bond hj jasman ( boustead bond) tipu atau benar? apa tindakan kita?

Posted in the Brunei Forum

Comments

Showing posts 1 - 20 of79
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
GROUP HANIFFA JB

Sepang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#1
Sep 6, 2010
 
BOND HJ JASMAN ( BOUSTEAD BOND) TIPU ATAU BENAR? APA TINDAKAN KITA?
a-a-aje

London, UK

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#3
Sep 6, 2010
 
Salam... aku cadangkan sebelum korang tertipu...cuba ko siasat dulu. klu tak ....kau sendiri tahu kat topic ni mcm2 kes penipuan bond sedang berlaku. Jangan kau tambah lagi....nanti meraung pun tak guna. Klu kau berani kau cuba rujuk dgn pihak berkuasa atau yg seangkatan dgnnya utk pengesahan. jangan dengar cakap org dan lebih2 lagi owner tersebut...mati idup balik dia akan cakap sah disisi undang2. harap kau dengar nasihat aku ni ya....aku tak nak nanti ramai tertipu lagi sbb sekarang ni byk org jadikan penipuan sebagai kerjaya tetap utk menyara kehidupan .....
lu wak

Kluang, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#5
Sep 8, 2010
 
GROUP HANIFFA JB wrote:
BOND HJ JASMAN ( BOUSTEAD BOND) TIPU ATAU BENAR? APA TINDAKAN KITA?
ada sesapa yg tau no tel hj.jszman o hj.mizi o yg seangkatan dgnya...nak tnya sndiri..apa cita skrg...mcm klam je.....
aku

Ipoh, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#6
Sep 12, 2010
 
lu wak wrote:
<quoted text>
ada sesapa yg tau no tel hj.jszman o hj.mizi o yg seangkatan dgnya...nak tnya sndiri..apa cita skrg...mcm klam je.....
klam tu idak la...tapi berita kata 20 ke 21hb..nak tunggu ke..tapi aku rasa delay lagi..macam yang lepas2..ntah2 abis raya pun alasan lagi..
jb man

Batu Pahat, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#7
Sep 12, 2010
 
aku wrote:
<quoted text>
klam tu idak la...tapi berita kata 20 ke 21hb..nak tunggu ke..tapi aku rasa delay lagi..macam yang lepas2..ntah2 abis raya pun alasan lagi..
masalah la dia org ni......mcm nk cabut jer
salam

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#8
Sep 13, 2010
 
jb man wrote:
<quoted text>masalah la dia org ni......mcm nk cabut jer
dia orang tak boleh cabut senang senang macam tu.... pergerakan mereka sentiasa diawasi
opick

Kota Bharu, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#9
Sep 13, 2010
 
tak payahlah bukak forum banyak-banyak....guna satu forum je... letih aku nak baca ni.... berbuka lambat lagi
insyaallah

Seri Kembangan, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#10
Sep 13, 2010
 
lu wak wrote:
<quoted text>
ada sesapa yg tau no tel hj.jszman o hj.mizi o yg seangkatan dgnya...nak tnya sndiri..apa cita skrg...mcm klam je.....
aslm,nie no.tel hj.mizi 013-7309466,berbicaralah secara profesional..tq
keliru

Johor Bahru, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#11
Sep 13, 2010
 

Judged:

1

1

salam semua...
aku rasa kalu ko tanya hj jasman pun tak guna,,
sbb member aku dah pernah jumpa tak dengan selamba dan yakin je dia menjawab.
cuma bagi aku sesiapa yang ada cabel cuba siasat sendiri.
lagi satu geng kota bagi takrif SPA pun salah mcm mana nak chek,
setahu aku pernah tenah tengok surat dari SPA tu adalah kelab saham pelaburan antarabangsa negeri selangor bukan nya saham pelaburan asia yang duk sms kat semia ahli,
harap sesiapa yang berkobolehan buat siasatan sendiri...
cendana man

Senai, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#12
Sep 14, 2010
 

Judged:

1

1

1

apa ke jadah nye dia org ni?menipu x abis2,klu nk bagi tu bagi je lah,,nk tunggu per lg.kejap org ni mampus la,kejap surat dr spa xdpt lg lah.kejap bank ade masalah la,klu nk tipu ckp je trus terang kn senang..xpayah la dia org mengharap sgt...bodoh punye hj jasman,hj rahman,hj mizi,umie penipu
lu wak

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#14
Sep 14, 2010
 

Judged:

1

cendana man wrote:
apa ke jadah nye dia org ni?menipu x abis2,klu nk bagi tu bagi je lah,,nk tunggu per lg.kejap org ni mampus la,kejap surat dr spa xdpt lg lah.kejap bank ade masalah la,klu nk tipu ckp je trus terang kn senang..xpayah la dia org mengharap sgt...bodoh punye hj jasman,hj rahman,hj mizi,umie penipu
ni kan bulan raya...x baik mrapu...mraban..beb....ko klu rasa da kna tipu...watla repot polis...biar diorg siasat....aku lum smpi ati na repot...sbb...skjp...klam...sk jp..crah...klam..blik...crah.. blik...
kuman

Batang Kali, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#15
Sep 19, 2010
 

Judged:

1

zaman skrg duit leh wat org ilang pedoman....lpe tangungjawab dan amanah allah kurniakan.....sedih tgk manusia
RAMALAN TERBARU

Keningau, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#16
Oct 17, 2010
 
GOLD medal wrote:
RENUNG2KAN LA...:
Bond itu benar, semoga dapat tak lama lagi.... berbalik pada tajuk di atas.... saya dengan ini berasa yakin dan sependapat dengan kenyataan tersebut... berdasarkan fakta dan analisis yang dilakukan, saya penuh yakin bahwa BOND ITU SEMEMANGNYA BENAR DAN INSYAALLAH AKAN DAPAT TIDAK LAMA LAGI...
Berdasarkan analisis yang dibuat seterusnya
1. Dari dulu sampai la ni INFO masih diterima memaklumkan perkembangan usaha yang sedang dilakukan...( hanya orang gila dan bodoh yang sanggup membuang masa dan tenaga menghantar INFO hampir setiap minggu )
2. Menganjurkan Baiah dan panduan untuk menggunakan dana ke jalan ALLAH...( hanya orang yang buta agama dan munafik yang sanggup menggunakan nama ALLAH dalam urusan penipuan )
3. Jika program ini salah, saya dapati sejak forum dibuka hingga kini ( 18,555 posts ) sudah tentu pihak berwajib sudah mengambil tindakan...( yang terbaru laporan polis telah dibuat tapi sehingga kini tiada tindakan telah diambil )
4. Para SH yang menyertai program ini kebanyakan terdiri daripada personaliti yang mempunyai latar belakang yang hebat...( tak kan la pegawai bank, ahli perniagaan, pegawai yang menjaga keselamatan negara, pegawai kerajaan & swasta dll... yang faham makna apa itu RISIKO terlalu mudah untuk menawarkan diri untuk ditipu...?)
5. Difahamkan pihak penaja program ini masih teruskan usaha untuk menyelesaikan pembayaran ( in progress ) walaupun perlu melalui prosedur demi prosedur tanpa menghiraukan ugutan dan suara2 sumbang daripada para SH.( semua sudah maklum identiti owner, PM dan leader telah didedahkan, laporan polis juga sudah dibuat tetapi INFO yang berbaur harapan dan memohon kemaafan serta kesabaran , masih terus disalurkan kpd para SH... kalau bond ini tidak benar, tidak takut kah mereka akan ditangkap dan diambil tindakan oleh pihak berwajib...?
6. Program bond ini wujud kerana korumnya cukup, lengkap melengkapi... ada Owner, Pm, Leader dan Sh.
Ada SH yang berfikiran RASIONAL... yang sentiasa yakin... 100% yakin... Ada SH yang EMOSIONAL... keyakinannya jatuh kepada 50% tidak yakin... atau 0% tak yakin... Sebab itu pelbagai REAKSI sama ada POSITIF atau NEGATIF diutarakan dalam forum ini...( tak kisah la apa reaksi anda, saya masih yakin di sudut hati masing2 masih menaruh harapan, agar PEMBAYARAN dibuat secepat mungkin...)
JUST INFO MASUK ALAL LAAA JUGA
kudus

Puchong, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#17
Oct 17, 2010
 
ok..yang pertama.ingat tak kita pernah terima sms tentang BNB -bank negara brunei.penyaluran duit bank dari BNB. semua tu telah selesai..Perjanjian tanah KTM.Kenapa...sebabnya AMERIKA SYARIKAT menyalurkan duit yang bernlai ratusan BILLION ke tiga negara..malaysia.brunei..dan singapura..brunei tiada masalah kerana negara islam..singapura...lain..tapi setelah termetarai perjanjian tanah KTM..ditanjung pagar.dan sepanjang landasan ktm..wang itu sudah pun disalurkan ke BNM.wang yang disalurkan melalui OCBC Singapura..memang banyak..banyak sangat..sebab itu perdana menteri kita jumpa BARAK OBAMA nak ucapkan terima kasih sebab wang HJ JASMAN..Dan kita sepatutnya dah terima wang itu sebelum BAJET 2011..sampai sekarang kenapa tak terima...haaa...yang ini mahu saya cerita..itupun kalau para forumer semua bersetuju..
jang sudahlah tak payah cerito jang .. gawat yo jadi nyo. kalu dah tahu simpan sondiri jang.
Abang Teruna

Kulai, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#19
Oct 22, 2010
 
kalau ye pun dah siap PM jumpa Barack Obama, so, bila nya nak masyuk? ni tak, kejap cakap minggu lepas, kejap minggu depan, kejap 2 minggu lagi?? tlglah segerakan pembayaran... cakap x serupa bikin inilah yang menyebabkan orang marah dan maki hamun....SEGERA KAN PEMBAYARAN!
kihkihkihhuahuah ua

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#20
Oct 22, 2010
 
Abang Teruna wrote:
kalau ye pun dah siap PM jumpa Barack Obama, so, bila nya nak masyuk? ni tak, kejap cakap minggu lepas, kejap minggu depan, kejap 2 minggu lagi?? tlglah segerakan pembayaran... cakap x serupa bikin inilah yang menyebabkan orang marah dan maki hamun....SEGERA KAN PEMBAYARAN!
nk bayar segere mcm mana.. nk bayar pakai daun ke bang. dh sah bende ni tipu, tkde dn takkan ade pembayaran agihan 1k dpt 1J tu, lupekan je la. apa pun terima kasih kerana tlh menyumbang kpd kami: dr leader n pm kesayanganmu.
Hantu Sampuk

Kuala Lumpur, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#21
Oct 22, 2010
 
Abang Teruna wrote:
kalau ye pun dah siap PM jumpa Barack Obama, so, bila nya nak masyuk? ni tak, kejap cakap minggu lepas, kejap minggu depan, kejap 2 minggu lagi?? tlglah segerakan pembayaran... cakap x serupa bikin inilah yang menyebabkan orang marah dan maki hamun....SEGERA KAN PEMBAYARAN!
ko marah ke.. ko maki hamun ke.. yg penting dia tak kena bayor ko.. pastu ko pulak takleh buat apa2. he he he.. kesian la kat mu ni..
anak dara sunti

Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#22
Oct 25, 2010
 
Sesiapa boleh bagi maklumat yg betul hari khamis ini masuk?Tolong sahkan sbb tak nak lagi menunggu.
pok ko cak

Jenjarom, Malaysia

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#23
Oct 25, 2010
 
anak dara sunti wrote:
Sesiapa boleh bagi maklumat yg betul hari khamis ini masuk?Tolong sahkan sbb tak nak lagi menunggu.
sah,sah..bonus kompom hari kamis..tp hari kamis 2020..stedi la..dpt bonus..horey!!!
magika

Santa Clara, CA

|
Report Abuse
|
Judge it!
|
#24
Oct 25, 2010
 
kena stby srt wasiat awal2 tkt time tu dah out .ajal maut ntah bile. Tggu2 gak amal jgn lupa

Tell me when this thread is updated: (Registration is not required)

Add to my Tracker Send me an email

Showing posts 1 - 20 of79
< prev page
|
Go to last page| Jump to page:
Type in your comments below
Name
(appears on your post)
Comments
Characters left: 4000

Please note by clicking on "Post Comment" you acknowledge that you have read the Terms of Service and the comment you are posting is in compliance with such terms. Be polite. Inappropriate posts may be removed by the moderator. Send us your feedback.

16 Users are viewing the Brunei Forum right now

Search the Brunei Forum:
Topic Updated Last By Comments
Bond itu benar, somoga dapat tak lama lagi (May '10) 3 hr pantekdatangdariaku 127,746
Siapa sudah kenal dengan tuhan..??? (Feb '10) 8 hr macha al perumal 76,326
UN criticises Brunei over tough new... 10 hr Lancau 6
nak cari mak datin gersang (Sep '10) 16 hr khai 533
Video Nurse RIPAS d hamba abdikan olih sebuah k... 17 hr Pengampas taie 10
siapa suka cium seluar dalam anak dara mengapa? (Dec '07) 20 hr gijon 3,681
KOJAK3 aDaLaH FoRuMeR PeMBeRaNi (Feb '12) Fri Kojak3 asli 489
•••
•••
•••
•••