Comments
5,941 - 5,960 of 7,851 Comments Last updated Jun 10, 2014

Since: Apr 11

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6833
Apr 6, 2011
 
Nampaknya US tak senang duduk selagi isu GOI tak settle. kenapa ya???
APRIL 6, 2011 01:31 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
BAGHDAD (AP)– U.S. Defense Secretary Robert Gates has arrived in Baghdad for meetings with Iraqi government officials and U.S. military commanders.
Gates is assessing Iraq’s progress toward filling still-vacant, key government positions, including minister of defense, and the US military’s planning for completion of its withdrawal by year’s end.
It is Gates’ first time in Iraq since last September. He plans to include a trip to northern Iraq during his three-day visit.
APRIL 6, 2011 02:57 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
Received the Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki Monday evening a telephone call from U.S. Vice President Joe Biden the exchange of views on current developments in the region and issues of common interest and prospects for cooperation between the two countries in all areas.
It was also talk about the expansion of future cooperation between Iraq and the United States after the withdrawal of U.S. troops from the country end of this year under the agreement signed between the two countries.
plzzzzz

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6834
Apr 6, 2011
 
Dee08 wrote:
Nampaknya US tak senang duduk selagi isu GOI tak settle. kenapa ya???
APRIL 6, 2011 01:31 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
BAGHDAD (AP)– U.S. Defense Secretary Robert Gates has arrived in Baghdad for meetings with Iraqi government officials and U.S. military commanders.
Gates is assessing Iraq’s progress toward filling still-vacant, key government positions, including minister of defense, and the US military’s planning for completion of its withdrawal by year’s end.
It is Gates’ first time in Iraq since last September. He plans to include a trip to northern Iraq during his three-day visit.
APRIL 6, 2011 02:57 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
Received the Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki Monday evening a telephone call from U.S. Vice President Joe Biden the exchange of views on current developments in the region and issues of common interest and prospects for cooperation between the two countries in all areas.
It was also talk about the expansion of future cooperation between Iraq and the United States after the withdrawal of U.S. troops from the country end of this year under the agreement signed between the two countries.
tn dee....boleh tolong translate dalam bahasa malayu??saya x brapa faham bahasa inggeris...kalau boleh xnak google translate..baca naik pening pale...
plzzzzz

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6835
Apr 6, 2011
 
Dee08 wrote:
APRIL 6, 2011 12:34 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
Baghdad (NINA)– A source at the Parliament unveiled that an agreement between Prime Minister, Nouri Al Maliki, and Kurdish President Masoud Barzani, provides that the Kurds vote for any candidate submitted by Maliki for the security ministries, especially Ministry of Defense.
The source, which declined to be identified, told NINA Tuesday that “in this case, Maliki can choose any candidate for the MOD, even if that candidate was not approved by Iraqiya Slate, since the Kurdish Alliance and National Alliance votes will be enough to pass him.”
The source continued “Maliki almost guaranteed some votes inside the IS for his candidate for MOD, including MPs from Parliament Speaker’s bloc and Finance Minister’s bloc.”/End/
tn dee....boleh tolong translate dalam bahasa malayu??saya x brapa faham bahasa inggeris...kalau boleh xnak google translate..baca naik pening pale...
yeeaazzzaaa

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6836
Apr 6, 2011
 
Dee08 wrote:
Nampaknya US tak senang duduk selagi isu GOI tak settle. kenapa ya???
APRIL 6, 2011 01:31 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
BAGHDAD (AP)– U.S. Defense Secretary Robert Gates has arrived in Baghdad for meetings with Iraqi government officials and U.S. military commanders.
Gates is assessing Iraq’s progress toward filling still-vacant, key government positions, including minister of defense, and the US military’s planning for completion of its withdrawal by year’s end.
It is Gates’ first time in Iraq since last September. He plans to include a trip to northern Iraq during his three-day visit.
APRIL 6, 2011 02:57 PM · POSTED IN NEWS (IRAQ & WORLD CURRENCY)· COMMENTS OFF 
Received the Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki Monday evening a telephone call from U.S. Vice President Joe Biden the exchange of views on current developments in the region and issues of common interest and prospects for cooperation between the two countries in all areas.
It was also talk about the expansion of future cooperation between Iraq and the United States after the withdrawal of U.S. troops from the country end of this year under the agreement signed between the two countries.
JAdi ke nak tunggu 8hb nie.. semalam saya tanya kat mc... diakata dah ader pertukaran duit iraq sekarang tp rate rendah lah....rate sekarang baper tuan? kalau tau lah...tq..

