MaLoN BaNgSa BeRuK

Indonesia

#500 Jul 20, 2010
dukun suntut wrote:
South Korea's combat aircraft requirement draws out advanced proposals from Western fighter houses
A Saab proposal to co-develop a stealth fighter with South Korea is raising the prospect of an Asian-European aircraft emerging to compete with the Lockheed Martin F-35 Lightning.
The South Korean project to build an advanced combat aircraft alternatively offers to fund developments of the Eurofighter Typhoon or to help sustain Boeing's waning fighter business, but there is also a strong chance that the ambitious program will collapse into yet another F-35 order.
Saab is pitching a new design for a supercruising stealth fighter to South Korea, as well offering the possibility of joining the Gripen next-generation program (AW&ST June 30, p. 42).
Boeing is putting forward developments of the F-15, including reviving a 1990s concept without tail fins, and it has also offered a new fighter design.
EADS is pushing developments of the Typhoon beyond the Tranche 3 standard, and also flagging the opportunity of participating in its combat drone project. It may also have submitted a clean-sheet-of-paper fighter concept.
Lockheed Martin meanwhile is telling Seoul that the F-35 Lightning will meet its needs. That's not surprising, since it has no business interest in supporting South Korean ambitions to co-develop a stealth fighter, which would surely become an F-35 competitor.
The diverse range of offerings from the four manufacturers reflects uncertainty in South Korea itself over combat aircraft development. The air force wants an advanced fighter, but various factions in the government, industry and military are debating whether the country should fill that requirement by buying off the shelf or by taking part in development of a new aircraft or major derivative.
The country has two substantive fighter requirements, F-X Phase III for 60 aircraft and then F-XX for 120. It also has a parallel domestic stealth fighter development program, KFX. The F-XX requirement calls for fifth-generation aircraft, so the hope is that KFX will fill that need through a joint program between South Korean and foreign industry, with the latter carrying up to 30% of the development cost.
hanya SAAB dan Korea,,Indon mimpi lagi
Malon pada iri tu berita taon berapa?
ni baca GOBLOK.....
dari Xinhua. cina
==========
S. Korea, Indonesia agreed to develop fighter jets

SEOUL, July 15 (Xinhua)-- South Korea and Indonesia on Thursday agreed to join hands in developing fighter jets.

Indonesia will shoulder 20 percent of the development costs in the multi-million dollar KF-X program and purchase about 50 fighter jets when mass production begins, South Korea's Defense Acquisition Program Administration (DAPA) said.

The two sides will also cooperate in production and marketing.

South Korean President Lee Myung-bak signed a letter of intent for the joint development project when he visited Indonesia in March last year, laying the foundation for the tie-up.

The KF-X program aims to secure multi-purpose fighter jets, on par with KF-16 fighters, to replace ageing F-4 and F-5 fighters, currently operated by the air force in South Korea.

The program is expected to create jobs for approximately 70,000 people, vitalize the local economy and enhance the brand value of the country's aviation industry, the DAPA said.
TORA SUDIRO

Santa Clara, CA

#501 Jul 20, 2010
ahaiii wrote:
Tora kaki pemalas...
memang betul tak bekerja....hanya main internet..saja.
apa yg loe pikir bro, gue nasihat loe pergi cari kerja lagi baik, dpt membantu keluargamu yg sudah tua.
usah sia2kan umurmu yg muda bro, gue hairan ramai [peringkat umur sebayamu tak ada hala tuju dan masa depan....... masa berjalan.
dari hari ke hari...apa kamu hasilkan...
hanya di meja internet......
hi hi kamu pikir semua indo itu TKI?...kalau aku jadi bos di perusahaan sendiri???suka2 akulah..tinggal tanda tangan selesai...karyawan yang kerjakan....terus main internet kalau gak kerja dapat uang dari mana??moron bahlul
siluman

Semarang, Indonesia

#502 Jul 20, 2010
NDONESIA RANGKING KE 14 .MAJU TERUS TNI INDONESIA
KALO DITAHUN 2010-2014 DENGAN RENSTRA TNI RENGKI BERAPA YA???
menunggu kedatangan Alutsista Baru

a. 3 Sukhoi SU17 sepltember 2010
b. 16 Super Tucano September 2010
c. 8 Heli tempur MI35 Nopember 2010
d. 12 Heli tempur MI17 Oktober 2010
e. 6 Sukhoi SU30 Mei 2011
f. 6 Hercules Desember 2010
g. 8 Kapal Cepat Rudal Ctmaran Nopember 2010
h. 6 Hercules Nopember 2011
i. 22 F16 CD Oktober 2011 - Juni 2012
j. 12 Kapal Cepat Rudal Ctmaran Desember 2011
k. 4 Korvet PAL Juni - Okt 2011
l. 16 Yak 130 April 2013
m. 10 Sukhoi SU27/30 Nopember 2013
n. 2 Kapal Selam Kilo Desember 2013
o. 20 Kapal Patroli Cepat Rudal Jan - Des 2011
p. 80 Rudal Lapan Juni - Okt 2010
q. 12 Korvet PAL Jan 2012- Des 2013
r. 5 Batteray S300 Mei 2013
s. 2 Kapal Selam U214 Okt 2014
t. 10 Sukhoi SU35 Agustus 2014
u. 200 Rudal Lapan Feb - Sep 2011

Sumber : Jane's Defence Feb 2010
korokmu

Klang, Malaysia

#504 Jul 20, 2010
kailany wrote:
<quoted text>
jng ribut ,, udah udah !! Ceup2 , lakuin yg b'manfaat aja dah
betul katamu, tapi kawan2 mu itu dari pagi hingga ke malam provoke utk perang saja....cuba kamu fikirkan.

tiada lain yg di bicarakan......

sepatutnya fikirkan utk menambah ilmu dan pendapatan hidup keluarga.
ahaiii

Klang, Malaysia

#505 Jul 20, 2010
TORA SUDIRO wrote:
<quoted text>
hi hi kamu pikir semua indo itu TKI?...kalau aku jadi bos di perusahaan sendiri???suka2 akulah..tinggal tanda tangan selesai...karyawan yang kerjakan....terus main internet kalau gak kerja dapat uang dari mana??moron bahlul
kamu tak bekerja...semua tahu.

usah bohong TORA SUDIRO...dosa kamu.

bila kamu mati mata kamu tidak tutup rapat2...itu tanda
orang yg kuat bohong semasa hidup.
korokmu

Klang, Malaysia

#506 Jul 20, 2010
siluman wrote:
NDONESIA RANGKING KE 14 .MAJU TERUS TNI INDONESIA
KALO DITAHUN 2010-2014 DENGAN RENSTRA TNI RENGKI BERAPA YA???
menunggu kedatangan Alutsista Baru
a. 3 Sukhoi SU17 sepltember 2010
b. 16 Super Tucano September 2010
c. 8 Heli tempur MI35 Nopember 2010
d. 12 Heli tempur MI17 Oktober 2010
e. 6 Sukhoi SU30 Mei 2011
f. 6 Hercules Desember 2010
g. 8 Kapal Cepat Rudal Ctmaran Nopember 2010
h. 6 Hercules Nopember 2011
i. 22 F16 CD Oktober 2011 - Juni 2012
j. 12 Kapal Cepat Rudal Ctmaran Desember 2011
k. 4 Korvet PAL Juni - Okt 2011
l. 16 Yak 130 April 2013
m. 10 Sukhoi SU27/30 Nopember 2013
n. 2 Kapal Selam Kilo Desember 2013
o. 20 Kapal Patroli Cepat Rudal Jan - Des 2011
p. 80 Rudal Lapan Juni - Okt 2010
q. 12 Korvet PAL Jan 2012- Des 2013
r. 5 Batteray S300 Mei 2013
s. 2 Kapal Selam U214 Okt 2014
t. 10 Sukhoi SU35 Agustus 2014
u. 200 Rudal Lapan Feb - Sep 2011
Sumber : Jane's Defence Feb 2010
Malaysia lebih jauh tinggalkan indon....hahahaha..

tak usah listkan semua itu...kerana belum ada lagi...
bila dah beli baru listkan ya....hahahahaa...

Malaysia kalau di listkan.....10 kali ganda kekuatannya skrng.

hahahaha.......kesian indon.
PUTERAJA

Malaysia

#507 Jul 20, 2010
aku heran la indon tak habis2 buat cerita bohong......kacian indon malu negaranya hina...

Since: Aug 08

Johor Bahru, Malaysia

#508 Jul 20, 2010
Indonesia will shoulder 20 percent

of the development costs in the multi-million dollar KF-X program and purchase about 50 fighter jets when mass production begins..

20% tidak menguntungkan indon, dimana Indon juga akan membeli 50 buah pesawat ini,,,,

Apa yang perlu di banggakan dalam masa 10 ke 20 tahun akan datang teknologi pesawat mungkin naik taraf dan 50 peasawat itu akan jadi apa,,,besi buruk la jadinya...

SAAB memberikan korea untuk membuat pesawat ini dan kemudian korean meminta indon untuk pembuatan,,,Fikirkan baik baik....

perjanjian ini hanyalah untuk pembuatan bukan berupa pertukaran maklumat teknologi...

Since: Aug 08

Johor Bahru, Malaysia

#509 Jul 20, 2010
Indon Bangga membuat pesawat kerana menjadi KULI Batak,,,,Korang kerja bawah korean tidak akan ada ilmu yang diturunkan,,sama seperti japan,,,,
Aparaaaaa

Kuala Lumpur, Malaysia

#510 Jul 20, 2010
kailany wrote:
tidak ada yg perlu dibanggakan , jangan anggap diri kalian ni hebat ... Yg hebat tu yg buat , yg hebat tu yg beli , laaah kita ?? Hebat apa ? Hebat saling hujat kah ? Ada lg yg paling hebat .... Yg menciptakan alam smesta ini
assalamualaikumm..,
selamat menyambut ramadhan ...

Since: Aug 08

Johor Bahru, Malaysia

#511 Jul 20, 2010
Aku rasa korea bukan sahaja menyuruh Indon untuk membuat pesawat tetapi juga membuat anak,,pasti wanita indon di tiduri korean,,

Sama seperti Sukanonok memberikan anak perempuanya kepada raja japan,

Lelaki Indon itu juga dayus contohnya suami kepada Cut Tari, Isrinya buat sex malah di julikin air mani kedalam,,tetapi tidak membuat apa apa kepada isterinya,,,

Jadi selepas ini jika anak pekerja kilang pesawat itu mirip kepada korean,,,jangan marah,,hahahaha
PUTERAJA

Malaysia

#513 Jul 20, 2010
dukun suntut wrote:
Aku rasa korea bukan sahaja menyuruh Indon untuk membuat pesawat tetapi juga membuat anak,,pasti wanita indon di tiduri korean,,
Sama seperti Sukanonok memberikan anak perempuanya kepada raja japan,
Lelaki Indon itu juga dayus contohnya suami kepada Cut Tari, Isrinya buat sex malah di julikin air mani kedalam,,tetapi tidak membuat apa apa kepada isterinya,,,
Jadi selepas ini jika anak pekerja kilang pesawat itu mirip kepada korean,,,jangan marah,,hahahaha
ko baru tau ke?...betina indon semua nya murah,jantan indon tak kisah jika bini mrk jual PANTAT....standart la tu...mentaliti/maruah indon sudah jatuh kelongkang!

Since: Aug 08

Johor Bahru, Malaysia

#514 Jul 20, 2010
PUTERAJA wrote:
<quoted text>
ko baru tau ke?...betina indon semua nya murah,jantan indon tak kisah jika bini mrk jual PANTAT....standart la tu...mentaliti/maruah indon sudah jatuh kelongkang!
Aku ingat pelacur-pelacur Indon ni cakap dia dah kahwin tipu jek,,,rupanya benar pelacur ini sudah kahwin malah ada yang mempunyai anak.

