Comments
19,421 - 19,440 of 20,435 Comments Last updated Apr 10, 2014
Encik Hisham

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21915
Dec 19, 2011
 
diposkan oleh :: Intan Suriana Yusof

cari nama ni dalam FB "Jutawan Dinar Iraq"
omong kosong

Sungai Buloh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21916
Dec 19, 2011
 
hantu raya wrote:
rv tu apa beb?
rv tu kote ko..........

hahahahaha..........
RV ke

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21917
Dec 19, 2011
 
Encik Hisham wrote:
by F.M 12/19/2011
CBi Gabenor, SHABIBI sebentar tadi mengumumkn akan mengampungkn DINAR IRAQ pada waktu terdekat,perbincangan secara sulit diantara wakil2 Parlimen serta H.E MAKILI sebulat suara menyatakan adalah waktu yg sesuai untuk mengapungakn DINAR IRAQ ini untuk melihat kemajuan serta bajet 2012 terlaksana.CBi Gabenor, SHABIBI juga menyatakan kadar pertukaran nilai IQD akan bersamaan nilai yg sepatutnya.
blh saudara bg link utk bukti comment nie?
dojifx

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21918
Dec 19, 2011
 
alhamik wrote:
Assalamualaikum!
Apa yang saya lihat semua senario perkembangan politik sosio-ekonomi di Iraq akan mengikut skrip yang telah disediakan oleh pihak Amerika. Dan soal RV dinar Iraq juga tertakluk dalam skrip ini. Maka itu soal RV dinar ini pasti akan terjadi mengikut skrip yang telah disediakan oleh Amerika pada masa yang telah ditetapkan. InsyaAllah!
Kita hanya perlu melihat detik2 waktu sebelum 25/12/11(Krismas), ataupun 1/1/12 yang akan datang ini. Mungkin saja RV akan diumumkan sebelum Krismas ini....Tapi saya lebih yakin ianya akan diumumkan pada 1/1/12 iaitu memasuki tahun baru.
Jika sampai 1/1/12 masih juga belum diumumkan maka kita simpan saja dinar yang ada dan tak perlulah kita heboh2 lagi. Bagaimanapun IQD tetap akan RV tapi hanya masanya saja kita tak tahu.
Sekarang ini kita lihat Obama seperti mahu menggunakan RV dinar ini sebagai senjatanya untuk menghadapi pilihanraya Amerika yang akan dilaksanakan tahun depan(2012). Maka itu saya yakin RV ini akan diumumkan sebelum Krismas ini atau mungkin juga pada 1/1/12 ini...InsyaAllah!
Kalau sudah rezeki tidak kemana.....
salam.. terbaik laa bos mudah2an.

Since: Dec 10

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21919
Dec 19, 2011
 
insyaAllah kalau ada rezki untuk kita tak ke mana...
banyak hutang

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21920
Dec 19, 2011
 
Aslmu warga forum udah lama tak gabung, kabarnya Rv udah didepan mata, jadi juga banyak hutang puasa selama 6 bulan. Alhamik, evo, apa kabar,
yas

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21922
Dec 20, 2011
 
tanda rv beb,rv rv (maaf gurau)
BAGHDAD: Krisis politik Iraq bertambah serius selepas Presiden Nuri al-Maliki menuduh Naib Presidennya, Tareq al-Hashemi merancang pembunuhannya disusuli penafian pemimpin kanan itu dan menyebabkan blok parti sekular Iraqiya memutuskan untuk memboikot mesyuarat Kabinet.
Dua hari selepas tentera Amerika Syarikat berundur daripada urusan dalaman Iraq, keadaan politik negara Teluk itu menjadi tidak menentu menjelang sambutan ulang tahun pertama pembentukan kerajaan perpaduan puak Sunnah, Syiah dan Kurdis. Perbalahan antara Maliki dan Tareq menyusuli kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Saleh al-Mutlaq, seorang Sunnah, menyifatkan Presiden sebagai ‘diktator baru’ Iraq.

Maliki kemudian menggesa Saleh dipecat dan kemudian mengeluarkan waran tangkap terhadap Tareq kelmarin.

Ahli perundangan bersetuju membincangkan usul pemecatan Saleh pada 3 Januari depan, manakala ada pemimpin kanan lain menggesa mereka berunding bagi menamatkan sengketa.