Since: Apr 11

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6838
Apr 6, 2011
 
yeeaazzzaaa wrote:
<quoted text>
JAdi ke nak tunggu 8hb nie.. semalam saya tanya kat mc... diakata dah ader pertukaran duit iraq sekarang tp rate rendah lah....rate sekarang baper tuan? kalau tau lah...tq..
Esok WTO, sebab tu saya tunggu 8 hb. Kalau iraq tak masuk list, tunggu lagi setahun lah
kempunan RV

Alor Star, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6839
Apr 6, 2011
 
Dee08 wrote:
<quoted text>
Esok WTO, sebab tu saya tunggu 8 hb. Kalau iraq tak masuk list, tunggu lagi setahun lah
mak oiii...harap2 iraq masuk WTO la ye..ade x petanda baik iraq akan masuk WTO tn.DEE?
budak mentah

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6840
Apr 6, 2011
 
kempunan RV wrote:
<quoted text>
mak oiii...harap2 iraq masuk WTO la ye..ade x petanda baik iraq akan masuk WTO tn.DEE?
mesti iraq diterima masuk WTO... sebab US tengah nazak sekarang dan memerlukan dinar rv sebagai penyelamat ekonominya.. kalau salah tolong perbetulkan
kempunan RV

Alor Star, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6841
Apr 6, 2011
 
budak mentah wrote:
<quoted text>
mesti iraq diterima masuk WTO... sebab US tengah nazak sekarang dan memerlukan dinar rv sebagai penyelamat ekonominya.. kalau salah tolong perbetulkan
tu r ramai duk habaq iraq akan diterima WTO..harap2 RV masa terdekat ni..aminnn
janda

Putrajaya, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6842
Apr 6, 2011
 
April 6, 2011 1:31 PM · DIMASUKKAN DALAM BERITA (IRAK & MATA WANG DUNIA)· KOMENTAR OFF
Baghdad (AP)- Menteri Pertahanan AS Robert Gates tiba di Baghdad untuk pertemuan dengan pegawai kerajaan Iraq dan komander tentera AS.
Gates menilai kemajuan Iraq menuju pengisian yang masih lowong, posisi kunci kerajaan, termasuk menteri pertahanan, dan perancangan tentera AS untuk menyelesaikan pengeluaran dengan akhir tahun.
Ini adalah pertama kalinya Gates 'di Iraq sejak September lalu. Ia bercadang untuk memasukkan perjalanan ke Iraq utara selama kunjungan tiga-hari.
April 6, 2011 2:57 PM · DIMASUKKAN DALAM BERITA (IRAK & MATA WANG DUNIA)· KOMENTAR OFF
Menerima Perdana Menteri Nuri Kamal al-Maliki Isnin malam panggilan telefon dari Naib Presiden AS Joe Biden pertukaran pandangan mengenai perkembangan terkini di kawasan dan isu-isu yang menjadi kepentingan bersama dan prospek kerjasama antara kedua-dua negara di semua bidang.
Ia juga berbicara tentang perluasan kerjasama masa depan antara Iraq dan Amerika Syarikat selepas pengeluaran pasukan AS dari negara akhir tahun ini berdasarkan perjanjian yang ditandatangani antara kedua-dua negara
hero

Alor Gajah, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6843
Apr 6, 2011
 
budak mentah wrote:
<quoted text>
mesti iraq diterima masuk WTO... sebab US tengah nazak sekarang dan memerlukan dinar rv sebagai penyelamat ekonominya.. kalau salah tolong perbetulkan
mmg btol pun..us tengah nazak skang ni.
kalo iraq xrvkan dinar dia..
mmg us jatuh bangkrap da..
Ye ke

San Pablo, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6844
Apr 6, 2011
 
Betul ke US tgh nazak. Tapi berani dia g serang libya yek.
budak mentah

Damansara, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6845
Apr 6, 2011
 
Ye ke wrote:
Betul ke US tgh nazak. Tapi berani dia g serang libya yek.
biasalah kuasa besar memang nak tunjuk hero dunia..hehehe
budak mentah

Damansara, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6846
Apr 6, 2011
 
Nantikan Sidang WTO Hari ini.. Naib Presiden US Telefon PM Iraq Pasal RV

Sidang WTO 7 April

Hari ini mungkin penantian paling mendebarkan berkaitan RV apabila sidang WTO kali ke 26 dilangsungkan di Geneva. Sidang kali ini akan berlangsung di William Rappard Centre dan mengandungi 4 sesi. Sesi pertama mengandungi pengenalan tentang WTO, sejarah, fungsi dan struktur organisasi yang akan diterangkan oleh Mr. Hakim Ben Hammouda, Pengarah Institut latihan dan Teknikal Korporat WTO. Sesi kedua akan berlangsungnya ucaptama Mr. Daniel Morales dan Mr. Rolando Alcala dari Institut latihan dan Teknikal Korporat WTO tentang teknologi maklumat.

Dan sesi ke empat membincangkan isu-isu tertunggak yang antaranya mengandungi isu penyertaan Iraq sebagai ahli tetap WTO. Ini yang kita nantikan sebenarnya. Saya tak pasti sama ada keputusan dibuat pada hari ini atau tidak. Tapi lihat situasi semasa, mungkin dibuat pada hari ini memandangkan esok, 8 April, US akan meluluskan bajet 2011 mereka. US perlukan duit yang banyak untuk luluskan bajet yang dah 6 kali tertunda itu dan melalui Dinar RV, US pasti akan dapat suntikan duit yang banyak. Apapun kita nantikan berita ini harini.. Insya Allah

Dan sesi ke empat membincangkan isu-isu tertunggak yang antaranya mengandungi isu penyertaan Iraq sebagai ahli tetap WTO. Ini
Ahmad

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6848
Apr 6, 2011
 
hero wrote:
<quoted text>
mmg btol pun..us tengah nazak skang ni.
kalo iraq xrvkan dinar dia..
mmg us jatuh bangkrap da..
Salam tuan-tuan,

Harap jangan salah faham yer, ini pandangan sahaja bukan anti dinar atau anti orang Melayu untuk jadi kaya…….

RV atau tidak AS tidak boleh memaksa Shalibi dan Maliki untuk RV kan dinar Iraq,
Memang strategi Amerika untuk meraih keuntungan berbillion billion dolar dengan cara
perang ke atas Iraq tetapi jika memikirkan kepentingan rakyat Iraq itu sendiri yang ibarat ’kera dihutan disusukan anak sendiri mati kelaparan’ atau kasi pagi makan pagi,kais petang makan petang sudah tentu Shalibi dan Maliki tidak akan RV kan dinar atas tujuan nak mengajar kekurang ajarnya Amerika walaupun Shalibi dan Maliki dibayar berjuta dolar oleh Amerika untuk RV kan dinar Iraq. Tidak mustahil malah ianya akan berulang lagi jika ekonomi Amerika pulih malah pemerhati politik meramalkan ekonomi Amerika akan lebih hebat dari sebelum perang Iraq vs Amerika jika sekiranya dinar Iraq di RV kan. Yang beroleh laba dengan RV nya dinar Iraq ialah Amerika & Israel, adapun penyimpan dinar di Negara-negara lain termasuk di Malaysia cuma menumpang tuah & tempias sahaja. Jika sekiranya impian Amerika benar-benar terjadi maka tidak mustahil selepas ini Lybia atau sesiapa sahaja akan menjadi mangsa kerakusan Amerika/Israel seperti mana Iraq sebelum ini. Kenyataan akan terjadi dimana umat Islam Palestin akan diratah habis-habisan,dibunuh, diseksa dan bermacam-macam lagi tekanan sehingga lenyap dimuka bumi Israel sebab Amerika & Israel adalah kuncu-kuncu Dajjal akhir zaman. Banyak lagi agenda gila Amerika & Israel yang saya rasa tuan-tuan juga ramai yang bijak disini untuk mencari apakah agenda Amerika & Israel seterusnya.
Satu sahaja faktur utama untuk membolehkan RV terjadi iaitu Shalibi dan Maliki berperangai tamak seperti mana Hosni Mubarak atau Ben Ali atau Muammar Ghadafi sudah tentu dinar Iraq ini akan RV. Jika tidak jatuhkan atau lucutkan jawatan Shalibi , Maliki atau sesiapa sahaja yang berjiwa patriotik digantikan dengan pemimpin yang rakus, kurupsi & tamak kuasa asalkan aku kaya, berkuasa rakyat mampus apa aku peduli
Barulah dinar Iraq ini akan RV.

Saya bukan anti RV atau anti dinar atau anti orang Melayu hendak jadi kaya , saya sendiri orang Melayu dan juga sudah tentu bercita-cita untuk hidup senang seperti mana tuan-tuan . Saya jugak bangga jika ramai lahir jutawan-jutawan Melayu . Pepatah Melayu ada mengatakan “Bukan senang nak jadi senang & bukan susah nak jadi susah“ Pokoknya tepuk dada tanya Iman..... Saya berdoa agar RV ini akan berlaku sekiranya ada cita-cita dan kesugguhan tuan-tuan nuntuk membantu umat Islam Palestin atau membantu mana-mana sahaja umat Islam yang tertindas & teraniaya dimuka bumi Allah ini. Jangan sekadar asyik berangan-angan nak kaya dan memiliki kereta mewah , rumah besar, bini besar sahaja walaupun tidaklah salah tapi fikir-fikirkanlah ramai lagi orang yang menderita dimuka bumi Allah ini. Wallahu’alam
budak mentah

Damansara, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6849
Apr 6, 2011
 
NAIB PRESIDEN US MENELEFON PM IRAQ

Dilaporkan yang PM Iraq, Nuri Kamal al-Maliki telah menerima panggilan telefon dari Naib Presiden US, Joe Biden.

Panggilan telefon itu diterima Nuri Kamal al-Maliki pada Isnin malam lalu daripada Joe Biden bagi membincangkan isu-isu yang menjadi kepentingan bersama dan prospek kerjasama antara kedua-dua negara itu di semua bidang.

Dilaporkan juga mereka turut membincangkan tentang perluasan kerjasama pada masa depan antara Iraq dan Amerika Syarikat selepas pengeluaran pasukan AS dari negara itu akhir tahun ini berdasarkan perjanjian yang ditandatangani antara kedua-dua negara. Isu pertukaran mata wang turut disentuh dan dilaporkan bahawa AS berharap agar Iraq selesaikan masalah ekononomi mereka dan stabilkan Dinar Iraq di pasaran antarabangsa.

Ini kuncinya. Jika orang no 2 US dah telefon orang no 1 Iraq, sudah tentu ada agenda penting yang US perlukan pada Iraq. Maliki, apa ditunggu lagi. cepat-cepatlah RV. Satu dunia menanti keputusan anda, bukannya US sahaja. Jika ada nombor telefon Maliki ni, sudah pasti ramai akan telefon dan minta Dinar RV cepat-cepat. Malangnya kita tiada nombor telefon dia. Cuma berharap dari jauh je agar kerajaan Iraq percepatkan Dinar Iraq diapungkan di pasaran antarabangsa...
yeaazzzaa

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6850
Apr 6, 2011
 
Kenaper sekarang Ali maidin lang sung tak bercakap ttg dinar nihhh... pelik gak...
budak mentah

Damansara, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6851
Apr 6, 2011
 
Ahmad wrote:
<quoted text>
Salam tuan-tuan,
Harap jangan salah faham yer, ini pandangan sahaja bukan anti dinar atau anti orang Melayu untuk jadi kaya…….
RV atau tidak AS tidak boleh memaksa Shalibi dan Maliki untuk RV kan dinar Iraq,
Memang strategi Amerika untuk meraih keuntungan berbillion billion dolar dengan cara
perang ke atas Iraq tetapi jika memikirkan kepentingan rakyat Iraq itu sendiri yang ibarat ’kera dihutan disusukan anak sendiri mati kelaparan’ atau kasi pagi makan pagi,kais petang makan petang sudah tentu Shalibi dan Maliki tidak akan RV kan dinar atas tujuan nak mengajar kekurang ajarnya Amerika walaupun Shalibi dan Maliki dibayar berjuta dolar oleh Amerika untuk RV kan dinar Iraq. Tidak mustahil malah ianya akan berulang lagi jika ekonomi Amerika pulih malah pemerhati politik meramalkan ekonomi Amerika akan lebih hebat dari sebelum perang Iraq vs Amerika jika sekiranya dinar Iraq di RV kan. Yang beroleh laba dengan RV nya dinar Iraq ialah Amerika & Israel, adapun penyimpan dinar di Negara-negara lain termasuk di Malaysia cuma menumpang tuah & tempias sahaja. Jika sekiranya impian Amerika benar-benar terjadi maka tidak mustahil selepas ini Lybia atau sesiapa sahaja akan menjadi mangsa kerakusan Amerika/Israel seperti mana Iraq sebelum ini. Kenyataan akan terjadi dimana umat Islam Palestin akan diratah habis-habisan,dibunuh, diseksa dan bermacam-macam lagi tekanan sehingga lenyap dimuka bumi Israel sebab Amerika & Israel adalah kuncu-kuncu Dajjal akhir zaman. Banyak lagi agenda gila Amerika & Israel yang saya rasa tuan-tuan juga ramai yang bijak disini untuk mencari apakah agenda Amerika & Israel seterusnya.
Satu sahaja faktur utama untuk membolehkan RV terjadi iaitu Shalibi dan Maliki berperangai tamak seperti mana Hosni Mubarak atau Ben Ali atau Muammar Ghadafi sudah tentu dinar Iraq ini akan RV. Jika tidak jatuhkan atau lucutkan jawatan Shalibi , Maliki atau sesiapa sahaja yang berjiwa patriotik digantikan dengan pemimpin yang rakus, kurupsi & tamak kuasa asalkan aku kaya, berkuasa rakyat mampus apa aku peduli
Barulah dinar Iraq ini akan RV.
Saya bukan anti RV atau anti dinar atau anti orang Melayu hendak jadi kaya , saya sendiri orang Melayu dan juga sudah tentu bercita-cita untuk hidup senang seperti mana tuan-tuan . Saya jugak bangga jika ramai lahir jutawan-jutawan Melayu . Pepatah Melayu ada mengatakan “Bukan senang nak jadi senang & bukan susah nak jadi susah“ Pokoknya tepuk dada tanya Iman..... Saya berdoa agar RV ini akan berlaku sekiranya ada cita-cita dan kesugguhan tuan-tuan nuntuk membantu umat Islam Palestin atau membantu mana-mana sahaja umat Islam yang tertindas & teraniaya dimuka bumi Allah ini. Jangan sekadar asyik berangan-angan nak kaya dan memiliki kereta mewah , rumah besar, bini besar sahaja walaupun tidaklah salah tapi fikir-fikirkanlah ramai lagi orang yang menderita dimuka bumi Allah ini. Wallahu’alam
Betul kata saudara tapi harus di ingat bahawa islam akan bangkit menentang kezaliman dan akan memimpin dunia sesuatu hari kelak.. ini sudah ketentuan Allah Yang Maha Berkuasa... Amin
abe dinar

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6852
Apr 6, 2011
 
hari ni persidangan WTO di geneva membincangkan isu-isu tertunggak antaranya kemasukan iraq sebagai ahli tetap.esok adalah bajet amerika.apa maknanya tu??insyaALLAH RV tetap RV..!!!
budak mentah

Damansara, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6853
Apr 6, 2011
 
Sidang Kemuncak Liga Arab

Sidang Kemuncak Liga Arab kali ke 23 akan dilangsungkan tepat pada 11 Mei 2011 di Baghdad, ibukota negara Iraq. Ianya disahkan oleh Pengarah Pejabat Setiausaha Agung Liga Arab, Hesham Youssef pada hari Rabu lalu.

Antara agenda besar Sidang Kemuncak Liga Arab ini ialah membincangkan isu-isu semasa melibatkan dunia Arab. Juga berkaitan dengan isu perlantikan Setiausaha Agung Liga Arab yang baru selepas Amr Mousa tidak akan pertahankan jawatan yang disandanganya ketika ini. Dilaporkan bahawa bekas Presiden Iraq, Ahmad Thabalani akan mengisi jawatan tersebut dan jika ia menjadi kenyataan, satu kelebihan buat Iraq untuk kembali di pentas antarabangsa. Dan jika pemimpin Iraq dilantik sebagai Setiausaha Agung Liga Arab, sudah pasti ekonomi mereka dapat dipacu dengan lebih lagi dan menambahkan lagi faktor kekuatan untuk Dinar diapungkan dalam masa terdekat. Ye lah, takkan negara kuasa besar Arab mempunyai nilai matawang yang paling rendah dalam kalangan negara ARab. Mestilah setara atau lebih.
PDINAR

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6854
Apr 6, 2011
 
RV sebenarnya makin dekat dgn kita..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Other Recent Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 24 min onar 128,014
kenapa MELAYU BRUNEI TIDAK SUKA ORANG IBAN ....... (Apr '13) 48 min Halim Asnawi 1,660
pesugihan ghoib tanpa tumbal 1 hr unknown 2
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 5 hr zxl 732
don't pray for mh370 6 hr rudi 228
TERASA GIAN pada KAKAK BILA melihat TV bersama ... (Sep '12) 10 hr KOJAK3 best 23
ORANG BRUNEI BANGSA PALiNG PEMALAS!! (Aug '10) 10 hr KOJAK3 best 3,258
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) Mon suka_coli 3,745

Search the Brunei Forum:
•••