dinar iraq - berita terkini...

Posted in the Brunei Forum

Comments (Page 972)

Showing posts 19,421 - 19,440 of20,440
|
Go to last page| Jump to page:
Encik Hisham

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21910
Dec 19, 2011
 
by F.M 12/19/2011

CBi Gabenor, SHABIBI sebentar tadi mengumumkn akan mengampungkn DINAR IRAQ pada waktu terdekat,perbincangan secara sulit diantara wakil2 Parlimen serta H.E MAKILI sebulat suara menyatakan adalah waktu yg sesuai untuk mengapungakn DINAR IRAQ ini untuk melihat kemajuan serta bajet 2012 terlaksana.CBi Gabenor, SHABIBI juga menyatakan kadar pertukaran nilai IQD akan bersamaan nilai yg sepatutnya.

Since: Jan 11

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21911
Dec 19, 2011
 


Assalamualaikum!
Apa yang saya lihat semua senario perkembangan politik sosio-ekonomi di Iraq akan mengikut skrip yang telah disediakan oleh pihak Amerika. Dan soal RV dinar Iraq juga tertakluk dalam skrip ini. Maka itu soal RV dinar ini pasti akan terjadi mengikut skrip yang telah disediakan oleh Amerika pada masa yang telah ditetapkan. InsyaAllah!

Kita hanya perlu melihat detik2 waktu sebelum 25/12/11(Krismas), ataupun 1/1/12 yang akan datang ini. Mungkin saja RV akan diumumkan sebelum Krismas ini....Tapi saya lebih yakin ianya akan diumumkan pada 1/1/12 iaitu memasuki tahun baru.

Jika sampai 1/1/12 masih juga belum diumumkan maka kita simpan saja dinar yang ada dan tak perlulah kita heboh2 lagi. Bagaimanapun IQD tetap akan RV tapi hanya masanya saja kita tak tahu.

Sekarang ini kita lihat Obama seperti mahu menggunakan RV dinar ini sebagai senjatanya untuk menghadapi pilihanraya Amerika yang akan dilaksanakan tahun depan(2012). Maka itu saya yakin RV ini akan diumumkan sebelum Krismas ini atau mungkin juga pada 1/1/12 ini...InsyaAllah!

Kalau sudah rezeki tidak kemana.....
wak jawe bp

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21912
Dec 19, 2011
 
Encik Hisham wrote:
by F.M 12/19/2011
CBi Gabenor, SHABIBI sebentar tadi mengumumkn akan mengampungkn DINAR IRAQ pada waktu terdekat,perbincangan secara sulit diantara wakil2 Parlimen serta H.E MAKILI sebulat suara menyatakan adalah waktu yg sesuai untuk mengapungakn DINAR IRAQ ini untuk melihat kemajuan serta bajet 2012 terlaksana.CBi Gabenor, SHABIBI juga menyatakan kadar pertukaran nilai IQD akan bersamaan nilai yg sepatutnya.
boleh saya nk thu..info ini dari mna..klau benar nyatkan
AL HAKIM

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21913
Dec 19, 2011
 
2013 RV WOOOO wrote:
Baghdad:
The Central Bank of the House of Representatives is satisfied the process of deleting three zeros from the currency after examining the details of the project with experts and economists in the House of Representatives. "
said the deputy governor of the Central Bank of the appearance of Dr. Mohammed Saleh (people) that "the central bank was able to answer all questions and inquiries by the Commission Parliament, which I listened to a detailed explanation on this subject, and persuaded the House of Representatives in the project and its positive effects on the Iraqi economy. "
He added that "The project is also being transmitted to the Economic Committee in the Cabinet for discussion, indicating that the deletion of the three zeroes from the local currency will be in 2013."
He pointed to the "The system of financial management suffers from the legacy of a large and need to repair large to remove the legacy of the economy is open, which he inherited Iraq because of the policies of the former regime."
The central bank said it plans to issue a new currency from the category of 50 dinars after deletion of zeros which is equivalent to $ 50 thousand JD at the moment. "
examines the central, since last June deleting three zeros from the local currency in an attempt to promote the value of currency in circulation, external and internal. Will be added the Kurdish language to the new currency in addition to Arabic. "
The Ministry of Finance to delete the zeros will free the economy from the constraints and enhance the value of the dinar in the International Monetary Fund.
He International Monetary Fund last August to support the Iraqi economy in the event of his a number of economic measures, including raising three zeros from the local currency.
BETUL.. PEMBUANGAN 3 SIFAR AKAN DILAKUKAN PADA 2013 ( kalau artikel di atas ) TAPI INI TIDAK BERMAKNA RV AKAN BERLAKU JUGA PADA 2013... KERANA RV DIJANGKA AKAN BERLAKU TANPA PEMBUANGAN 3 SIFAR PADA BILA2 MASA DALAM BULAN INI....
Encik Hisham

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21914
Dec 19, 2011
 
info nie dapat dari FB Jutawan Dinar Iraq.byk perbincangan berlaku di sana.sila rujuk.
Encik Hisham

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21915
Dec 19, 2011
 
diposkan oleh :: Intan Suriana Yusof

cari nama ni dalam FB "Jutawan Dinar Iraq"
omong kosong

Sungai Buloh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21916
Dec 19, 2011
 
hantu raya wrote:
rv tu apa beb?
rv tu kote ko..........

hahahahaha..........
RV ke

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21917
Dec 19, 2011
 
Encik Hisham wrote:
by F.M 12/19/2011
CBi Gabenor, SHABIBI sebentar tadi mengumumkn akan mengampungkn DINAR IRAQ pada waktu terdekat,perbincangan secara sulit diantara wakil2 Parlimen serta H.E MAKILI sebulat suara menyatakan adalah waktu yg sesuai untuk mengapungakn DINAR IRAQ ini untuk melihat kemajuan serta bajet 2012 terlaksana.CBi Gabenor, SHABIBI juga menyatakan kadar pertukaran nilai IQD akan bersamaan nilai yg sepatutnya.
blh saudara bg link utk bukti comment nie?
dojifx

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21918
Dec 19, 2011
 
alhamik wrote:
Assalamualaikum!
Apa yang saya lihat semua senario perkembangan politik sosio-ekonomi di Iraq akan mengikut skrip yang telah disediakan oleh pihak Amerika. Dan soal RV dinar Iraq juga tertakluk dalam skrip ini. Maka itu soal RV dinar ini pasti akan terjadi mengikut skrip yang telah disediakan oleh Amerika pada masa yang telah ditetapkan. InsyaAllah!
Kita hanya perlu melihat detik2 waktu sebelum 25/12/11(Krismas), ataupun 1/1/12 yang akan datang ini. Mungkin saja RV akan diumumkan sebelum Krismas ini....Tapi saya lebih yakin ianya akan diumumkan pada 1/1/12 iaitu memasuki tahun baru.
Jika sampai 1/1/12 masih juga belum diumumkan maka kita simpan saja dinar yang ada dan tak perlulah kita heboh2 lagi. Bagaimanapun IQD tetap akan RV tapi hanya masanya saja kita tak tahu.
Sekarang ini kita lihat Obama seperti mahu menggunakan RV dinar ini sebagai senjatanya untuk menghadapi pilihanraya Amerika yang akan dilaksanakan tahun depan(2012). Maka itu saya yakin RV ini akan diumumkan sebelum Krismas ini atau mungkin juga pada 1/1/12 ini...InsyaAllah!
Kalau sudah rezeki tidak kemana.....
salam.. terbaik laa bos mudah2an.

Since: Dec 10

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21919
Dec 19, 2011
 
insyaAllah kalau ada rezki untuk kita tak ke mana...
banyak hutang

Indonesia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21920
Dec 19, 2011
 
Aslmu warga forum udah lama tak gabung, kabarnya Rv udah didepan mata, jadi juga banyak hutang puasa selama 6 bulan. Alhamik, evo, apa kabar,
yas

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21922
Dec 20, 2011
 
tanda rv beb,rv rv (maaf gurau)
BAGHDAD: Krisis politik Iraq bertambah serius selepas Presiden Nuri al-Maliki menuduh Naib Presidennya, Tareq al-Hashemi merancang pembunuhannya disusuli penafian pemimpin kanan itu dan menyebabkan blok parti sekular Iraqiya memutuskan untuk memboikot mesyuarat Kabinet.
Dua hari selepas tentera Amerika Syarikat berundur daripada urusan dalaman Iraq, keadaan politik negara Teluk itu menjadi tidak menentu menjelang sambutan ulang tahun pertama pembentukan kerajaan perpaduan puak Sunnah, Syiah dan Kurdis. Perbalahan antara Maliki dan Tareq menyusuli kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Saleh al-Mutlaq, seorang Sunnah, menyifatkan Presiden sebagai ‘diktator baru’ Iraq.