“Saya bersumpah bahawa saya tidak pernah melakukan dosa terhadap warga Iraq,” kata Tareq pada sidang media di wilayah Kurdis, Arbil.
“Saya cadang kes terhadap saya dibicarakan di Kurdistan. Saya sedia dibicarakan jika ia dipersetujui,” katanya ketika Rumah Putih turut gusar dengan perkembangan terbaru it
rvrm

Lunas, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21923
Dec 20, 2011
 
iqd25000 boleh guna.lihat bukti di bank of iraq.sapa kata tak boleh guna.jangan bidaah mai sini.
Mr Scam IQD

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21924
Dec 20, 2011
 
We dealt in depth with the problems in Iraq related to the GOI. None of us was very positive, quite frankly. Maliki is getting squeezed by Allawi, who has walked out of Parliament, meaning nothing will get passed. It appears that they won’t do anything until Jan 3 at the earliest. In addition the Supreme Court has ordered the arrest of one of Maliki’s opponents (also from Allawi’s group, I believe). And finally the deputy PM has called Maliki a dictator on CNN a couple of days ago. So, it is our opinion that the next couple of weeks are very important, either to move the ball forward or have some sort of meltdown of the GOI..........

pak arab ni memang hampessss dari dulu lagi. asal takde diktaktor jer berpecah. aper aku nak cakap dengan buyer akuhhhhh nantiiii..... RV ohhhh RV
mamat rv

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21925
Dec 21, 2011
 
betui tu yg penting kita sama2 bersabar rv tetap rv.Bagi yg x beli dinar jangan nak menyibuk kat topix ni.mak aku pun ada beli dinar dlm iqd500000.
penunggu

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21926
Dec 21, 2011
 
OK berita:

Iraq Yg sayo Kata Sebelum neh memang dah RV di IRaq saja pada 15hb Dis 2011,di mana CH7 dah ditarik balik pada 15hb Dis 2011 oleh UN. Yg sekarang CH7 bahagian yg tidak melibatkan RV. Cuma Sekarang Kadar RV, Serta Makluman Belum mencapai Tahap Rasmi Utk DigunapaKai di Seluruh Negara...YG Pasti Beli2 IQD Setakat MampU SEbelum RV he3...
pocong

Kota Bharu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21927
Dec 21, 2011
 
aku da tukar notes iqd kat kl, rate 1 iqd=3 usd..
aku da kaya ....nak beli lagi iqd..sape mau jual??
wak jawe bp

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21928
Dec 21, 2011
 
pocong wrote:
aku da tukar notes iqd kat kl, rate 1 iqd=3 usd..
aku da kaya ....nak beli lagi iqd..sape mau jual??
sedara-sedara..sabor sikit
Dinarian

South Africa

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21929
Dec 22, 2011
 
Bodoh giler Melayu, suka skim cepat kaya, hari2 masuk forum berangan sama2 macam mat jenin
Mat Indera

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21930
Dec 22, 2011
 
Dinarian wrote:
Bodoh giler Melayu, suka skim cepat kaya, hari2 masuk forum berangan sama2 macam mat jenin
So what? ada aku kesah duit mak bapak kau? blah la wei mangkuk!
sunberi

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21931
Dec 22, 2011
 
mcm mn nak bukak akaun bank kat iraq?ana mau deposit uang di sana.
relax

Port Dickson, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21932
Dec 22, 2011
 
betenang jangan cepat melatah,,,itu hanya gurauan sajer
yeker

Alor Gajah, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21933
Dec 22, 2011
 
pocong wrote:
aku da tukar notes iqd kat kl, rate 1 iqd=3 usd..
aku da kaya ....nak beli lagi iqd..sape mau jual??
aku tukar kat area bangi..1 iqd satu haram apa pun xdpat hahahaha
Dinarian

South Africa

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21934
Dec 22, 2011
 
Mat Indera wrote:
<quoted text>
So what? ada aku kesah duit mak bapak kau? blah la wei mangkuk!
Eh eh ada mat jenin yang hari2 check RV ke tak RV sudah melatah kahkahkah

sape makan cili terasa pedasnya kahkahkah

pegi keje sudahlah, carik makan anak bini, kesian mak bapak ko tgk ko tercongok depan PC tgk RV ke tak, yang tangguh hari2 kahkahkah
Penunggu RV

Asia/Pacific Region

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21935
Dec 22, 2011
 
Dinarian wrote:
Bodoh giler Melayu, suka skim cepat kaya, hari2 masuk forum berangan sama2 macam mat jenin
Weeii dol! Ini bkn skim cepat kaya. Ini beli jual matawang. Dia naik tak naik, tetap wang. Apa ke dol dgt ko ni? Apa ko ingat melayu semua bodoh ka? Akai ada ka?!

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

9 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Title Updated Last By Comments
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 6 hr janda resah 667
HOW TO LIVE IN BRUNEI Advice for Expat by KOJAK3 7 hr PAULA MALAI ALI 33
Bandar Seri Begawan: Robust growth recorded in ... (Jan '14) 9 hr ridhawati 6
PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara (Feb '10) 21 hr GuaTempurung telanKS 39,232
don't pray for mh370 22 hr anonim 175
Bandar Seri Begawan: Brunei oil production to f... (Nov '13) Tue Bulu idung labat 11
AirAsia flight shoots off runway in Brunei Tue Bulu idung labat 13
•••
•••