Rizal

Malaysia

#730 Dec 19, 2010
Takpa bro masuk je rasa aku takda masalah cume payment dpt ciput skt je dari dulu asal ada yg masyuk dah ke
hantu raya

Kuala Lumpur, Malaysia

#731 Dec 19, 2010
babiiii betulllll...!!! kimekkk!!
Exbanker

Malaysia

#732 Dec 19, 2010
hantu raya wrote:
babiiii betulllll...!!! kimekkk!!
Mana? Mana!?? Eihh aku pun pantang jumpa babi ni, ko tembak jer... Xpun amik parang halau!!
Alegik keli

Johor, Malaysia

#733 Dec 19, 2010
hantu raya wrote:
bab"tuuut" betulllll...!!! kimekkk!!
akkk...najis2...apahal bro????
Budu

Kuala Lumpur, Malaysia

#734 Dec 19, 2010
carlos wrote:
<quoted text>
budu duit yg kau ckp dh masuk tu, adakah untuk hasil 4 bulan dan pembayaran ke 9. betul ke ni???? bukan ke azz kata dh stop bayaran, selepas payment ke 4.
ha ah.hasil 4 bln skali.tp sy buat kontrak setiap bulan dulu-dulu..
awe hingus

Kuala Lumpur, Malaysia

#735 Dec 19, 2010
korang bace nikorang pk2 la sendiri samada azz ni sah or x disisi undang2... ni aku dapat darik web BNM. bila2 masa jek leh kene rush ni....

Illegal Deposit Taking

Illegal Deposit Taking is an act of receiving, taking or accepting of deposits (moneys, precious metals, precious stones, any other article etc.) from members of the public that promises a repayment with interest or returns in money or money's worth without a valid license under the Banking and Financial Institutions Act 1989 (BAFIA).

What are the characteristics?

The operators of the "illegal deposit taking" schemes have no valid licence to collect deposits and exploit the basic human tendency towards greed. The operator promises very high returns on investment. The returns are normally higher than the rates offered by authorised investment schemes or licensed financial institutions. Besides cash, part of the return may be paid in kind, i.e. goods, jewellery etc.

Illegal deposit taking contravenes the Banking and Financial Act 1989 (BAFIA) under Section 25(1). On conviction, operators are liable to a fine not exceeding RM10 million or to imprisonment for a term not exceeding 10 years, or both.

How it's done?

* Part of the money deposited by early investors is used to pay the profits due to investors. The operator continues paying these profits for a few months to lull investors into a false sense of security and to persuade investors to invest more.

* Theoretically, if the scheme continues to draw in new investors, it could go on indefinitely. However, the catch is that at some point in time, the scheme will vanish, typically at the point where a critical mass of capital has been achieved and the operators disappear with all the deposits collected from investors.

* In practice, these schemes eventually collapse because the operator starts to spend the cash collected too quickly, or the pool of new investors start to dry up.

* Illegal operators then abscond with the moneys collected when he feels that the scheme is about to fail, thus leaving the depositors at the losing end.
awe hingus

Kuala Lumpur, Malaysia

#736 Dec 19, 2010
para pemilik semua cuba pk2, berapa sangat sebulan hasil jualan keli AZZ? mampu ke nak bayar hasil pemilik yang berjuta-juta sebulan hasil dari jualan keli (termasuk hotel dan umah penginapan)? klu tuan2 pegi kat bunut susu, dapat ke kawan2 tgk nama tuan2 kat kolam2 dia? cube try tanya kat staff2 situh or bos dia, mana satu kolam tuan2? mesti diorg semua terkedu nak menjawab kerana hakikat sebenarnya kolam tuan2 tidak wujud :-)
mangkuk

Kuala Lumpur, Malaysia

#737 Dec 19, 2010
awe hingus wrote:
para pemilik semua cuba pk2, berapa sangat sebulan hasil jualan keli AZZ? mampu ke nak bayar hasil pemilik yang berjuta-juta sebulan hasil dari jualan keli (termasuk hotel dan umah penginapan)? klu tuan2 pegi kat bunut susu, dapat ke kawan2 tgk nama tuan2 kat kolam2 dia? cube try tanya kat staff2 situh or bos dia, mana satu kolam tuan2? mesti diorg semua terkedu nak menjawab kerana hakikat sebenarnya kolam tuan2 tidak wujud :-)
ko dah penah tanye ke?
pak mat tempe

Miri, Malaysia

#738 Dec 19, 2010
salam...ambo ajat nok g azz sabtu or ahad ni...ambo dari pahang..buko ko??pahtu nok ajok jugop la gu2 dari pahang hok mano berajat nok g etek tu oyak la ko ambo..msj @ call ambo..0199227848 mat
harimau berantai

Klang, Malaysia

#739 Dec 19, 2010
awe hingus wrote:
para pemilik semua cuba pk2, berapa sangat sebulan hasil jualan keli AZZ? mampu ke nak bayar hasil pemilik yang berjuta-juta sebulan hasil dari jualan keli (termasuk hotel dan umah penginapan)? klu tuan2 pegi kat bunut susu, dapat ke kawan2 tgk nama tuan2 kat kolam2 dia? cube try tanya kat staff2 situh or bos dia, mana satu kolam tuan2? mesti diorg semua terkedu nak menjawab kerana hakikat sebenarnya kolam tuan2 tidak wujud :-)
aku dh lama tahu dh. dah tanya pon, takda pon kolam kita kat situ. berapa ratus ekor je ikan dalam tu.
aku kayoooo

