nama Allah ke 100

Posted in the Brunei Forum

Comments

Showing posts 1 - 20 of33
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Anonymous

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#1
Sep 29, 2010
 
sape tahu nama Allah ke 100?
FREEDOM

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#2
Dec 14, 2010
 
jgn nk jadi kafir lahanat leh x dgn men2kan ALLAH.
mambo005

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
Dec 14, 2010
 
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
x pernah dengo ... Hanya ada 99 je ....jgn nak cetus isu bukan2 nanti makan diri binasa badan menyesal x guna...
Indiana Jonai

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#4
Dec 14, 2010
 
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
Pokok gaharu batang cendana, kalau nak tahu knapa bertanya. Bloodyfull bloody idiot. Jika nak tahu pergi tanya dot dot dot. TQ daun keladi nanti aku tetap jumpa lagi. hehehe. Xkusangka ada juga spcies insan nak belajar shortcut. Lepas itu sesat dalm pembelajaran.Kesian pula aku pada hamba insaniah ini. kutuk 2 juga. ilmu kena juga hulur sikit2. Jika mu nak cari nama ke 100, mu selak ilmu pelajaran al hikam Tok Pulau Manis atau Sheikh Abd malek bin abdullah atau belajar kitab2 ajaran sheikh AtOIlah al kandari. nanti anda akan terjumpa jawapan sebenar. Jika nak dapat sagu kena pecah ruyong. Jika nak cepat , beli saja kat kedai runcit. Salam hormat dari ku...SI LUNCHAI Bjak Bestari Labu busok byak erti.
khir

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Dec 15, 2010
 

Judged:

1

ini apa yg aku tau la,dalam pemahaman sesetengah kristian, nama Lord ( Allah dorang ) yg ke100 ialah emmenuel.

tapi ni bukan dalam islam.

“manusia berubah setiap saat .”

Since: Jan 09

waterfall

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Dec 15, 2010
 

Judged:

1

adoii suke wat threadd cm nie pe al??? tewokk toii wotakk ko an??? law ko islam cube bawak2 ber istifar cket :))
Info

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Jan 15, 2011
 
_MeNgKuDu_ wrote:
adoii suke wat threadd cm nie pe al??? tewokk toii wotakk ko an??? law ko islam cube bawak2 ber istifar cket :))
nama ke 100:
http://forum.cari.com.my/viewthread.php...
Aziz Kampar Perak

Jenjarom, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Jan 16, 2011
 
siapa namu mu itulah yang ke 100
brow

Puchong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Feb 2, 2011
 
memang ada ujud nama yg 100 taapi kena duduk maqam hamba yg paling tinggi.kenalah berguru dgn guru mursyid yg boleh beri ijazah.
entahla

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
Feb 2, 2011
 
brow wrote:
memang ada ujud nama yg 100 taapi kena duduk maqam hamba yg paling tinggi.kenalah berguru dgn guru mursyid yg boleh beri ijazah.
maqam hamba ape tu?
entahla

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
Feb 2, 2011
 
Aziz Kampar Perak wrote:
siapa namu mu itulah yang ke 100
kenapa pula nama kita?
huhuhu.....cube terangkan ckit..
tanya khabar

Jenjarom, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#13
Feb 10, 2011
 
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
Adakalanya yg bertanya itu lebih mengetahuinya dari yg ditanya itu sendiri...
Sila jelaskan saudara, kami menunggu jawapannya...
Haiya _07

Jenjarom, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
Feb 10, 2011
 
dari 99 satu tersembunyi...kena belajar ilmu kenal diri baru dapat yang tersembunyi..itu pun bukan boleh habaq kat sapa-sapa..sendiri mahu fahamlah.

sedangkan para rasul , nabi dan para malaikat tahu lebih daripada bilangan 99 itu.. hanya umat muhammad sahaja diberi 99.
Haiya _07

Jenjarom, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#15
Feb 10, 2011
 
Aziz Kampar Perak wrote:
siapa namu mu itulah yang ke 100
hmm.
Haji Mansur

Kluang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
Feb 10, 2011
 
sebenarnya asma ul husna melebihi dari 100 nama lah.aku ada terbaca kisah dua orang imam besar antara perawi hadith yg menyatakan mengikut kiraan sebenar nama Allah didalam al quran melebihi dari 110-120 namanya.jadi bila ada yg menyatakan kononnya nama Allah ada 99 nama dan nama yg ke seratus adalah nama ajaib lagi tersembunyi..pendapat yg itu hanya sia sia saja.
Sengaja Nak Bertanya

Kajang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
Feb 10, 2011
 
Pendapat kamu pula bagaimana?
bosan

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#18
Feb 11, 2011
 
sampah masyarakat
nicky

Karak, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
Feb 28, 2011
 
Selawat dan Salam. Apa pun nama2 Allah yang diketahui dan terindah ialah 99. Maha segala Maha. Masing2 punya jawapan berdasar pembelajaran tersendiri namun pada hakikatnya, jumlah sebenar nama2 Allah tidak terkira bilangannya kerana Dialah Maha Pencipta dari yang baik hingga yang buruk. Dari Nur Allah terpecah ke Nur Muhammad...
Wassalam

Since: Feb 11

Location hidden

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
Feb 28, 2011
 
perjalanan wrote:
sape tahu nama Allah ke 100?
nama masing2 la. sebab tu dikatakan kalau tahu rahsia 99 nama tapi tak tahu rahsia diri, fail la jugak. kalau tahu rahsia diri, rahsia 99 yang orang wat lagu tu otomatik kamu dapat.

pokoknya mulakan setiap tindakan kamu dengan 'rahman' dan 'rahim'.

ni tak, orang tanya sikit dah melenting mengkafirkan orang. mane hilang rahman mane melayang rahim~
Hamba Allah

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21
Mar 17, 2011
 
sahabat2 sekalian jangan mempermainkan nama sifat2 Allah.

Memang ada nama allah yg ke-100 cuma Ulamak berpesan bila kamu kenal 99 nama Allah maka kamu akan berjumpa dengan nama allah yg ke -100..

Al-kisah ada seorang guru pondok yg menceritakan pada anak muridnya kerana desakkan maka seminggu selepas itu dia telah kembali ke menemui Allah..

Pengajarannya bila sudah tahu nama tersebut maka cukuplah sekadar diketahui oleh diri sendiri serta dirahsiakan..
wallahua'klam...

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 1 - 20 of33
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

6 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Topic Updated Last By Comments
UN criticises Brunei over tough new... 1 hr Perang urat saraf 5
Video Nurse RIPAS d hamba abdikan olih sebuah k... 5 hr KOJAK3 5
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 6 hr Sultan Melaka 127,737
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) 8 hr rabak 76,324
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) 8 hr org PERLIS 3,680
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 16 hr zul 530
PAKATAN RAKYAT tak layak mentadbir negara (Feb '10) 20 hr GuaTempurung telanKS 39,156
•••
•••
•••
•••