Maliki kemudian menggesa Saleh dipecat dan kemudian mengeluarkan waran tangkap terhadap Tareq kelmarin.

Ahli perundangan bersetuju membincangkan usul pemecatan Saleh pada 3 Januari depan, manakala ada pemimpin kanan lain menggesa mereka berunding bagi menamatkan sengketa.

“Saya bersumpah bahawa saya tidak pernah melakukan dosa terhadap warga Iraq,” kata Tareq pada sidang media di wilayah Kurdis, Arbil.
“Saya cadang kes terhadap saya dibicarakan di Kurdistan. Saya sedia dibicarakan jika ia dipersetujui,” katanya ketika Rumah Putih turut gusar dengan perkembangan terbaru it
rvrm

Lunas, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21923
Dec 20, 2011
 
iqd25000 boleh guna.lihat bukti di bank of iraq.sapa kata tak boleh guna.jangan bidaah mai sini.
Mr Scam IQD

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21924
Dec 20, 2011
 
We dealt in depth with the problems in Iraq related to the GOI. None of us was very positive, quite frankly. Maliki is getting squeezed by Allawi, who has walked out of Parliament, meaning nothing will get passed. It appears that they won’t do anything until Jan 3 at the earliest. In addition the Supreme Court has ordered the arrest of one of Maliki’s opponents (also from Allawi’s group, I believe). And finally the deputy PM has called Maliki a dictator on CNN a couple of days ago. So, it is our opinion that the next couple of weeks are very important, either to move the ball forward or have some sort of meltdown of the GOI..........

pak arab ni memang hampessss dari dulu lagi. asal takde diktaktor jer berpecah. aper aku nak cakap dengan buyer akuhhhhh nantiiii..... RV ohhhh RV
mamat rv

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21925
Dec 21, 2011
 
betui tu yg penting kita sama2 bersabar rv tetap rv.Bagi yg x beli dinar jangan nak menyibuk kat topix ni.mak aku pun ada beli dinar dlm iqd500000.
penunggu

Melaka, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21926
Dec 21, 2011
 
OK berita:

Iraq Yg sayo Kata Sebelum neh memang dah RV di IRaq saja pada 15hb Dis 2011,di mana CH7 dah ditarik balik pada 15hb Dis 2011 oleh UN. Yg sekarang CH7 bahagian yg tidak melibatkan RV. Cuma Sekarang Kadar RV, Serta Makluman Belum mencapai Tahap Rasmi Utk DigunapaKai di Seluruh Negara...YG Pasti Beli2 IQD Setakat MampU SEbelum RV he3...
pocong

Kota Bharu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21927
Dec 21, 2011
 
aku da tukar notes iqd kat kl, rate 1 iqd=3 usd..
aku da kaya ....nak beli lagi iqd..sape mau jual??
wak jawe bp

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21928
Dec 21, 2011
 
pocong wrote:
aku da tukar notes iqd kat kl, rate 1 iqd=3 usd..
aku da kaya ....nak beli lagi iqd..sape mau jual??
sedara-sedara..sabor sikit
Dinarian

South Africa

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21929
Dec 22, 2011
 
Bodoh giler Melayu, suka skim cepat kaya, hari2 masuk forum berangan sama2 macam mat jenin
Mat Indera

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21930
Dec 22, 2011
 
Dinarian wrote:
Bodoh giler Melayu, suka skim cepat kaya, hari2 masuk forum berangan sama2 macam mat jenin
So what? ada aku kesah duit mak bapak kau? blah la wei mangkuk!

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 19,421 - 19,440 of20,440
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

24 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Topic Updated Last By Comments
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 22 min boy 532
Video Nurse RIPAS d hamba abdikan olih sebuah k... 5 hr Kojak3 asli 8
KOJAK3 aDaLaH FoRuMeR PeMBeRaNi (Feb '12) 6 hr Kojak3 asli 489
kesedapan jubur adikku, nina 6 hr Kojak3 Kedayan Mihir 10
cari pasangan hidup (Jan '11) 7 hr yuni hairunita 14
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 10 hr akudtgdrnonok 127,741
UN criticises Brunei over tough new... 18 hr Perang urat saraf 5
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) Thu Anonymous 3,680
•••
•••
•••
•••