Kulai, Malaysia

#740 Dec 19, 2010
awe hingus wrote:
para pemilik semua cuba pk2, berapa sangat sebulan hasil jualan keli AZZ? mampu ke nak bayar hasil pemilik yang berjuta-juta sebulan hasil dari jualan keli (termasuk hotel dan umah penginapan)? klu tuan2 pegi kat bunut susu, dapat ke kawan2 tgk nama tuan2 kat kolam2 dia? cube try tanya kat staff2 situh or bos dia, mana satu kolam tuan2? mesti diorg semua terkedu nak menjawab kerana hakikat sebenarnya kolam tuan2 tidak wujud :-)
penahh budak berhingus nie pegi kat azz....????? pegi tgk dulu baru komen..... ntah2 kelantan pun x tau kat mane.....
Rizal

Malaysia

#741 Dec 19, 2010
Takda tulis ke no ahli kat dinding kolam tu kalau mcm tu mcm mana kita nak melawat kolam ngan nak main2 ngan ikan kita ni alahai
harimau berantai

Klang, Malaysia

#742 Dec 19, 2010
Rizal wrote:
Takda tulis ke no ahli kat dinding kolam tu kalau mcm tu mcm mana kita nak melawat kolam ngan nak main2 ngan ikan kita ni alahai
aku selau turun sana, memang tak da pon namo kau rizal. kolam ikan, byk. betul byk. tapi ada yg keli kecik. yg ni tak leh jual, utk buat main boleh. ada yg separuh matang, pon tak leh jual gi, yg betul boleh jual adalah dalam 2,3 kolam. dan aku nampak lah ada org beli kat pasar azz tu, dalam berapa kilo je sehari. lori bawak ikan keluar dari azz, betul punya aku tak pernah nampak. bila aku tanya pekerja dia org. dia org senyap je.
Rizal

Malaysia

#743 Dec 19, 2010
harimau berantai wrote:
<quoted text>
aku selau turun sana, memang tak da pon namo kau rizal. kolam ikan, byk. betul byk. tapi ada yg keli kecik. yg ni tak leh jual, utk buat main boleh. ada yg separuh matang, pon tak leh jual gi, yg betul boleh jual adalah dalam 2,3 kolam. dan aku nampak lah ada org beli kat pasar azz tu, dalam berapa kilo je sehari. lori bawak ikan keluar dari azz, betul punya aku tak pernah nampak. bila aku tanya pekerja dia org. dia org senyap je.
Oooooo yeke rimau kalau mcm tu ikan kecik nnt aku buat reflexology jela yg org terapi kaki pakai ikan kecik aku punya pakai ikan keli bgs lagi kan
bella21

Kuala Lumpur, Malaysia

#744 Dec 19, 2010
alhamdulilah aku punya duit dah masuk minggu ni(ahad).delay gak, dia masukkan sekali ngan tunggakan.mana2 ahli yang nak jual kontrak buleh berbuat demikian..tak jadi masalah..aku kena balik gak tukar kontrak..tapi tak pe lah..modal ke3 pun dah dapat hasill ngan untung..so..
harimau berantai

Klang, Malaysia

#745 Dec 19, 2010
Rizal wrote:
<quoted text>
Oooooo yeke rimau kalau mcm tu ikan kecik nnt aku buat reflexology jela yg org terapi kaki pakai ikan kecik aku punya pakai ikan keli bgs lagi kan
rizal, kalau kau nak buat reflexology guna ikan keli, alamat berlubang lah kaki orang, kih,kih. kene saman kau nanti. yg ni azz tak bayar tahu.
pak mat tempe

Miri, Malaysia

#746 Dec 19, 2010
bella21 wrote:
alhamdulilah aku punya duit dah masuk minggu ni(ahad).delay gak, dia masukkan sekali ngan tunggakan.mana2 ahli yang nak jual kontrak buleh berbuat demikian..tak jadi masalah..aku kena balik gak tukar kontrak..tapi tak pe lah..modal ke3 pun dah dapat hasill ngan untung..so..
ye ke ni??so yang aku pnye tunggakan bulan 11 & 12 akan dapat r??kalau x cmne??
budu

Kuala Lumpur, Malaysia

#747 Dec 19, 2010
harimau berantai wrote:
<quoted text>
aku selau turun sana, memang tak da pon namo kau rizal. kolam ikan, byk. betul byk. tapi ada yg keli kecik. yg ni tak leh jual, utk buat main boleh. ada yg separuh matang, pon tak leh jual gi, yg betul boleh jual adalah dalam 2,3 kolam. dan aku nampak lah ada org beli kat pasar azz tu, dalam berapa kilo je sehari. lori bawak ikan keluar dari azz, betul punya aku tak pernah nampak. bila aku tanya pekerja dia org. dia org senyap je.
yang dkt bunut susu tu PEJABATN URUSAN dia. PEJABAT URUSAN!!!.kolam doa kat tempat len.ada sepuluh tapak..pi la lwt sepuluh tapak nuh..
oreklate

Malaysia

#748 Dec 19, 2010
sapo2 buleh tlg.. sapo buleh hasil 15dis ni ado hok buleh doh ko? kito xleh lagi nih...
oreklate

Malaysia

#749 Dec 19, 2010
baru nok masok ko hasil ke duo... xbyk pum...

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
Pakaian mandi kolam renang lelaki? (Oct '09) 2 hr spandex boy 746
Hibah itu benar, sama-sama doakan..... (Apr '09) 4 hr Trussme 46
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) 14 hr Mamat Sembawang 76,435
ramalan prediksi togel brunei 4d.5d.6d Fri Jauhi Syirik 3
cari kenalan lelaki/perempuan (Jul '07) Thu faraj basah 19,016
Kelab bolasepak di brunei Thu Teraju 3
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) Thu Pankreas 3,790
More from around the web