Melayu Kristian Malaysia

Posted in the Brunei Forum

First Prev
of 69
Next Last
BOY PJ

Kuala Lumpur, Malaysia

#1 May 27, 2008
memang pukimak golongan melayu kristian skarang nih dah ramai melampau sangat. aku tengok kat supermarket pon terlalu ramai yang pakai rantai salib buat dunno jer, rupa dahla jawa habes kunun ingat org tak tau , tak temasuk betina melayu yang ikut cina kulu kilir, ikut keling hindraf, entah ugama apa ntah diorang tuh. sangsi sungguh aku dengan ramai artis skang nih entah lahhh pening kepala ni bior le pak lah yang pikir, dia yang angkat sumpah jadik pemimpin, tanggung lah kat akhirat kelak
MILITAN

Ipoh, Malaysia

#2 May 27, 2008
JIHAD!!!!!!!!!!
hang tuah

Ipoh, Malaysia

#4 May 27, 2008
alif,ba,ta, agama bangsa tanah air... jihat!!
Pahlawan Kg Baru

Kuala Lumpur, Malaysia

#5 May 27, 2008
JIHAD!!!!!!!!!!
PABLO

Ipoh, Malaysia

#7 May 27, 2008
kita tidak memusuhi agama kristian,. but kami musuhi mereka yang menghina islam dgn cara murtad.. berjihadlah fisabillah!!!!!!!!!!
Pahlawan Kg Baru

Kuala Lumpur, Malaysia

#8 May 28, 2008
PABLO wrote:
kita tidak memusuhi agama kristian,. but kami musuhi mereka yang menghina islam dgn cara murtad.. berjihadlah fisabillah!!!!!!!!!!
Betul tu, Kristian bukanlah musuh kita, sebagai umat Islam, kita dituntut untuk hidup berbaik-baik sesama sendiri.kita dituntut hidup aman damai sesama hamba tuhan, saling kenal mengenali, dan berbaik-baik.Malahan, ramai kaum kristian yang cantik dan sexy menjadi bahan utama untuk melancap apabila mereka berlakon video lucah. Cuma yang aku benci hypocrits.Tukar ugama tapi tak mau mengaku.
ahli PAS

Malaysia

#9 May 28, 2008
Tu lah ..dgn fenomena & trend masa kini,tak ada cara lain lagi,org2 yg mengaku islam,perlulah kembali kpd ALQURAN & ASSUNNAH.INILAH SAJA JLN YG LURUS & PENYELESAIAN KPD SEGALA MASALAH YG DIHADAPI. Bagi yg tak mahu tu,terserahlah..jwb lah depan ALLAH nanti --PASTI,TAK SEORG PUN DPT ELAKKANNYA. RENUNG2KANLAH
lantuhot

Kuala Lumpur, Malaysia

#10 Jul 9, 2009
orang PAS mestilah berusaha memulihkan aqidah mereka itu
lantuhot

Kuala Lumpur, Malaysia

#11 Jul 9, 2009
BOY PJ wrote:
memang pukimak golongan melayu kristian skarang nih dah ramai melampau sangat. aku tengok kat supermarket pon terlalu ramai yang pakai rantai salib buat dunno jer, rupa dahla jawa habes kunun ingat org tak tau , tak temasuk betina melayu yang ikut cina kulu kilir, ikut keling hindraf, entah ugama apa ntah diorang tuh. sangsi sungguh aku dengan ramai artis skang nih entah lahhh pening kepala ni bior le pak lah yang pikir, dia yang angkat sumpah jadik pemimpin, tanggung lah kat akhirat kelak
mulanya berpura kristian. bila lama jer,mereka terus tunjuk salib kristian. Mereka join kristian itu sebab ada elaun.
Penyampai kebenaran

Kajang, Malaysia

#12 Jul 10, 2009
Islam mengariskan panduan untuk menyelesaikan gejala murtad!!!

pertama
Hanya pemerintah sahaja yg diberi kuasa untuk membunuh mereka yg murtad. Pemerintah harus dipertanggung jawab membunuh mereka yg enggan kembali kpd islam setelah di kaunseling

Kedua
Mana2 pihak selain pemerintah adalah haram membunuh mereka yg telah murtad. Maka kita rakyat dibawah ini, HARAM tak boleh sesama sekali boleh membunuh mereka yg murtad seperti kalian laung-laungkan jihad!!....jihad!!! or what so ever...darah mereka hanya halal kpd pemerintah berkuasa.

Ketiga
Rakyat bertanggungjawab melantik pemimpin yg menyelesaikan masalah murtad. antara cara2 nya ialah memelih pemerintah yg melaksanakan hukuman hudud&qisas sebagai langkah pertama. Andainya tiada, maka rakyat harus mendesak pemerintah sedia ada melakukannya(hudud&qisas)

keempat
rakyat yg tidak berkuasa harus dipertanggungjawab andainya masalah murtad ini tidak selesai, antaranya MEMILIH pemerintah yg akur patuh dng suruhan allah 100%.

kelima
tolong memperbaiki aqidah mereka yg telah rosak, antaranya beri nasihat yg berguna, moral support.

ke-enam
Tawakal!!
afundi effendi

Malaysia

#13 Jul 11, 2009
BOY PJ wrote:
memang pukimak golongan melayu kristian skarang nih dah ramai melampau sangat. aku tengok kat supermarket pon terlalu ramai yang pakai rantai salib buat dunno jer, rupa dahla jawa habes kunun ingat org tak tau , tak temasuk betina melayu yang ikut cina kulu kilir, ikut keling hindraf, entah ugama apa ntah diorang tuh. sangsi sungguh aku dengan ramai artis skang nih entah lahhh pening kepala ni bior le pak lah yang pikir, dia yang angkat sumpah jadik pemimpin, tanggung lah kat akhirat kelak
Mana engko tau mereka melayu ?
Ko dah tengok mykad diorang ?
kaka

Batu Caves, Malaysia

#15 Dec 3, 2009
ingt kristian ja ka pndi melacap...sdr2 la ba..jn ckp sembarang ja..sume manusia d dunia ne da nafsu..menhentam ja ko sna.da 2 org islam cun melacap..plg bst tngo movie lucah arab..
open minded sikit

Kuala Lumpur, Malaysia

#16 Dec 24, 2009
Mlayu bangsa je.kristian n islam adalah agaama.buka la pmikiran tu sikit.ramai mlayu msuk kristian kt indonesia.2 la kbebasan beragama yg sbenar.
amat

Kuala Lumpur, Malaysia

#17 Dec 24, 2009
hehhehehe....

ni cakap pasal nak selamatkan bangsa Melayu ker

nak selamatkan Agama Islam
anak johore

Dallas, TX

#18 Dec 24, 2009
apa kau ingat mereka laungkan jihad terus mereka nak bunuh orang yang murtad? otak kau cetek betullah...
anak johore

Dallas, TX

#19 Dec 24, 2009
melayu bodoh, sebab itu melayu banyak yang murtad, kalau ada sorang melayu yg murtad kat sini, meh la debat dgn aku,.. aku nak uji keimanan kristian korang, adakah pilihan korang tepat!? bodoh punya melayu!
lady

Klang, Malaysia

#20 Dec 24, 2009
iskk..dunia dh akhir zamannn..
takutnyee..
gego

Petaling Jaya, Malaysia

#21 Dec 25, 2009
sepatutnya disini PAS ambil peranan besar sebab PAS memperjuangkan DUNIA MUSLIM. Kalau PAS sendiri berdaleh kepada UMNO, maka PAS tidak lah perjuangkan NASIB MUSLIM. Maka PILIHANRAYA KE-13 nanti PAS pasti runtuh,lenyap dari politik MUSLIM.
Roslee dari Singapura

Singapore, Singapore

#22 Dec 25, 2009
Tunggu aje lah bencana besar menimpa Malaysia dan Singapura macam Indonesia.Malapetaka dan Bencana tak habis habis menimpa sebab rakyatnya yang islam suka main mainkan ugama.Yang Murtad lain yang kahwin lain ugama lain.
yap ah loy

Kuala Lumpur, Malaysia

#23 Dec 26, 2009
Roslee dari Singapura wrote:
Tunggu aje lah bencana besar menimpa Malaysia dan Singapura macam Indonesia.Malapetaka dan Bencana tak habis habis menimpa sebab rakyatnya yang islam suka main mainkan ugama.Yang Murtad lain yang kahwin lain ugama lain.
aiya kawan itu butut2 punya malapetaka ha xkan tulun ma,lu tau apa pasat? selagi islam punya ugama mulum d sampykn sepunuhnya kpd umat itu tuhan ala kasi hold dlu ma,

Tell me when this thread is updated:

Subscribe Now Add to my Tracker
First Prev
of 69
Next Last

Add your comments below

Characters left: 4000

Please note by submitting this form you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

Brunei Discussions

Title Updated Last By Comments
Pakaian mandi kolam renang lelaki? (Oct '09) 10 hr Biru Muda 734
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 17 hr macha al perumal 128,101
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) 17 hr macha al perumal 76,419
kenapa suami suka liwat isteri?Apa yg bestnya? (Mar '11) Thu lanciau 130
suka tak isteri anda memakai stokin? (May '09) Thu lanciau 537
minum air mani lelaki (Apr '10) Wed Budak Tempus 467
Brunei to build high rise apartment? Nov 25 Zul kampung mentiri 11

Brunei People Search

Addresses and phone numbers for FREE