saka bertaqwa

Shah Alam, Malaysia

#8870 Aug 17, 2010
hye rakan2....saya suply saka terbesar di alam jin..ada sapa2 nak aply untuk ada saka? kalau nak bon saka takde,dana haji jasman ada lah..saya pun ada bantu PM untuk cukup kan kouta..tak lama lgi saya yang paling kaya kat alam jin..hahaha..
masterwan

Bandar Tenggara, Malaysia

#8871 Aug 17, 2010
setahu aku 3800 jer,,, hmmmm ha tak kisah berap org asal dpt dah lah,, yer tak
rayu merpati biru

Santa Clara, CA

#8872 Aug 17, 2010
masterwan wrote:
setahu aku 3800 jer,,, hmmmm ha tak kisah berap org asal dpt dah lah,, yer tak
Pembetulan tuan
380 org tu leadar tuan
yg tumpang ni yg ramai
tuan
ado 15 ribu org tuan
bond009

Penang, Malaysia

#8873 Aug 17, 2010
ikan bilis yo jang wrote:
<quoted text>
info ni den dapat tadi jang kau dapat dari sapo jang
boto ko jang
den x tau boto x boto jang
harap2 boto jang
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...
bond009

Penang, Malaysia

#8874 Aug 17, 2010
Bolehkah percaya ke dengan ORANG-ORANG DI BANK....... susah jugaklah nak jawab tapi nyatanya tak ada apa-apa berlaku pada 20hb ni..... ITULAH MAKLUMAT TERKINI yang sedang dipertimbangkan......alasan mudah sebab SUDAH DIBOCORKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN INI.....sehingga ke forum ada yang buat cerita tentang tarikh pembayaran ini....
salam

Klang, Malaysia

#8876 Aug 17, 2010
bond009 wrote:
Bolehkah percaya ke dengan ORANG-ORANG DI BANK....... susah jugaklah nak jawab tapi nyatanya tak ada apa-apa berlaku pada 20hb ni..... ITULAH MAKLUMAT TERKINI yang sedang dipertimbangkan......alasan mudah sebab SUDAH DIBOCORKAN MAKLUMAT PEMBAYARAN INI.....sehingga ke forum ada yang buat cerita tentang tarikh pembayaran ini....
apasal lah banyak yang mulut capoi dalam masyarakat kita ni......pegawai-pegawai bank pun termasuk dalam list mulut capoi ni. ini bukan andian tapi kenyataan tuan tuan.
ibu tunggal yg mulia

Malaysia

#8877 Aug 17, 2010
bila sy akan dspt duit dr bon nehhhhhh????
ibu tunggal yg mulia

Malaysia

#8878 Aug 17, 2010
Bicara Muslim wrote:
20 Tarikh Keramat semua Pelabur akan dapat sama rata insyAllah... 11 ribu penama berdaftar dgn CIMB akan lihat in monitor Screen jgn lupa buat amalan jariah tengoklah pada 20 hari Jumaat hari ke 10 kita berposa Amin..
TQ..
betul ke bicara ini atau hanya omong2 kosong??????????
insan lemah

Malaysia

#8879 Aug 17, 2010
salam wrote:
<quoted text>
apasal lah banyak yang mulut capoi dalam masyarakat kita ni......pegawai-pegawai bank pun termasuk dalam list mulut capoi ni. ini bukan andian tapi kenyataan tuan tuan.
kenapa en salam???
ada masalah ke??
diorg wat pe?
ROTI SAPU KAYA

Malaysia

#8880 Aug 17, 2010
ibu tunggal yg mulia wrote:
<quoted text>
betul ke bicara ini atau hanya omong2 kosong??????????
x betul..omong2 kosong je..
semua yg bagi tarikh2 dlm ni, anggap je semua tu omong2 kosong, xleh pecaye..
salam

Klang, Malaysia

#8881 Aug 17, 2010
insan lemah wrote:
<quoted text>
kenapa en salam???
ada masalah ke??
diorg wat pe?
soalan tu tak payah jawap baca saje berita harian tu dan fikirkan 75% DDI tu siapakah orang-orang dalam malaysia yang memiliki 1.7 trillion. masih ada keraguan lagi tentang duit amanah ????

haaa kau dah mandi belum????? posa tak hari ni.
ibu tunggal yg mulia

Malaysia

#8882 Aug 17, 2010
ROTI SAPU KAYA wrote:
<quoted text>
x betul..omong2 kosong je..
semua yg bagi tarikh2 dlm ni, anggap je semua tu omong2 kosong, xleh pecaye..
pintu taubat tertutup di rmadhan bg org yg ctr bohong nehhhh?
kasihani anak2 yatimku..menanti duit bon tu????
jb highway

Malaysia

#8883 Aug 17, 2010
Fendy-0168327721 wrote:
<quoted text>
Salam Ramadhan,
(saya tak menyertai program ini, apa yang ditulis merupakan satu teguran ikhlas agar jangan membuatkan pembaca/ SH menganggap ALLAH sebagai tempat rujukan dan SATU2NYA tempat meminta dalam merealisasikan impian mereka mendapat duit dari BON ini, sedangkan TANGGUNGJAWAB sebenar untuk menjelaskan kelewatan, proses dan janji yang tak ditepati adalah dari pihak PENGANJUR atau WAKIL2 yang dilantik).
SH telah MENGELUARKAN WANG (cth: RM 1K) untuk mendapatkan HASIL (cth: RM 1 juta) melalui BON yang telah DIJANJIKAN oleh PENGANJUR atau WAKILNYA. Masalahnya sekarang, SH mahu menuntut JANJI tersebut.
Apa yang saya perhatikan, jalan mudah untuk melarikan diri dari menjawap pertanyaan SH berkenaan tarikh yang dijanjikan dari masa ke semasa ialah dengan "doa jelah agar Allah mudahkan urusan". Benar, semua orang perlu berdoa untuk kebaikan, tetapi dalam konteks BON ini, DOA DAN TAWAKKAL telah dijadikan sebagai KAMBING HITAM untuk PENGANJUR atau WAKIL mereka menyenangkan hati pelabur. Apabila hak dituntut, maka ayat2 serta ungkapan2 seperti yang ditulis oleh saudara bicara muslim akan keluar.
Kepada semua, ingatlah bahawa pada Akhir zaman ni, Ayat Allah akan dijual dengan harga yang amat murah dan disalahgunakan untuk kepentingan peribadi dan nafsu. Agama juga kan dipergunakan untuk mencari makan dan menurut Hawa Nafsu mereka yang tidak bertanggungjawab.
Nabi sendiri pernah bersabda : Tambatlah unta kamu kuat2, kemudian baru bertawakkal kepada Allah. Fahamilah maksudnya.
salam,saya setuju dgn kenyataan tuan!
bangunlah semua sh dan sekelian yg terlibat..
insan lemah

Malaysia

#8884 Aug 17, 2010
salam wrote:
<quoted text>
soalan tu tak payah jawap baca saje berita harian tu dan fikirkan 75% DDI tu siapakah orang-orang dalam malaysia yang memiliki 1.7 trillion. masih ada keraguan lagi tentang duit amanah ????
haaa kau dah mandi belum????? posa tak hari ni.
sape yg ade 1.7 trillion tu???
cik salam ker????
kang da ckp nk suh cik salam siram...
jb highway

Malaysia

#8885 Aug 17, 2010
bond009 wrote:
<quoted text>
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...
salam saudara,fakta atau auta?:) immunity letterpun dah hilang
perkembangan,inikan pula cerita on screen kat acct.bank,bebenarnya pihak bankpun xder masuk campur hal ini,hal keselamatan bukan urusan mereka dan tiada kaitan dgn dana nie,provokasi shj,jikalau setiap payment nak masuk takkan ada delay selambat ini,paling penting jgn pihak penganjur menggunakan alasan berkaitan ketuhanan dan agama,sangat sensitive,berbohong sesama manusia jgn kaitkan agama!sekian wassalam.
ikan bilis yo jang

Mount Morris, MI

#8887 Aug 17, 2010
bond009 wrote:
<quoted text>
tak boto.....tak ada apa-apa akan berlaku pada 20hb ni.....sebab rahsia telah bocor jadi penangguhan terpaksa dilakukan.....ada sebab ditangguh oleh kerana kebocoron maklumat.......Jangan bocorkan TARIKH PEMBAYARAN sebab ada JALANG yang sedang menanti mangsanya...


Tulah jang den maleh jo jang nak ckp info kat sini

bolom apo2 dah pospon
cubolah fikir jang

bolum ckp dah pospon ekau marah dengan den pun x po jang
den x kan bagi info kat sini jang yg ponting x pospon jang
insan lemah

Malaysia

#8888 Aug 17, 2010
diam lak seme...
sh2 mne korang...
jutawan88

Malaysia

#8890 Aug 17, 2010
salam kepada semua dan salam ramadhan dari saya,apepun dibulan yang mulia ini sama2lah kita berdoa apa yang kita harapkan dimakbulkan ALLAH, sekiranya apa yang kita harap itu ujud maka sentiasalah berdoa kepada ALLAH,ALLAH maha mengetahui, setiap sesuatu hanya dengan izinnya maka berlakulah apa yang kita hajatkan,bagi saya pasti ada kesenangan selepas kesusahan kegembiraan selepas kesedihan,kejayaan selepas kesabaran,tiada siapa yang mampu hidup arah kebelakang yang pasti anggaplah apa yang kita tunggu UJUD, DENGAN IZIN ALLAH SEMUA MASAALAH AKAN SELESAI,SAMA2LAH KITA BERDOA INSYAALLAH AKAN BERAKHIR SEGALA KESUSAHAN AMIN2 YARABBULLALAMIN!!!!
ikan bilis yo jang

Mount Morris, MI

#8891 Aug 17, 2010
rayu merpati biru wrote:
<quoted text>
Pembetulan tuan
380 org tu leadar tuan
yg tumpang ni yg ramai
tuan
ado 15 ribu org tuan
mano ekau tau jang
pandai yo ekau jang kang kok pospon lai jang
kicap tawar

Klang, Malaysia

#8892 Aug 17, 2010
akan ku tunggu laporan yg seterusnya.. hehe..

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
nama melayu asli (Nov '10) 14 hr Haji Muhammad Abd... 19
kenapa MELAYU BRUNEI TIDAK SUKA ORANG IBAN ....... (Apr '13) 14 hr Anak Pehin 1,653
Malaysia & Brunei adalah 2 negara kaya raya, In... 15 hr begitu begini 10
don't pray for mh370 (Mar '14) Thu RUDI ANAK YANNY 460
Dengan siapakah pertama kali anda bersetubuh? (Mar '10) Thu rahim 40
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) Wed Arc 3,771
khas untuk isteri , janda dan anak dara gersang (Feb '11) Wed farid ikmal 129

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE