni!!!!agendanya mcmana nak dapatkan blk duit aku dgn downline2 aku dr company lahanat ni!!!!pukimakpunyaorang!!!!
sarip samseng

Kuala Lumpur, Malaysia

#7386 Oct 31, 2010
AZUMTOYO wrote:
<quoted text>tukar demi majujaya,apa masalah????mana satu akta kata tidak boleh tukar?????bapa kamu cakap ke?bodoh kesian.....
majujaya ke majukayap???? hahahahaha.....
company & produk kalau bagus knapa nak kena tukar nama?????
org baru nak kenal produk company dah tukar nama,mcmana org ramai nak yakin!!!!
amway,cosway,power root tak tukar nama pun tapi knapa lagi berkembang pesat?????
orang kalau dah bodoh mmg tak boleh berfikir,main belasah je!!!apa yg upline kata, semuanya betul,betul,betul....tapi biz tak betul!!!
knapa company2 yg besar2 tak tukar nama utk majujaya??????????hahahahaha.. .bahalul,badigol,sengal,bengap jugak kau ni ye!!!!
alasan tak logik langsung!!!!!! hahahahaha...patut la kau senang kena tipu...
sarip samseng

Kuala Lumpur, Malaysia

#7387 Oct 31, 2010
FE_RADZI wrote:
hurmmm.....kalau xsilap bisness ni lebih kurang mcm main kutu kot...kumpul dana, anda join anda tolong bg dana untuk org atas...so anda suffer...produk just mengaburi mata...
ramai gila yg kutuk SGN ni eh...dan ramai jgak yg join SGN ni...huhuhuh
main kutu pun ada gak untung...dapat la jugak duit..
biz lahanat ni jgnkan kata untung, modal pun belum tentu dapat..
keluar duit lagi ada laaa....
lanchowla

Kuala Lumpur, Malaysia

#7388 Nov 1, 2010
bosan wrote:
bosan giler tengok forum nih.. asyik2 duk tnya lesen.. kdn..kdnhep.. tapi habuk pun tarak.. weh.. bila la nak serbu sgn?????????? dah 3 tahun dah forum nih.. bosan giler2....
sape suh ko jadi bosan,pegi le wat keje carik p ramai2 lagi..itu keje ko..xde sape pun jemput ko masuk sini..kehkeh

kalo kurang pandai tu duduk diam2,bodoh kita jgn bagi nampak orang..kang betambah2 bodoh jadiknye..sape2 buat2 bodoh tu lagi la bertambah2 bengangangannyee..

buat2 bodoh,buat2 bangang,buat2 taikharamjadah tak tau ape2...
meh sini kasi sekola sket..

same je la mangkuk hayun dua2 tolong menolong,dua2 bikin untung..
kalo perompak profesional/cara terhormat mesti la tersusun rapi,strategi mau ada,LU TOLONG GUA,GUA TOLONG LU....

SORANG BUAT KEJE,SORANG MAU COVER

contoh :- TOL
kite x rase pape byr TOL,padahal tu lah rompakan cara terhormat,pakai kemas2,amik duit,siap ucap time kasih..SBNRNYE SETENGAH BULAN punye INCOME dah boleh bayar segala COSTING BIKIN JALAN...kalu bukan GOMEN yang caver sape lagi????MANGKUK TINGKAT LA KALAU TAK PAHAM2 JGK..JGN BUAT2 SENGAL BOLEH TAK?????

JANGAN BUAT2 BODOH BOLEH TAK????

macam taik!LANCHOW la SGN..khkhahahkah
lanchowla

Kuala Lumpur, Malaysia

#7389 Nov 1, 2010
meh ajar sket pasni kalo ada kaki2 SGN ni dtg nak promot,masuk tangan dalam poket,buat2 nak kuar duit,bila nampak pundek2 ni ada sinyum lu orang kasi tunjuk jari tengah kat muka dorang...kasi lancahow sama ini kaki klentong!!!

kahkahkah!!!

pagi petang siang malam mengencing aje xde keje lain

mmg kaki lanchow la!!!
lanchowla

Kuala Lumpur, Malaysia

#7390 Nov 1, 2010
aben wrote:
<quoted text>
aku pun kesian dgn KPDNKK.... kenapalah masih tak tutup bisnes ni...
dan aku pun kesian kt org yg dok berharap agar bisnes ni tutup... tapi masih tetap berkembang dan terus berkembang & membantu ramai org Malaysia & membantu ekonomi Malaysia.... kesian... hebat betul Steady ni...
kahkahkahk!!!

pagi petang siang malam berlakon

pagi petang siang malam menipu

pagi petang siang malam tolong perompak besar

pagi petang siang malam bantu jahanamkan ekonomi negara

memang hebat la..jadi hebat ni memng satu je ubat dia..

PEGI LANCHOWLA!!!!

kahkahkah!!!
lanchowla

Kuala Lumpur, Malaysia

#7391 Nov 1, 2010
mary wrote:
saya nak tanya SGN tu sama kompeni dengan mocean?
dulu masa sekola ada cikgu ajar tak makna

TALAM DUA MUKA?

LIDAH BERCABANG?

peribahasa modennyer..

HANYA AH LONG MENGENAL CETI

nama mmg macam2 nama...tujuan satu..cara terhormat..cara bergaya..cara sopan santun...cara baik...cara hebat...

satu cara nak layan balik...

pegi dekat telinga diorang...bisikkan kata2 hikmat ni...
pegi lanchaowlaaa!!!!!

jamin tak tergoda....

KHAKAHKAHAKAHKHA!!!!
pangak

Ipoh, Malaysia

#7392 Nov 1, 2010
aku mmg akui, yg ilmu aku x cukup... tapi, sebab bender2 macam nie yg buatkan aku belajar utk cukupkan ilmu. Dua orang sedara terdekat aku mula menjebakkan diri dlm bisnes nie dan diorang pon mula pandai bercerita pasal SGN nie dari sudut agama, ekonomi dan nilai2 murni... aku mmg awal2 dah kagum.. mereka nmpak sungguh bersyukur dengan bisnes tersebut. permulaan -ve nyer aku lihat biler diorang sudah mula pasang langkah untuk membawa aku ke opis diorang. awal2 mmg nampak tak memaksa, lama kelamaan diorang sudah pandai mengutuk apa kerja2 yang kita lakukan sekarang, kalau dah sampai tahap macam tu, aku mula la mengkaji pasal bisnes yg diorang buat nie... rupa2 nya, cmpny nie terdiri dari 5 org lembaga pengarah, hanya sorang jer yang melayu dan 4 yang lain semua cina.. kagum sungguh aku dengan cina2 nie kerana berjaya buat bisnes sambil mempengaruhi menggunakan konsep agama. kalau betul la bisnes nie bagus, kenapa negara cina sendiri dah awal2 haramkan bisnes MLM mcm nie.. kenapa negara yg sgt maju dan mempunyai ramai usahawan spt singapura pon mula mengharamkan syarikat2 seperti ini? lama-lama, org melayu yang nk cepat kaya dan maju cepat jugak yg lingkup, apa guna kalau ada kekayaan dan kereta besar sedangkan semua orang tahu yg harta kita tu semua berasal dari duit2 kwn2 or loan sedare-mara kita yg kebanyakan nyer masuk pon sbb ada unsur simpati dan ingin membantu. dan semua orang pon tahu, setiap struktur dlm MLM tu adalah struktur perniagaan yang tidak lengkap.. untuk menjadikan seorang jutawan, memerlukan 30 atau 40 org yg sanggup dibebani hutang... bayangkan kalau ada 100 org jutawan MLM, brp rmi agaknya yg terbeban dgn hutang... yang paling kelakar sekali, org yg terbeban dengan hutang tu x kan tahu yg diorang dah mengalami kerugian sbb itu la seni MLM nie, dan diorang dah kaji siap2 kelemahan masing2. Sesi brainwash tu kener berterusan supaya yang kerugian tu masih lagi tertutup mata utk melihat dunia sebenar. dan akhir sekali, tolongla nmpk, yg sebernya korang bukan menjual produk, korang menjual kekayaan... produk (yg kebanyakan nyer pasal kesihatan) tu hanya tools jer nk kaburkan mata orang.. harga2 produk tu plak kebanyakannyer mahal2 melebihi paras biasa.. kenapa x berani nk letak shj produk(yg kononnya bermutu) di pasaran yg biasa?.
kasim

Kuala Lumpur, Malaysia

#7393 Nov 1, 2010
pangak wrote:
aku mmg akui, yg ilmu aku x cukup... tapi, sebab bender2 macam nie yg buatkan aku belajar utk cukupkan ilmu. Dua orang sedara terdekat aku mula menjebakkan diri dlm bisnes nie dan diorang pon mula pandai bercerita pasal SGN nie dari sudut agama, ekonomi dan nilai2 murni... aku mmg awal2 dah kagum.. mereka nmpak sungguh bersyukur dengan bisnes tersebut. permulaan -ve nyer aku lihat biler diorang sudah mula pasang langkah untuk membawa aku ke opis diorang. awal2 mmg nampak tak memaksa, lama kelamaan diorang sudah pandai mengutuk apa kerja2 yang kita lakukan sekarang, kalau dah sampai tahap macam tu, aku mula la mengkaji pasal bisnes yg diorang buat nie... rupa2 nya, cmpny nie terdiri dari 5 org lembaga pengarah, hanya sorang jer yang melayu dan 4 yang lain semua cina.. kagum sungguh aku dengan cina2 nie kerana berjaya buat bisnes sambil mempengaruhi menggunakan konsep agama. kalau betul la bisnes nie bagus, kenapa negara cina sendiri dah awal2 haramkan bisnes MLM mcm nie.. kenapa negara yg sgt maju dan mempunyai ramai usahawan spt singapura pon mula mengharamkan syarikat2 seperti ini? lama-lama, org melayu yang nk cepat kaya dan maju cepat jugak yg lingkup, apa guna kalau ada kekayaan dan kereta besar sedangkan semua orang tahu yg harta kita tu semua berasal dari duit2 kwn2 or loan sedare-mara kita yg kebanyakan nyer masuk pon sbb ada unsur simpati dan ingin membantu. dan semua orang pon tahu, setiap struktur dlm MLM tu adalah struktur perniagaan yang tidak lengkap.. untuk menjadikan seorang jutawan, memerlukan 30 atau 40 org yg sanggup dibebani hutang... bayangkan kalau ada 100 org jutawan MLM, brp rmi agaknya yg terbeban dgn hutang... yang paling kelakar sekali, org yg terbeban dengan hutang tu x kan tahu yg diorang dah mengalami kerugian sbb itu la seni MLM nie, dan diorang dah kaji siap2 kelemahan masing2. Sesi brainwash tu kener berterusan supaya yang kerugian tu masih lagi tertutup mata utk melihat dunia sebenar. dan akhir sekali, tolongla nmpk, yg sebernya korang bukan menjual produk, korang menjual kekayaan... produk (yg kebanyakan nyer pasal kesihatan) tu hanya tools jer nk kaburkan mata orang.. harga2 produk tu plak kebanyakannyer mahal2 melebihi paras biasa.. kenapa x berani nk letak shj produk(yg kononnya bermutu) di pasaran yg biasa?.
aku skong sgt2 staement ko.kita doakn org mlayu jgn cba join bnda ni,klu skali dh join abisla kwn2,saudara2 die promote msuk bnda lahanat ni,sdih aku tgk org mlayu bragan nk jd jutawan sgera ni
Amos

Alor Setar, Malaysia

#7394 Nov 2, 2010
Aper cerita skarang ini.....SGN masih b'operasi seperti biasa. Janji jana pendapatan lumayan... betulke??????????
MALAYSIAn GAY

Santa Clara, CA

#7395 Nov 2, 2010
Amos wrote:
Aper cerita skarang ini.....SGN masih b'operasi seperti biasa. Janji jana pendapatan lumayan... betulke??????????
betul..betul..betul..

Since: Jun 10

Ipoh, Malaysia

#7396 Nov 2, 2010
pangak wrote:
Aku mmg akui, yg ilmu aku x cukup... tapi, sebab bender2 macam nie yg buatkan aku belajar utk cukupkan ilmu.

Dua orang sedara terdekat aku mula menjebakkan diri dlm bisnes nie dan diorang pon mula pandai bercerita pasal SGN nie dari sudut agama, ekonomi dan nilai2 murni... aku mmg awal2 dah kagum.. mereka nmpak sungguh bersyukur dengan bisnes tersebut.

Permulaan -ve nyer aku lihat biler diorang sudah mula pasang langkah untuk membawa aku ke opis diorang. Awal2 mmg nampak tak memaksa, lama kelamaan diorang sudah pandai mengutuk apa kerja2 yang kita lakukan sekarang, kalau dah sampai tahap macam tu, aku mula la mengkaji pasal bisnes yg diorang buat nie...

Rupa2 nya, cmpny nie terdiri dari 5 org lembaga pengarah, hanya sorang jer yang melayu dan 4 yang lain semua cina.. kagum sungguh aku dengan cina2 nie kerana berjaya buat bisnes sambil mempengaruhi menggunakan konsep agama. Kalau betul la bisnes nie bagus, kenapa negara cina sendiri dah awal2 haramkan bisnes MLM mcm nie.. kenapa negara yg sgt maju dan mempunyai ramai usahawan spt singapura pon mula mengharamkan syarikat2 seperti ini?

Lama-lama, org melayu yang nk cepat kaya dan maju cepat jugak yg lingkup, apa guna kalau ada kekayaan dan kereta besar sedangkan semua orang tahu yg harta kita tu semua berasal dari duit2 kwn2 or loan sedare-mara kita yg kebanyakan nyer masuk pon sbb ada unsur simpati dan ingin membantu.

Dan semua orang pon tahu, setiap struktur dlm MLM tu adalah struktur perniagaan yang tidak lengkap.. untuk menjadikan seorang jutawan, memerlukan 30 atau 40 org yg sanggup dibebani hutang... Bayangkan kalau ada 100 org jutawan MLM, brp rmi agaknya yg terbeban dgn hutang... yang paling kelakar sekali, org yg terbeban dengan hutang tu x kan tahu yg diorang dah mengalami kerugian sbb itu la seni MLM nie, dan diorang dah kaji siap2 kelemahan masing2. Sesi brainwash tu kener berterusan supaya yang kerugian tu masih lagi tertutup mata utk melihat dunia sebenar.

Dan akhir sekali, tolongla nmpk, yg sebernya korang bukan menjual produk, korang menjual kekayaan... produk (yg kebanyakan nyer pasal kesihatan) tu hanya tools jer nk kaburkan mata orang.. harga2 produk tu plak kebanyakannyer mahal2 melebihi paras biasa.. kenapa x berani nk letak shj produk(yg kononnya bermutu) di pasaran yg biasa?.
Betul, sangat bersetuju dengan quote di atas.

Kepada sesiapa yg teringin nak join tu, bacalah dulu apa yg beliau tulis ni.
kasim

Malaysia

#7397 Nov 2, 2010
pangak wrote:
aku mmg akui, yg ilmu aku x cukup... tapi, sebab bender2 macam nie yg buatkan aku belajar utk cukupkan ilmu. Dua orang sedara terdekat aku mula menjebakkan diri dlm bisnes nie dan diorang pon mula pandai bercerita pasal SGN nie dari sudut agama, ekonomi dan nilai2 murni... aku mmg awal2 dah kagum.. mereka nmpak sungguh bersyukur dengan bisnes tersebut. permulaan -ve nyer aku lihat biler diorang sudah mula pasang langkah untuk membawa aku ke opis diorang. awal2 mmg nampak tak memaksa, lama kelamaan diorang sudah pandai mengutuk apa kerja2 yang kita lakukan sekarang, kalau dah sampai tahap macam tu, aku mula la mengkaji pasal bisnes yg diorang buat nie... rupa2 nya, cmpny nie terdiri dari 5 org lembaga pengarah, hanya sorang jer yang melayu dan 4 yang lain semua cina.. kagum sungguh aku dengan cina2 nie kerana berjaya buat bisnes sambil mempengaruhi menggunakan konsep agama. kalau betul la bisnes nie bagus, kenapa negara cina sendiri dah awal2 haramkan bisnes MLM mcm nie.. kenapa negara yg sgt maju dan mempunyai ramai usahawan spt singapura pon mula mengharamkan syarikat2 seperti ini? lama-lama, org melayu yang nk cepat kaya dan maju cepat jugak yg lingkup, apa guna kalau ada kekayaan dan kereta besar sedangkan semua orang tahu yg harta kita tu semua berasal dari duit2 kwn2 or loan sedare-mara kita yg kebanyakan nyer masuk pon sbb ada unsur simpati dan ingin membantu. dan semua orang pon tahu, setiap struktur dlm MLM tu adalah struktur perniagaan yang tidak lengkap.. untuk menjadikan seorang jutawan, memerlukan 30 atau 40 org yg sanggup dibebani hutang... bayangkan kalau ada 100 org jutawan MLM, brp rmi agaknya yg terbeban dgn hutang... yang paling kelakar sekali, org yg terbeban dengan hutang tu x kan tahu yg diorang dah mengalami kerugian sbb itu la seni MLM nie, dan diorang dah kaji siap2 kelemahan masing2. Sesi brainwash tu kener berterusan supaya yang kerugian tu masih lagi tertutup mata utk melihat dunia sebenar. dan akhir sekali, tolongla nmpk, yg sebernya korang bukan menjual produk, korang menjual kekayaan... produk (yg kebanyakan nyer pasal kesihatan) tu hanya tools jer nk kaburkan mata orang.. harga2 produk tu plak kebanyakannyer mahal2 melebihi paras biasa.. kenapa x berani nk letak shj produk(yg kononnya bermutu) di pasaran yg biasa?.
baik korang ikut aku dgn azum buat AMKEY.amacam. kita sama2 tipu org buat AMKEY. klu dh ramai yg join, kita tinggalkan dorang lagi. kita buat plak bisnes lain. amacam, setuju x.
kasim

Malaysia

#7398 Nov 2, 2010
kasim wrote:
<quoted text>
baik korang ikut aku dgn azum buat AMKEY.amacam. kita sama2 tipu org buat AMKEY. klu dh ramai yg join, kita tinggalkan dorang lagi. kita buat plak bisnes lain. amacam, setuju x.
bodoh bdk SD ni,dh terdesak sgt ke smpai gna nickname aku,tlongLA bangang, org pn bkn bodoh mnilai,tertekan sgt2 dh ke,msti mnyesal sgt kn prospek x dpt lgsung,nk byr loan lg ni,slap2 keta 3 bln dh x byr,hu3
Sabahan

Kota Kinabalu, Malaysia

#7399 Nov 2, 2010
Untuk renungan bersama,pilihan adalah di tangan sendiri samada mahu atau pun tidak menyertai biz ini berdasarkan kewarasan minda masing2 berlandaskan fakta2 yang benar dan diluluskan oleh undang2 kerajaan malaysia. Tiada seorang pun manusia waras yang menolak kekayaan mahupun kemewahan segera tapi haruslah mendapatkannya dengan cara yang betul dan sah disisi undang2. Tidak perlu kita salahkan orang lain kerana pilihan adalah di tangan kita sendiri. Biarlah kita bijak memilih samada kita rebut peluang menyertai biz ini dan menjadi jutawan segera/rugi kehilangan Rm+saudara+kawan2 dengan segera(sekiranya biz ini tidak sah dan diharamkan oleh kerajaan dan modal pelaburan belum lagi balik)atau pun tidak menyertai biz ini dan terlepas peluang mendapat kekayaan+kemewahan segera tetapi tidak rugi kehilangan Rm+saudara+kawan2...FIKIR2KAN

Since: Jun 10

Ipoh, Malaysia

#7400 Nov 2, 2010
Kesian...kepada fanatik SGN/SD, sila la jawab soalan2 ni. Macam mana stabil tu kalau:

a) ratio berjaya/gagal tak berani nak reveal
b) lesen asyik2 kene tarik, lepas tu apply bawah nama lesen baru
c) nak apply lesen baru pun sampai tukar alamat, sampai nama company pun tukar.

Sila explain.
serigala jadian

Kuala Lumpur, Malaysia

#7401 Nov 3, 2010
awang...ko ni da jutawan ke..jgn ckp lawa..steady ni mcm PUKIMAK..banyak dah kena tipu dengan group STEADY LAHANAT nih...barua,hanjing
serigala jadian

Kuala Lumpur, Malaysia

#7402 Nov 3, 2010
korang yang sibuk citer pasal steady kt sini semuanya BODOH..jgn buang masa BANGANG...korang yang tengah wat steady nih aku kategorikan ANJING...
serigala jadian

Kuala Lumpur, Malaysia

#7403 Nov 3, 2010
wahai partner steady yang mcm ANJING skalian..apa kabar LAHANAT...semoga steady global pukimak nih ditimpa bala yang sangat dasyat...kepada CINA2 PUKIMAK yang duk kat atas tu jgn ckp lawa...aku benci cina..CINA MAKAN BABI>>

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
Malaysian's Concept tentang MELAYU adalah SALAH 4 min HanZ--IP NANTONG 239
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 4 min yesus berhala modern 75,141
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 5 min Country boy 1,787
Stupid Indons.. as always craving for cheap pub... 10 min Bravoer 5
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 13 min yudhi 27,483
(Di-MELAYUKAN) Pengganas Boko Haram menjadi BAN... 18 min Bravoer 50
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 24 min madha 13,073
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 2 hr Firman 9,408
khusus buat germo,bispak,gigolo,tante yg ada di... (Jul '10) 6 hr enrico 1,589
•••
Enter and win $5000
•••

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE

•••