Air Force M'sia vs AF Indon (Siapa Lebih Kuat?)

Created by Laxamana01 on Jun 11, 2009

950 votes

Click on an option to vote

Malaysia

Indonesia

Tidak pasti

First Prev
of 58
Next Last

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#1 Jun 11, 2009
Malaysian Air Force.. Total Aircraft In Service 226 (36 orders).. more arriving real soon such as SAAB Super Gripen Jas39 Interceptor fighters.

Organisation
1st Division
2 Squadron Fokker F-28 Fellowship, Falcon 900, Global Express, Boeing BBJ (737 700) Subang AFB
3 Squadron S-61A4A Nuri Butterworth AFB
6 Squadron BAE Hawk 108/Hawk 208 Kuantan AFB
10 Squadron S-61A4A Nuri Kuala Lumpur AFB
11 Squadron Su-30MKM Flanker Gong Kedak AFB
12 Squadron Northrop F-5E, F-5F, RF-5E Butterworth AFB
15 Squadron BAE Hawk 108/Hawk 209, Aermacchi MB-339AM Butterworth AFB
16 Squadron Beech 200T Subang AFB
18 Squadron Boeing F/A-18D Hornet Butterworth AFB
19 Squadron MiG 29N/UB Kuantan AFB
20 Squadron Lockheed C-130H Hercules, C-130T Subang AFB
21 Squadron CN-235/200M Subang AFB
2nd Division
5 Squadron S-61A4A Nuri Labuan AFB
7 Squadron S-61A4A Nuri Kuching AFB
14 Squadron Lockheed C-130H Hercules Labuan AFB
Training Division
1 FTC PC-7, PC-7 Mk II, Alor Setar AFB
2 FTC Alouette III Alor Setar AFB
Airbases
Airbases include:
TUDM Alor Setar, Kedah (RMAF Alor Setar)(Air Force Academy)
TUDM Bukit Ibam, Pahang (RMAF Bukit Ibam)
TUDM Bukit Jugra, Selangor (RMAF Bukit Jugra)
TUDM Butterworth, Penang (RMAF Butterworth)5° Penang
TUDM Gong Kedak, Kelantan (RMAF Gong Kedak) satellite imagery
TUDM Ipoh, Perak (RMAF Ipoh)(Air Force School)
TUDM Kinrara, Selangor (RMAF Kinrara (School of Logistic Management; also houses a central hospital facility)
TUDM Kuantan, Pahang (RMAF Kuantan) satellite imagery
TUDM Kuching, Sarawak (RMAF Kuching)
TUDM Labuan (RMAF Labuan)
TUDM Subang, Selangor (RMAF Subang)3°Selangor
TUDM Sungai Besi, Kuala Lumpur (RMAF Simpang)3°TUDM (( Bukit Lunchu))((Johor))(( RMAF Skn 323))

Special Force
Main article: Royal Malaysian Air Force PASKAU
The elite arm of the RMAF is known as PASKAU (Malay acronym for Pasukan Khas Udara, loosely means Special Air Unit). In the peacetime, the unit is tasked with responding to aircraft hijacking incidents as well as protecting Malaysia's numerous offshore RMAF airbase and civil airports. Its wartime roles include ground designation, sabotaging of enemy air assets and equipments and the defense of RMAF aircraft and bases. This unit is also deployed to counter-terrorism duties and also urban CQB.

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#2 Jun 11, 2009
[img]http://upload.wikimedia.o rg/wikipedia/en/2/28/Image129. jpg[/img]

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#4 Jun 11, 2009
Malaysia mampu tewaskan semua pesawat jet TNI-AU dalam masa tidak lebih dari 1 jam sahaja. Lebih baik jangan cari pasal dengan Malaysia...
ahmad badawi goblok

Jakarta, Indonesia

#5 Jun 11, 2009
ah...buang2 waktu menanggapi orang maling yg bodoh seperti ini....
glock

Jakarta, Indonesia

#6 Jun 11, 2009
hidup malaysia... hiduuuupp.. malaysia is number one in the world in:
1. Crime
2. sexual harasm
3. narcist
4. rascist
5..........
kud budak baik

Kuala Lumpur, Malaysia

#7 Jun 11, 2009
BETULLA LAKSMANA 01...TU TAKSEBUT LAGI KAPAL PERANG..KAPAL SELAM DAN LAIN2 KAPAL, TERMASUK LA
KAPAL YANG BAKAL BAWAK MAYAT2 ASKAR INDONSIAL TU..

CUMA TU INDONSIAL TU YAK KONONNYA KEBAL..TAPI KENA TEBU HITAM SEBATANG TERUS MENGHAMBUR ...LEMBIK..MATI KONYOL...

MALAYSIA///DIAM DIAM UBI BERISI
indonsial//DIAM DIAM RUPA KEJUNG JADI KATU HE HE

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#8 Jun 11, 2009
ahmad badawi goblok wrote:
ah...buang2 waktu menanggapi orang maling yg bodoh seperti ini....
Datang tidak dijemput.. pergi tidak disuruh...

1) Aset tempur udara Indon hanya lah F-16B Block-15 OCU sebanyak 10 buah keluaran tahun 1996 (sudah buruk)

2) Northrop F-5E Tiger II United States multirole fighter F-5E sebanyak 20 buah keluaran tahun sekitar 1978 (sudah buruk)

3) Sukhoi Su-27 Flanker Russia air superiority fighter Su-27SK sebanyak 2 buah sahaja!!!(tahun 2006)

4. Sukhoi Su-30 Flanker Russia strike fighter Su-30MK sebanyak 5 buah sahaja!!

Itu aja hakikatnya kekuatan militer udara Indon... tapi masih mahu bercakap besar. Ini seperti sindrome 'orang pendek'... Jangan sampai nanti hancur lumat dan malu kepada seluruh dunia pula.. lebih baik simpan ekor di celah kelangkang dan kerja rajin rajin supaya negara bisa maju seperti Malaysia.

noe

Pekanbaru, Indonesia

#9 Jun 11, 2009
yaelaaahhh...
laskar malingsia.. bisa diitung dg jari jumlahnya...
laskar bergayut!!laskar hentak2 bumi???hahahhahah... namanya aja aneh!!!

aduuuuh....
malingsia bener2 cari mati!!!!
tinggal di jatuhkan bom aja, seluruh wilayah malaysia hancur....

yaiyalah... cuma segede wc rumah gw... hahahahahaha

malaysia... urusan geleng!!! keciiiiiiiilll!!!

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#10 Jun 11, 2009
noe wrote:
yaelaaahhh...
laskar malingsia.. bisa diitung dg jari jumlahnya...
laskar bergayut!!laskar hentak2 bumi???hahahhahah... namanya aja aneh!!!
aduuuuh....
malingsia bener2 cari mati!!!!
tinggal di jatuhkan bom aja, seluruh wilayah malaysia hancur....
yaiyalah... cuma segede wc rumah gw... hahahahahaha
malaysia... urusan geleng!!! keciiiiiiiilll!!!
Sukarno dulu bilang seperti kamu juga.. akhirnya mampos dalam penjara saja.. Suharto yang mengganti juga maling sama anak-anaknya seperti si Tommy... Kesudahannya Indonesia tewas Konfrontasi 1 tahun 1964. Mau coba lagi?

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#11 Jun 11, 2009
noe wrote:
yaelaaahhh...
laskar malingsia.. bisa diitung dg jari jumlahnya...
laskar bergayut!!laskar hentak2 bumi???hahahhahah... namanya aja aneh!!!
aduuuuh....
malingsia bener2 cari mati!!!!
tinggal di jatuhkan bom aja, seluruh wilayah malaysia hancur....
yaiyalah... cuma segede wc rumah gw... hahahahahaha
malaysia... urusan geleng!!! keciiiiiiiilll!!!
Mau terbang lewat wilayah Malaysia juga tidak mampu... masa kan mampu lepaskan bom.. bom kentut boleh lah dilepaskan untuk hidu sendiri... Jet Malaysia dan sistem roket Malaysia cukup ampuh kalau sekadar hendak menangani ancaman Indon bodoh sombong... Ibarat bodoh tak boleh diajar.. pandai tak bisa ditumpangi..
Tengu Fuckry

Yogyakarta, Indonesia

#12 Jun 11, 2009
Laxamana01 wrote:
<quoted text>
Mau terbang lewat wilayah Malaysia juga tidak mampu... masa kan mampu lepaskan bom.. bom kentut boleh lah dilepaskan untuk hidu sendiri... Jet Malaysia dan sistem roket Malaysia cukup ampuh kalau sekadar hendak menangani ancaman Indon bodoh sombong... Ibarat bodoh tak boleh diajar.. pandai tak bisa ditumpangi..
disana orang RI udah pada kentut mas?? hehehe

sombong tergantung pada individu masing"

N kesalahan setiap insan itu pasti ada!!percaya??
aku

Johor Bahru, Malaysia

#13 Jun 11, 2009
INDOG-NI-SIAL GO TO HELL..
menyalak mcam anjing kat atas bukit..
tak de sape nak dengar la BRENGSEK..
aku

Johor Bahru, Malaysia

#14 Jun 11, 2009
orang indon jika diberi peluang untuk jadi warga malaysia.. mesti satu negara indog mau. kamu semua takde nasionalisme langsung.. makan harta orang je kamu tahu..
AU indon mimpi bualan

Los Angeles, CA

#15 Jun 11, 2009
sukhoi indon sudah kena LOCK !
herkules C-130 meletup rumah rakyat!
garuda berenang di suckarno gatal!
garuda di ban di EU, USA, Asia

indon masih mau sok sok angkatan udaranya paling best?^_^ hiha! lucunyeeeer

muntah! tauk!
F22 Raptor Best

Los Angeles, CA

#16 Jun 11, 2009
siuuunggggg Elang Botak naik F22 kencingi tni indon di angkasa...

kencingku mendarat mulut indon yg bengong terbuka lebar lebar
Tengu Fuckry

Yogyakarta, Indonesia

#17 Jun 11, 2009
eh "aku" q dah cukup bersyukur hidup disini,, klo pun mw jadi warga negara situ q juga bisa'' g usah pake buka peluang.. repot" amat..

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#18 Jun 11, 2009
AU indon mimpi bualan wrote:
sukhoi indon sudah kena LOCK !
herkules C-130 meletup rumah rakyat!
garuda berenang di suckarno gatal!
garuda di ban di EU, USA, Asia
indon masih mau sok sok angkatan udaranya paling best?^_^ hiha! lucunyeeeer
muntah! tauk!
Tambah sikit lagi... jet F-16 Indon juga terbang kosong, tak ada senjata sebab embargo Amerika masih berkuatkuasa.. perang taik minyak!

“Malaysia Truly Asia”

Since: Jun 09

Semenanjung Tanah Melayu

#19 Jun 11, 2009
aku wrote:
orang indon jika diberi peluang untuk jadi warga malaysia.. mesti satu negara indog mau. kamu semua takde nasionalisme langsung.. makan harta orang je kamu tahu..
Malaysia ramai warga Indon yang telah diberi / diterima sebagai rakyat.. malah diberi status bumiputra sebab bangsa serumpun.. diberi kuasa sehingga jadi menteri dari keturunan Jawa seperti Khir Toyo.. Tapi beza di Indonesia, Melayu Sumatra dsitindas dan jangan harap Melayu boleh berkuasa jadi Menteri di negara yang hanya dikontrol oleh orang Jawa Indonesia... bangun semua anak Indon sadar lah penipuan Jawa kamu itu... Jangan sampai tergadai maruah kalah perang dengan Malaysia, negara yang lebih kecil tetapi jauh maju ke depan..
Tengu Fuckry

Yogyakarta, Indonesia

#20 Jun 11, 2009
Laxamana01 wrote:
<quoted text>
Malaysia ramai warga Indon yang telah diberi / diterima sebagai rakyat.. malah diberi status bumiputra sebab bangsa serumpun.. diberi kuasa sehingga jadi menteri dari keturunan Jawa seperti Khir Toyo.. Tapi beza di Indonesia, Melayu Sumatra dsitindas dan jangan harap Melayu boleh berkuasa jadi Menteri di negara yang hanya dikontrol oleh orang Jawa Indonesia... bangun semua anak Indon sadar lah penipuan Jawa kamu itu... Jangan sampai tergadai maruah kalah perang dengan Malaysia, negara yang lebih kecil tetapi jauh maju ke depan..
weq gt ya? coba mas sebutin mentri beserta alamtnya di indonesia,??

mas taw pak Yusuf kalla dari mana?

klo posting jangan mengadu domba deh mas??
F22 Top Gun

Los Angeles, CA

#21 Jun 11, 2009
Laxamana01 wrote:
<quoted text>
Tambah sikit lagi... jet F-16 Indon juga terbang kosong, tak ada senjata sebab embargo Amerika masih berkuatkuasa.. perang taik minyak!
F16 indon terbang bugil tanpa pakai celana dalam! aduhay indon! f16 buat apa? buat eksyen eksyen jadi tom indon cruise? rakyat mu miskin! pejabat indon jangan hura hura eksyen eksyen jadi tom indon cruise! lebih baik jual f16 dan bagi wangnya ke rakyat miskinmu!

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 58
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Malaysia Discussions

Title Updated Last By Comments
DEBAT ISLAM VS KRISTEN. Fakta: ISLAM GAK AKAN M... (Jun '13) 2 min BANTAHAN KETUHANA... 92,426
KESIAN, INDONESIA DIPIMPIN Oleh DEWA BADUT JOKOWI 3 min ranbir kapoor 2,457
Negara Terbaik Untuk Berbisnis: Malaysia Masuk ... (Oct '13) 6 min Psychic boy 2,500
FORUM LONTE/GIGOLO (Silakan Isi) (Jul '09) 11 min putra 27,850
sinetron indonesia: di manakah iras jawa (Jan '13) 44 min badrol 20
Negara homo Filipina kena azab Allah SWT (Nov '13) 48 min Felino 22
tell us why indonesian hate malaysia so much.... (Nov '07) 53 min AJthomas 1,524
No telefon gay 0175322044 (Nov '10) 8 hr regan1310 4,133
Bagaimana Cara Ngocok Kontol Yg Nikmat ? (Dec '11) 9 hr valen 3,518
Saya baby mila , cewek bispak (Apr '08) 11 hr ricky 13,321

Malaysia People Search

Addresses and phone numbers for FREE