Comments
8,421 - 8,440 of 127,984 Comments Last updated Yesterday
saka bertaqwa

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8870
Aug 17, 2010
 
hye rakan2....saya suply saka terbesar di alam jin..ada sapa2 nak aply untuk ada saka? kalau nak bon saka takde,dana haji jasman ada lah..saya pun ada bantu PM untuk cukup kan kouta..tak lama lgi saya yang paling kaya kat alam jin..hahaha..
masterwan

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8871
Aug 17, 2010
 
setahu aku 3800 jer,,, hmmmm ha tak kisah berap org asal dpt dah lah,, yer tak
rayu merpati biru

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8872
Aug 17, 2010
 
masterwan wrote:
setahu aku 3800 jer,,, hmmmm ha tak kisah berap org asal dpt dah lah,, yer tak
Pembetulan tuan
380 org tu leadar tuan
yg tumpang ni yg ramai
tuan
ado 15 ribu org tuan
bond009

Bukit Mertajam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8873
Aug 17, 2010
 
ikan bilis yo jang wrote:
<quoted text>
info ni den dapat tadi jang kau dapat dari sapo jang
boto ko jang
den x tau boto x boto jang
harap2 boto jang
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...
bond009

Bukit Mertajam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8874
Aug 17, 2010
 
Bolehkah percaya ke dengan ORANG-ORANG DI BANK....... susah jugaklah nak jawab tapi nyatanya tak ada apa-apa berlaku pada 20hb ni..... ITULAH MAKLUMAT TERKINI yang sedang dipertimbangkan......alasan mudah sebab SUDAH DIBOCORKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN INI.....sehingga ke forum ada yang buat cerita tentang tarikh pembayaran ini....
salam

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8876
Aug 17, 2010
 
bond009 wrote:
Bolehkah percaya ke dengan ORANG-ORANG DI BANK....... susah jugaklah nak jawab tapi nyatanya tak ada apa-apa berlaku pada 20hb ni..... ITULAH MAKLUMAT TERKINI yang sedang dipertimbangkan......alasan mudah sebab SUDAH DIBOCORKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN INI.....sehingga ke forum ada yang buat cerita tentang tarikh pembayaran ini....
apasal lah banyak yang mulut capoi dalam masyarakat kita ni......pegawai-pegawai bank pun termasuk dalam list mulut capoi ni. ini bukan andian tapi kenyataan tuan tuan.
ibu tunggal yg mulia

Simpang Ampat, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8877
Aug 17, 2010
 
bila sy akan dspt duit dr bon nehhhhhh????
ibu tunggal yg mulia

Simpang Ampat, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8878
Aug 17, 2010
 
Bicara Muslim wrote:
20 Tarikh Keramat semua Pelabur akan dapat sama rata insyAllah... 11 ribu penama berdaftar dgn CIMB akan lihat in monitor Screen jgn lupa buat amalan jariah tengoklah pada 20 hari Jumaat hari ke 10 kita berposa Amin..
TQ..
betul ke bicara ini atau hanya omong2 kosong??????????
insan lemah

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8879
Aug 17, 2010
 
salam wrote:
<quoted text>
apasal lah banyak yang mulut capoi dalam masyarakat kita ni......pegawai-pegawai bank pun termasuk dalam list mulut capoi ni. ini bukan andian tapi kenyataan tuan tuan.
kenapa en salam???
ada masalah ke??
diorg wat pe?
ROTI SAPU KAYA

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8880
Aug 17, 2010
 
ibu tunggal yg mulia wrote:
<quoted text>
betul ke bicara ini atau hanya omong2 kosong??????????
x betul..omong2 kosong je..
semua yg bagi tarikh2 dlm ni, anggap je semua tu omong2 kosong, xleh pecaye..
salam

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8881
Aug 17, 2010
 
insan lemah wrote:
<quoted text>
kenapa en salam???
ada masalah ke??
diorg wat pe?
soalan tu tak payah jawap baca saje berita harian tu dan fikirkan 75% DDI tu siapakah orang-orang dalam malaysia yang memiliki 1.7 trillion. masih ada keraguan lagi tentang duit amanah ????

haaa kau dah mandi belum????? posa tak hari ni.
ibu tunggal yg mulia

Simpang Ampat, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8882
Aug 17, 2010
 
ROTI SAPU KAYA wrote:
<quoted text>
x betul..omong2 kosong je..
semua yg bagi tarikh2 dlm ni, anggap je semua tu omong2 kosong, xleh pecaye..
pintu taubat tertutup di rmadhan bg org yg ctr bohong nehhhh?
kasihani anak2 yatimku..menanti duit bon tu????
jb highway

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8883
Aug 17, 2010
 
Fendy-0168327721 wrote:
<quoted text>
Salam Ramadhan,
(saya tak menyertai program ini, apa yang ditulis merupakan satu teguran ikhlas agar jangan membuatkan pembaca/ SH menganggap ALLAH sebagai tempat rujukan dan SATU2NYA tempat meminta dalam merealisasikan impian mereka mendapat duit dari BON ini, sedangkan TANGGUNGJAWAB sebenar untuk menjelaskan kelewatan, proses dan janji yang tak ditepati adalah dari pihak PENGANJUR atau WAKIL2 yang dilantik).
SH telah MENGELUARKAN WANG (cth: RM 1K) untuk mendapatkan HASIL (cth: RM 1 juta) melalui BON yang telah DIJANJIKAN oleh PENGANJUR atau WAKILNYA. Masalahnya sekarang, SH mahu menuntut JANJI tersebut.
Apa yang saya perhatikan, jalan mudah untuk melarikan diri dari menjawap pertanyaan SH berkenaan tarikh yang dijanjikan dari masa ke semasa ialah dengan "doa jelah agar Allah mudahkan urusan". Benar, semua orang perlu berdoa untuk kebaikan, tetapi dalam konteks BON ini, DOA DAN TAWAKKAL telah dijadikan sebagai KAMBING HITAM untuk PENGANJUR atau WAKIL mereka menyenangkan hati pelabur. Apabila hak dituntut, maka ayat2 serta ungkapan2 seperti yang ditulis oleh saudara bicara muslim akan keluar.
Kepada semua, ingatlah bahawa pada Akhir zaman ni, Ayat Allah akan dijual dengan harga yang amat murah dan disalahgunakan untuk kepentingan peribadi dan nafsu. Agama juga kan dipergunakan untuk mencari makan dan menurut Hawa Nafsu mereka yang tidak bertanggungjawab.
Nabi sendiri pernah bersabda : Tambatlah unta kamu kuat2, kemudian baru bertawakkal kepada Allah. Fahamilah maksudnya.
salam,saya setuju dgn kenyataan tuan!
bangunlah semua sh dan sekelian yg terlibat..
insan lemah

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8884
Aug 17, 2010
 
salam wrote:
<quoted text>
soalan tu tak payah jawap baca saje berita harian tu dan fikirkan 75% DDI tu siapakah orang-orang dalam malaysia yang memiliki 1.7 trillion. masih ada keraguan lagi tentang duit amanah ????
haaa kau dah mandi belum????? posa tak hari ni.
sape yg ade 1.7 trillion tu???
cik salam ker????
kang da ckp nk suh cik salam siram...
jb highway

Shah Alam, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8885
Aug 17, 2010
 
bond009 wrote:
<quoted text>
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...
salam saudara,fakta atau auta?:) immunity letterpun dah hilang
perkembangan,inikan pula cerita on screen kat acct.bank,bebenarnya pihak bankpun xder masuk campur hal ini,hal keselamatan bukan urusan mereka dan tiada kaitan dgn dana nie,provokasi shj,jikalau setiap payment nak masuk takkan ada delay selambat ini,paling penting jgn pihak penganjur menggunakan alasan berkaitan ketuhanan dan agama,sangat sensitive,berbohong sesama manusia jgn kaitkan agama!sekian wassalam.
ikan bilis yo jang

Mount Morris, MI

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8887
Aug 17, 2010
 
bond009 wrote:
<quoted text>
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...


Tulah jang den maleh jo jang nak ckp info kat sini

bolom apo2 dah pospon
cubolah fikir jang

bolum ckp dah pospon ekau marah dengan den pun x po jang
den x kan bagi info kat sini jang yg ponting x pospon jang
insan lemah

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8888
Aug 17, 2010
 
diam lak seme...
sh2 mne korang...
jutawan88

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8890
Aug 17, 2010
 
salam kepada semua dan salam ramadhan dari saya,apepun dibulan yang mulia ini sama2lah kita berdoa apa yang kita harapkan dimakbulkan ALLAH, sekiranya apa yang kita harap itu ujud maka sentiasalah berdoa kepada ALLAH,ALLAH maha mengetahui, setiap sesuatu hanya dengan izinnya maka berlakulah apa yang kita hajatkan,bagi saya pasti ada kesenangan selepas kesusahan kegembiraan selepas kesedihan,kejayaan selepas kesabaran,tiada siapa yang mampu hidup arah kebelakang yang pasti anggaplah apa yang kita tunggu UJUD, DENGAN IZIN ALLAH SEMUA MASAALAH AKAN SELESAI,SAMA2LAH KITA BERDOA INSYAALLAH AKAN BERAKHIR SEGALA KESUSAHAN AMIN2 YARABBULLALAMIN!!!!
ikan bilis yo jang

Mount Morris, MI

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8891
Aug 17, 2010
 
rayu merpati biru wrote:
<quoted text>
Pembetulan tuan
380 org tu leadar tuan
yg tumpang ni yg ramai
tuan
ado 15 ribu org tuan
mano ekau tau jang
pandai yo ekau jang kang kok pospon lai jang
kicap tawar

Klang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8892
Aug 17, 2010
 
akan ku tunggu laporan yg seterusnya.. hehe..

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

11 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Title Updated Last By Comments
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 30 min kamal 672
pantun kasih sayang (Sep '10) 19 hr Biatch 21
kenapa MELAYU BRUNEI TIDAK SUKA ORANG IBAN ....... (Apr '13) Mon behia 1,655
toto magnum 4d 5d 6d malaysia Mon muhamad nasir 1
cari kenalan lelaki/perempuan (Jul '07) Mon lisa 18,973
ingin menjual syiling lama (Dec '07) Mon stanly 2,394
don't pray for mh370 Sun anonim 182
•••
•••