Suami pulak tukang jaga line,kalau tidakpun dia makan hasil dari penjualan tubuh istrinya,

Betul kata kau maruah rakyat indon jatuh ke longkang
korokmu

Klang, Malaysia

#515 Jul 20, 2010
dukun suntut wrote:
<quoted text>
Aku ingat pelacur-pelacur Indon ni cakap dia dah kahwin tipu jek,,,rupanya benar pelacur ini sudah kahwin malah ada yang mempunyai anak.
Suami pulak tukang jaga line,kalau tidakpun dia makan hasil dari penjualan tubuh istrinya,
Betul kata kau maruah rakyat indon jatuh ke longkang
bukang ke longkang tapi ke jamban taik.....hancussss!!

Since: Aug 08

Johor Bahru, Malaysia

#516 Jul 20, 2010
pada tanggal 16 Juli 2007 lalu sekitar 15.000 buruh P.T Nasa dan P.T. Hasi ( perusahaan yang menjadi pembuat produk Nike Di indonesia ) melakukan aksi protes ke depan kantor perwakilan Nike di gedung bursa efek Jakarta. aksi ini dilakukan karena Nike international akan memindahkan pabriknya dari Indonesia dengan alasan kualitas produksi sudah tidak bagus dan ribuan karyawan yang melakukan aksi tersebut juga akan terancam PHK.

Buat kasut aja tidak berkualitas,, ini pula ingin membuat pesawat tempur,,,gila-gila,,,hancur pesawat ini,,,KFX = kulitas Fail x
Melayu Keturunan Anjing

Pekanbaru, Indonesia

#517 Jul 20, 2010
Manatp Om TORA!
TORA SUDIRO

Santa Clara, CA

#518 Jul 20, 2010
PUTERAJA wrote:
aku heran la indon tak habis2 buat cerita bohong......kacian indon malu negaranya hina...
suatu kenyataan yang selalu dinafikkan kah kah memang kenyataan itu menyakitkan,kebohongan bagi malon sangat indah dan tamadun kah kah
Indojuara

Indonesia

#519 Jul 20, 2010
dukun suntut wrote:
<quoted text>
Aku ingat pelacur-pelacur Indon ni cakap dia dah kahwin tipu jek,,,rupanya benar pelacur ini sudah kahwin malah ada yang mempunyai anak.
Suami pulak tukang jaga line,kalau tidakpun dia makan hasil dari penjualan tubuh istrinya,
Betul kata kau maruah rakyat indon jatuh ke longkang
Tahniah!!!!

Anda adalah salah satu pelanggan pelacur itu ke?
TORA SUDIRO

Santa Clara, CA

#521 Jul 20, 2010
ahaiii wrote:
<quoted text>
kamu tak bekerja...semua tahu.
usah bohong TORA SUDIRO...dosa kamu.
bila kamu mati mata kamu tidak tutup rapat2...itu tanda
orang yg kuat bohong semasa hidup.
dari mana kamu tahu??kamu dukun??hi hi hi...memang pengangguran otaknya bisa cerdas???terus malon disini otaknya kayak2 gitu aja,semua kerja?kah kah kah
Indojuara

Indonesia

#522 Jul 20, 2010
PUTERAJA wrote:
<quoted text>
ko baru tau ke?...betina indon semua nya murah,jantan indon tak kisah jika bini mrk jual PANTAT....standart la tu...mentaliti/maruah indon sudah jatuh kelongkang!
dan sayangnya yang mengimport dan customer betina indon untuk di jadikan pelacur adalah negara anda

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 3 min MahmudShah 86,088
Formalaysia, sudah punya VISA ke Beluuumm? 5 min Hansip jongkok 4
Bahasa Rojak KL VS Bahasa Gaul INDON Jakarta!!! (Mar '13) 7 min nur sari ardiana 164
JAKARTA VS KUALA LUMPUR , Menurut agan Gimana ? (Jul '12) 13 min nur sari ardiana 788
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 22 min rheno 27,719
nak gadis yang suka chat seks (May '09) 27 min sukajilat 1,354
Asahan Dan Sultan tu Curi Lagu2 Melayu Malaysia... (Feb '11) 36 min riduwan 92
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 4 hr darknight 3,907
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 6 hr 081346646389 cari... 13,242
AKU GAY mau isap KONTOL/KOTE (Mar '10) 14 hr ari 9,620

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE