First Prev
of 2
Next Last
Anonymous

Kuala Lumpur, Malaysia

#1 Sep 29, 2010
sape tahu nama Allah ke 100?
FREEDOM

Klang, Malaysia

#2 Dec 14, 2010
jgn nk jadi kafir lahanat leh x dgn men2kan ALLAH.
mambo005

Batu Pahat, Malaysia

#3 Dec 14, 2010
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
x pernah dengo ... Hanya ada 99 je ....jgn nak cetus isu bukan2 nanti makan diri binasa badan menyesal x guna...
Indiana Jonai

Kuala Lumpur, Malaysia

#4 Dec 14, 2010
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
Pokok gaharu batang cendana, kalau nak tahu knapa bertanya. Bloodyfull bloody idiot. Jika nak tahu pergi tanya dot dot dot. TQ daun keladi nanti aku tetap jumpa lagi. hehehe. Xkusangka ada juga spcies insan nak belajar shortcut. Lepas itu sesat dalm pembelajaran.Kesian pula aku pada hamba insaniah ini. kutuk 2 juga. ilmu kena juga hulur sikit2. Jika mu nak cari nama ke 100, mu selak ilmu pelajaran al hikam Tok Pulau Manis atau Sheikh Abd malek bin abdullah atau belajar kitab2 ajaran sheikh AtOIlah al kandari. nanti anda akan terjumpa jawapan sebenar. Jika nak dapat sagu kena pecah ruyong. Jika nak cepat , beli saja kat kedai runcit. Salam hormat dari ku...SI LUNCHAI Bjak Bestari Labu busok byak erti.
khir

Kuala Lumpur, Malaysia

#5 Dec 15, 2010
ini apa yg aku tau la,dalam pemahaman sesetengah kristian, nama Lord ( Allah dorang ) yg ke100 ialah emmenuel.

tapi ni bukan dalam islam.

“manusia berubah setiap saat .”

Since: Jan 09

waterfall

#6 Dec 15, 2010
adoii suke wat threadd cm nie pe al??? tewokk toii wotakk ko an??? law ko islam cube bawak2 ber istifar cket :))
Info

Santa Clara, CA

#7 Jan 15, 2011
_MeNgKuDu_ wrote:
adoii suke wat threadd cm nie pe al??? tewokk toii wotakk ko an??? law ko islam cube bawak2 ber istifar cket :))
nama ke 100:
http://forum.cari.com.my/viewthread.php...
Aziz Kampar Perak

Batu Caves, Malaysia

#9 Jan 16, 2011
siapa namu mu itulah yang ke 100
brow

Kuala Lumpur, Malaysia

#10 Feb 2, 2011
memang ada ujud nama yg 100 taapi kena duduk maqam hamba yg paling tinggi.kenalah berguru dgn guru mursyid yg boleh beri ijazah.
entahla

Johor Bahru, Malaysia

#11 Feb 2, 2011
brow wrote:
memang ada ujud nama yg 100 taapi kena duduk maqam hamba yg paling tinggi.kenalah berguru dgn guru mursyid yg boleh beri ijazah.
maqam hamba ape tu?
entahla

Johor Bahru, Malaysia

#12 Feb 2, 2011
Aziz Kampar Perak wrote:
siapa namu mu itulah yang ke 100
kenapa pula nama kita?
huhuhu.....cube terangkan ckit..
tanya khabar

Malaysia

#13 Feb 10, 2011
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
Adakalanya yg bertanya itu lebih mengetahuinya dari yg ditanya itu sendiri...
Sila jelaskan saudara, kami menunggu jawapannya...
Haiya _07

Malaysia

#14 Feb 10, 2011
dari 99 satu tersembunyi...kena belajar ilmu kenal diri baru dapat yang tersembunyi..itu pun bukan boleh habaq kat sapa-sapa..sendiri mahu fahamlah.

sedangkan para rasul , nabi dan para malaikat tahu lebih daripada bilangan 99 itu.. hanya umat muhammad sahaja diberi 99.
Haiya _07

Malaysia

#15 Feb 10, 2011
Aziz Kampar Perak wrote:
siapa namu mu itulah yang ke 100
hmm.
Haji Mansur

Johor Bahru, Malaysia

#16 Feb 10, 2011
sebenarnya asma ul husna melebihi dari 100 nama lah.aku ada terbaca kisah dua orang imam besar antara perawi hadith yg menyatakan mengikut kiraan sebenar nama Allah didalam al quran melebihi dari 110-120 namanya.jadi bila ada yg menyatakan kononnya nama Allah ada 99 nama dan nama yg ke seratus adalah nama ajaib lagi tersembunyi..pendapat yg itu hanya sia sia saja.
Sengaja Nak Bertanya

Kuching, Malaysia

#17 Feb 10, 2011
Pendapat kamu pula bagaimana?
bosan

Amsterdam, Netherlands

#18 Feb 11, 2011
sampah masyarakat
nicky

Penang, Malaysia

#19 Feb 28, 2011
Selawat dan Salam. Apa pun nama2 Allah yang diketahui dan terindah ialah 99. Maha segala Maha. Masing2 punya jawapan berdasar pembelajaran tersendiri namun pada hakikatnya, jumlah sebenar nama2 Allah tidak terkira bilangannya kerana Dialah Maha Pencipta dari yang baik hingga yang buruk. Dari Nur Allah terpecah ke Nur Muhammad...
Wassalam

Since: Feb 11

Location hidden

#20 Feb 28, 2011
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
nama masing2 la. sebab tu dikatakan kalau tahu rahsia 99 nama tapi tak tahu rahsia diri, fail la jugak. kalau tahu rahsia diri, rahsia 99 yang orang wat lagu tu otomatik kamu dapat.

pokoknya mulakan setiap tindakan kamu dengan 'rahman' dan 'rahim'.

ni tak, orang tanya sikit dah melenting mengkafirkan orang. mane hilang rahman mane melayang rahim~
Hamba Allah

Kuala Lumpur, Malaysia

#21 Mar 17, 2011
sahabat2 sekalian jangan mempermainkan nama sifat2 Allah.

Memang ada nama allah yg ke-100 cuma Ulamak berpesan bila kamu kenal 99 nama Allah maka kamu akan berjumpa dengan nama allah yg ke -100..

Al-kisah ada seorang guru pondok yg menceritakan pada anak muridnya kerana desakkan maka seminggu selepas itu dia telah kembali ke menemui Allah..

Pengajarannya bila sudah tahu nama tersebut maka cukuplah sekadar diketahui oleh diri sendiri serta dirahsiakan..
wallahua'klam...

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 2
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
Dengan siapakah pertama kali anda bersetubuh? (Mar '10) 54 min rahim 40
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) 5 hr Arc 3,771
khas untuk isteri , janda dan anak dara gersang (Feb '11) 6 hr farid ikmal 129
don't pray for mh370 (Mar '14) 7 hr RUDI 458
Untuk ahli DENCOMM sahaja (Apr '10) 7 hr suria sivakoncong 7,635
ada sapa2 yang nak jual & beli barang2 terpakai/// (Jun '07) 10 hr farid ikmal 965
Salam Perkenalan dgn Janda (Aug '09) 10 hr farid ikmal 173

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE